• 1
  • 2
2004-01-09, 05:54
Bannlyst
Hej. Jag har laddat ner optix pro men skall jag öppna builder.exe? För när jag öppnar det så reagerar mitt anti virus program och jag kan inte öppna filen. När jag avaktiverar mitt anti virus program så står det att jag inte har rätt att öppna filen. wtf is wrong
Citera
2004-01-09, 09:44
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoyonille
Hej. Jag har laddat ner optix pro men skall jag öppna builder.exe? För när jag öppnar det så reagerar mitt anti virus program och jag kan inte öppna filen. När jag avaktiverar mitt anti virus program så står det att jag inte har rätt att öppna filen. wtf is wrong

Det är inte händelsevis så att du sitter på någon skoldator, Där ni har en systempolicy som anger vilka program ni får köra, i så fall kan du prova något av följande:

* Starta kommandotolken/MS-Dos prompten o köra programmet därifrån.
* Byta namn på filen till nåt ni får köra t ex: word.exe, excel.exe eller explorer.exe

Om inte ovanstående kan hjälpa så skulle jag ha kollat om det ligger nåt annat program igång som kontrollerar vilka program du får köra (använd aktivitetshanteraren)

Lycka till
Citera
2004-01-09, 15:02
Bannlyst
Hehe jag är hemma :/ kanske är anti virus programet som reagerar. Fan går inte ens att stänga ner det det kommer bara upp igen
Citera
2004-01-09, 15:06
Bannlyst
Citat:
Hehe jag är hemma :/ kanske är anti virus programet som reagerar. Fan går inte ens att stänga ner det det kommer bara upp igen
eftersom du inte ger någon direkt matnyttig information, så kan jag bara säga Avinstallera antivirusprogrammet?
Citera
2004-01-09, 15:11
Bannlyst
Det står att jag inte har rättighet att öppna builder.exe !
Citera
2004-01-09, 15:16
Medlem
ksvs avatar
Försök att stänga av ditt antivirusprogram tillfälligt, eller ännu bättre; exkludera den mappen som du har Optix i. Vilket antivirusprogram har du?

Anledningen till att både builder och client blockeras av de flesta AV är att man vill försvåra för och skrämma folk från att använda trojaner. Falskvarning alltså.
Citera
2004-01-09, 15:17
Bannlyst
Citat:
Det står att jag inte har rättighet att öppna builder.exe !
jobbigt läge, tyvärr kan jag inte hjälpa dig då min kunskap inte sträcker sig så långt som till builder.exe
lycka till
Citera
2004-01-09, 15:26
Bannlyst
Hm nu fick jag igång det, jag ska skriva in nått slags meddelande som offret får. När jag gjort det så stängs programet bara ner
Citera
2004-01-10, 00:56
Bannlyst
Ta reda IP på MSN. Och en liten fråga om Optix pro

Hej. Ska man skriva netstat -a när man skickar en fil till någon och sedan kolla netstat n- ? För den visar ju massor med olika ip nummer på netstat n-. Och en sak till, måste man skriva in port nummret på OptiX pro?
Citera
2004-01-10, 01:50
Bannlyst
Problem med optix pro

Hej, jag har offrets ip och port men när jag connectar står det bara disconnected varför?
Citera
2004-01-10, 01:57
Medlem
ksvs avatar
Angående din fråga om netstat, gör en sökning här på forumet istället. Den frågan återkommer varje vecka i olika former.

Ett bättre alternativ för att se vilka anslutningar din dator gör är TCPView från www.sysinternals.com

Citat:
måste man skriva in port nummret på OptiX pro?
Du måste ha samma portnummer i servern du bygger med din builder (dvs. den filen som måste installeras på den andra datorn), som du har i din klient som du använder för att ansluta med.

EDIT: Du har lyckats skapa tre olika trådar inom ett dygn med frågor om Optix. Det är ingen bra idé, så jag har smält samman dem till en tråd. Blir lättare för oss som ska hjälpa dig då.
Citera
2004-01-10, 02:44
Bannlyst
hehe nu funkar det, haha. Men det är bara svart när jag ska kolla på hans webcamera why?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in