2009-10-15, 04:05
Medlem
Läskigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eilahtan
Det jag kan säga är att den häktade kallas Ha*ib*bban och bor i Skellefteå. Tror han gick ur Anderstorpskolan. En 19-årig pundare, känd av polisen sedan tidigare. Dock inte för så här grovt brott.

Hmm, stämmer det verkligen att det är han?
Citera
2009-10-15, 19:28
Medlem
Bronkzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGubbenGårEj
"Pedofilbrott" och "våldtäkt mot barn" är inte synonymt.
En 14-årig flicka är alla gånger i puberteten och då är det fråga om hebefili.

Journalister..

Den rätta benämningen för att undvika hysteri torde ha varit "ung tonåring", iaf enligt min skala av hur media ofta sätter det i fack.

Barn: Under 15 (även om hon är 14 år och 1 dag ifrån 15 säljer många tidningar.

Barn är barn tills de börjar intressera sig för det andra könet på allvar. dvs 13-14.

Att skriva i tidningen att ett barn blev våldatget, får iaf mig att tänka på någon som är 6 år upp till 13, eller 11åring eller 8 åring.

Så verkar det inte vara här. Och visar det sig att hon är 11-12 år gammal och föräldrarna släpper iväg henne på fest, ja då, då är det dags att fundera på vad dom pysslar med. Själv hånglade jag och tog på tuttar och fick tom pilla lite på muffen när jag var 14 redan.

Ung tonåring = 15-17 (byxmyndig)
Tonåring = 16-18
Övre tonår = 18-20
Ung vuxen = 20-25
Vuxen = 25-30

Sen är det mer subjektivt.

Familjefar = nånstans mellan 27 och 35
Medelålders = 35-40
Äldre man = 45-50

Sen är det farfar och mormor.

Men såklart. man säljer mer tidningar om man säger "barn". Och var hon 14 är hon inte ett barn, iom att hon antagligen har fått mens,vilket innebär att hon är redo för att få barn.

Var hon 12 och ute och söp och festade är det jävligt illa ställt hemma.

Ung tonåring eller tonåring våldtagen på fest! hade varit en bättre rubrik.

my 2 cents
Senast redigerad av Bronkz 2009-10-15 kl. 19:42.
Citera
2009-10-15, 20:25
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Hmm, stämmer det verkligen att det är han?

Verkar faktiskt som att det inte stämmer, en gemensam vän pratade nyss med honom vilket skulle vara svårt om han var häktad. Ska tydligen varit mycket folk som har ringt honom och undrat om detta och det låter som att det startades av en facebook länkning.
Citera
2009-10-15, 22:13
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronkz
Den rätta benämningen för att undvika hysteri torde ha varit "ung tonåring", iaf enligt min skala av hur media ofta sätter det i fack.

Barn: Under 15 (även om hon är 14 år och 1 dag ifrån 15 säljer många tidningar.

Barn är barn tills de börjar intressera sig för det andra könet på allvar. dvs 13-14.

Att skriva i tidningen att ett barn blev våldatget, får iaf mig att tänka på någon som är 6 år upp till 13, eller 11åring eller 8 åring.

Så verkar det inte vara här. Och visar det sig att hon är 11-12 år gammal och föräldrarna släpper iväg henne på fest, ja då, då är det dags att fundera på vad dom pysslar med. Själv hånglade jag och tog på tuttar och fick tom pilla lite på muffen när jag var 14 redan.

Ung tonåring = 15-17 (byxmyndig)
Tonåring = 16-18
Övre tonår = 18-20

Ung vuxen = 20-25
Vuxen = 25-30

Sen är det mer subjektivt.

Familjefar = nånstans mellan 27 och 35
Medelålders = 35-40
Äldre man = 45-50

Sen är det farfar och mormor.

Men såklart. man säljer mer tidningar om man säger "barn". Och var hon 14 är hon inte ett barn, iom att hon antagligen har fått mens,vilket innebär att hon är redo för att få barn.
Var hon 12 och ute och söp och festade är det jävligt illa ställt hemma.
Ung tonåring eller tonåring våldtagen på fest! hade varit en bättre rubrik.

my 2 cents

Du har lite svårt med åldersindelningarna. Det spelar ingen roll vad du anser om att man är byxmyndig eller hur fysiskt utvecklad man är. Enligt svensk lag är det våldtäkt att ha någon form av sexuellt umgänge med någon som är under 15 år, vare sig dom är med på det eller inte.

