2009-11-12, 14:15
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahrusalem
Pedofilbrott brukar annars vara vanligast begångna av etniskt svenska medelålders män.
Har du någon källa på det?
Citera
2009-11-13, 00:06
Medlem
knasklass avatar
Inte en chans att det är personen som har nämnts i tråden.
Han är inte ens 19...
Citera
2009-11-14, 11:06
Medlem
Stockholmskilles avatar
Skellefteå verkar återigen ha berikats av en spännande invandrare, vad härligt det är med mångkultur.

Här är kräket:

http://nationell-norrland.com/news.php?extend.197
Citera
2009-11-14, 13:56
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskille
Skellefteå verkar återigen ha berikats av en spännande invandrare, vad härligt det är med mångkultur.

Här är kräket:

http://nationell-norrland.com/news.php?extend.197

Tackar för den, om det nu stämmer den här gången. Han går/gick iallafall Individuella programmets introduktionskurser i IVIK2A på Balderskolan. Har för mig att det finns några Aziz i Boliden, inte helt otippat, skulle detta kunna vara en av dessa?
Senast redigerad av Tord_Ywel 2009-11-14 kl. 14:00.
Citera
2009-11-14, 14:16
Medlem
Stockholmskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Tackar för den, om det nu stämmer den här gången. Han går/gick iallafall Individuella programmets introduktionskurser i IVIK2A på Balderskolan. Har för mig att det finns några Aziz i Boliden, inte helt otippat, skulle detta kunna vara en av dessa?

Som vanligt kommer väl den lokala blaskan Norra Vänsterbotten inte att nämna att våldtäktsmannen kommer från Irak, dessutom brukar de väl också glömma bort att nämna att personen ska bli utvisad, om nu tingsrätten kommer fram till det beslutet.

Skulle behövas att någon startade en kampanj uppe hos er för att göra folk medvetna om vilka som till stor del begår våldtäkterna i Skellefteå. Var upp till Skellefteå i sommras och stan har verkligen förändrats, tyvärr till det sämre.

NV:s chefredaktör anser tydligen att brott och etnicitet är ett känsligt ämne utom då det handlar om etniska svenskar, hon valde väl att mer eller mindre hänga ut en aktivist i Svenska motståndsrörelsen.
Citera
2009-11-14, 20:20
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskille
Som vanligt kommer väl den lokala blaskan Norra Vänsterbotten inte att nämna att våldtäktsmannen kommer från Irak, dessutom brukar de väl också glömma bort att nämna att personen ska bli utvisad, om nu tingsrätten kommer fram till det beslutet.

Skulle behövas att någon startade en kampanj uppe hos er för att göra folk medvetna om vilka som till stor del begår våldtäkterna i Skellefteå. Var upp till Skellefteå i sommras och stan har verkligen förändrats, tyvärr till det sämre.

NV:s chefredaktör anser tydligen att brott och etnicitet är ett känsligt ämne utom då det handlar om etniska svenskar, hon valde väl att mer eller mindre hänga ut en aktivist i Svenska motståndsrörelsen.

Porträttering av etnicitet och särskilt utländsk sådan är alltid en känslig fråga i sossenästen. Man väntar sig inte mer av Norran, deras artiklar är sällan opartiska och sakliga om man inte räknar notiserna, för det krävs lite språklig kunskap kunna vinkla någon särskilt mycket på 3 rader och det saknar dom.

Finns en liten klick "patrioter" här uppe som sysslar med liknande kampanjer men dom får inte direkt ett gott bemötande, vilket man inte minst såg på nationaldagsfirandet. Men misantrop som jag är så känns det här nästan som en win-win situation med en våldtagen och en som förhoppningsvis kommer att straffas för det, det var längesen man gav upp hoppet för den här världen så nu är det bara att luta sig tillbaka och se slutet på den här snuffilmen som vi kallar jorden.
Citera
2009-11-14, 23:37
Medlem
micro113s avatar
Man får väl hoppas att grabben är skyldig.
Citera
2009-11-16, 23:15
Bannlyst
Det står att den 14 åriga tjejen var väldigt "berusad", alkohol är väl olagligt att dricka för folk under 18?

Hon kunde lätt ha undvikit detta genom att inte ha druckit, och tackat nej till samlaget, gick hon med på det får hon ju skylla sig själv lite.

Men ett barn är ett barn trots allt, väldigt naiva så det är rätt att han får något sorts straff, men det är inte alltid livet är rättvist för sådant här händer ju ofta på ungdomsfester bara att vissa av tjejerna råkar vara byxmyndiga istället som inte var fallet här.
Citera
2009-11-17, 13:28
Medlem
Läskigs avatar
Nu har han gått och blivit schizofren också: http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article362105.ece

Citat:
Ursprungligen postat av CockSuckingMachine
Det står att den 14 åriga tjejen var väldigt "berusad", alkohol är väl olagligt att dricka för folk under 18?
Hon kunde lätt ha undvikit detta genom att inte ha druckit, och tackat nej till samlaget, gick hon med på det får hon ju skylla sig själv lite.

Men gick hon med på det överhuvudtaget? En 19-åring bör förstå att man inte har sex med redlösa 14-åringar oavsett vad. Tvivlar även på att en person som är kapabel till våldtäkt på barn bryr sig speciellt mycket om ett Nej heller.
De flesta har väl ändå supit när de var i 14-årsåldern, att börja prata om hon söp lagligt eller inte är bara idiotiskt i dessa sammanhang och inget som bör lindra grabbens straff...
Citera
2009-11-17, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Men gick hon med på det överhuvudtaget? En 19-åring bör förstå att man inte har sex med redlösa 14-åringar oavsett vad.

Jag försöker inte försvara honom, men leker ändå med en hypotes nedan.

Tänk så var han också rätt så full? Eller om jag minns rätt av artikeln så var han det ändå enligt egna utsagor..

Citat:
Tvivlar även på att en person som är kapabel till våldtäkt på barn bryr sig speciellt mycket om ett Nej heller.

För mig som är 30 år så är en 14 årig tjej ett barn i mina ögon, killen är 19 år, det är på gränsen för honom, dessutom så kanske hon var väldigt snygg vem vet, men det rättfärdigar inte vad han gjorde jag försöker bara ställa fram hur han tänkte rent psykologiskt. "Kolla vilken snygg tjej, jag har inte fått knulla på ett tag jag försöker med henne för hon verkar villig."

Vissa 14 åringar ser dessutom ut som 15-16 åringar.

Citat:
De flesta har väl ändå supit när de var i 14-årsåldern, att börja prata om hon söp lagligt eller inte är bara idiotiskt i dessa sammanhang och inget som bör lindra grabbens straff...

De flesta dricker ja men de flesta super inte sig redlösa vid 14 års ålder, isåfall skulle nog socialtjänsten ha något att säga om det eller skolan.
Senast redigerad av CockSuckingMachine 2009-11-17 kl. 13:45.
Citera
2009-11-18, 11:09
Medlem
Josef Fritzls avatar
De flesta som är bosatta i Skellefteå vet precis vem flickan är.
Eftersom jag känner henne tänker jag inte avslöja hennes namn, men hon bloggar relativt öppet om det på hennes blogg.

Jag tycker det var idiotiskt av henne att supa sig redlös.
Alla som känner henne vet dessutom hur ofta hon playar killar, att det här hände förvånar mig inte.

edit:
Och om ni vill veta något ironiskt, denna flicka är numera tillsammans med just en 19-åring.
Senast redigerad av Josef Fritzl 2009-11-18 kl. 11:12.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in