Tonåren sträcker sig från 13-19. Familjefar är man enbart om man har barn oavsett ålder. Medelålders är man rätt långt upp i åldern (åtminstone 55) Äldre är man från 60 och uppåt. Farfar och mormor förutsätter också att man har barn och barnbarn. Det har inte med ålder att göra.
Senast redigerad av OlleViero 2009-10-15 kl. 22:19.
Citera
2009-10-16, 02:03
Medlem
Snöblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Du har lite svårt med åldersindelningarna. Det spelar ingen roll vad du anser om att man är byxmyndig eller hur fysiskt utvecklad man är. Enligt svensk lag är det våldtäkt att ha någon form av sexuellt umgänge med någon som är under 15 år, vare sig dom är med på det eller inte.

Tonåren sträcker sig från 13-19. Familjefar är man enbart om man har barn oavsett ålder. Medelålders är man rätt långt upp i åldern (åtminstone 55) Äldre är man från 60 och uppåt. Farfar och mormor förutsätter också att man har barn och barnbarn. Det har inte med ålder att göra.

Det är det inte alls. Sexuellt utnyttjande av minderårig heter det.
Citera
2009-10-16, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
En berikare, nån som är förvånad?

http://www.folkbladet.nu/?p=157925#comment-130366

Som vanligt så berättar folkbladet hela sanningen medans Norran undanhåller den informationen. Norran är så pk så man mår illa av att läsa skiten.

Detta är den 6:e våldtäkten i Skellefteområdet i år. Varav en gruppvåldtäkt.
Alla har varit begångna av utländska medborgare. Förut har vi aldrig haft en våldtäkt här uppe dom senaste 20 åren vad jag kan komma ihåg. Nu helt plötsligt så är det ungefär en i månaden. Skrämmande utveckling. Och alla bara blundar, vi får helt enkelt offra våra kvinnor till förmån för mångkulturen.

Hur tänkte du nu? Är kvinnorna där uppe era och inte sina egna?

Det låter som om du pratar om renar, men det kanske är så, vad vet jag.

Om någon offrar något så är de väl kvinnorna själva eller är de inte egna individer i norrland?

4 § Den som har samlag med ett barn under femton år eller som
med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med
hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är
jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse
i lägst två och högst sex år.
Senast redigerad av Mamub 2009-10-16 kl. 10:46.
Citera
2009-10-17, 01:00
Medlem
Snöblinds avatar
Om det nu är han som postats tidigare i tråden (vilket någon redan dementerat i och för sig..) så kanske ni berikarskrikare skulle vara intresserade av att den killen i och för sig har utländskt påbrå, men inte är muslim, bryter på svenskan eller något sådant. Jag är inte helt hundra men tror att han är halv-iranier. Någon som vet bättre får gärna rätta mig.
Citera
2009-10-17, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
En berikare, nån som är förvånad?

http://www.folkbladet.nu/?p=157925#comment-130366

Som vanligt så berättar folkbladet hela sanningen medans Norran undanhåller den informationen. Norran är så pk så man mår illa av att läsa skiten.

Detta är den 6:e våldtäkten i Skellefteområdet i år. Varav en gruppvåldtäkt.
Alla har varit begångna av utländska medborgare. Förut har vi aldrig haft en våldtäkt här uppe dom senaste 20 åren vad jag kan komma ihåg. Nu helt plötsligt så är det ungefär en i månaden. Skrämmande utveckling. Och alla bara blundar, vi får helt enkelt offra våra kvinnor till förmån för mångkulturen.

Jag hoppas du menar anmälda våldtäkter eftersom mörkertalet är enormt inom denna brottstyp. Jag kommer då ihåg minst en våldtäkt från ca 10 år tillbaka, av en "svensk" kille jag lirat fotboll med...risigt.
Citera
2009-10-29, 16:43
Medlem
Läskigs avatar
Någon som hört något mer om detta?
Enligt http://www.folkbladet.nu/?p=157991 så ska åtal vara väckt senast idag, men det verkar vara väldigt tyst om det hela i tidningarna...
Citera
2009-11-04, 13:17
Medlem
SagarMathas avatar
Irakier/Kurd

Citat:
Ursprungligen postat av Snöblind
Om det nu är han som postats tidigare i tråden (vilket någon redan dementerat i och för sig..) så kanske ni berikarskrikare skulle vara intresserade av att den killen i och för sig har utländskt påbrå, men inte är muslim, bryter på svenskan eller något sådant. Jag är inte helt hundra men tror att han är halv-iranier. Någon som vet bättre får gärna rätta mig.

Han är irakier/kurd och muslim.
Citera
2009-11-04, 15:57
Medlem
Gravelands avatar
Säkra på att det var en verklig våldtäkt då?

Som lagen ser ut nu så blir det per automatik våldtäkt om en person över 18 har sex med en 14 åring. Även om det är frivilligt och dessa två är ett par.
Citera
2009-11-12, 13:19
Medlem
Läskigs avatar
Inget nytt på sistonde, men det verkar gå framåt i alla fall:
http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article359937.ece
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem