Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-14, 15:14
  #1
Medlem
Snöblinds avatar
Jag har sökt men inte hittat någon tråd om detta ännu.


Citat:
Ursprungligen postat av Norra Västerbottens nätupplaga
19-åring i Skellefteå begärs häktad för våldtäkt mot barn

Skellefteå
En 19-åring begärdes på onsdagsförmiddagen häktad vid Skellefteå tingsrätt, på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt mot barn.

Den påstådda våldtäkten ska ha inträffat på fredagskvällen i en lägenhet på ett bostadsområde i Skellefteå.

Den unge mannen hördes av polisen på söndagskvällen, och anhölls därefter av jouråklagare.

Under måndagen och tisdagen fortsatte polis och åklagare utredningsarbetet.

Det handlade bland annat om att ta DNA-prover på den misstänkte, för att se om det finns kopplingar mellan honom och målsäganden, samt hålla ytterligare flera förhör.

Utifrån vad utredningen resulterat i så här långt, beslutade därför åklagare på onsdagen att 19-åringen skulle begäras häktad, misstänkt för våldtäkt mot barn.

Det påstådda brottet ska ha riktats mot en flicka under 15 år.

Åklagaren menar att skälen till häktning är att 19-åringen på fri fot kan försvåra utredningen, samt att minimistraffet för våldtäkt är två års fängelse.

Häktningsförhandlingen hålls i Skellefteå på torsdag morgon.

Källa: http://norran.se/nyheter/norrochvast...icle346103.ece

Så. Låt detektiverna arbeta på.

Det första jag tänker på som före detta Skelleftebo är helt klart att "bostadsområde" är lika med Anderstorp.. Det brukar vara så. Jag ska höra mig för lite bland mina vänner i Skellefteå om de hört något - det är ju en liten stad så det ska nog inte vara helt omöjligt att leta fram lite information.

Men tills dess, någon annan som sitter inne med information?


edit: stavade fel i rubriken..
__________________
Senast redigerad av Snöblind 2009-10-14 kl. 15:18.
Citera
2009-10-14, 16:29
  #2
Medlem
Tord_Ywels avatar
Har inte hört några rykten ännu, men som sagt är att det hände på Anderstorp en lågoddsare.

Ett tips är att inte klistra in hela artikeln i tråden, mods är hårda mot det nu.
Citera
2009-10-14, 17:16
  #3
Medlem
.-.-.s avatar
En berikare, nån som är förvånad?

http://www.folkbladet.nu/?p=157925#comment-130366

Som vanligt så berättar folkbladet hela sanningen medans Norran undanhåller den informationen. Norran är så pk så man mår illa av att läsa skiten.

Detta är den 6:e våldtäkten i Skellefteområdet i år. Varav en gruppvåldtäkt.
Alla har varit begångna av utländska medborgare. Förut har vi aldrig haft en våldtäkt här uppe dom senaste 20 åren vad jag kan komma ihåg. Nu helt plötsligt så är det ungefär en i månaden. Skrämmande utveckling. Och alla bara blundar, vi får helt enkelt offra våra kvinnor till förmån för mångkulturen.
Citera
2009-10-14, 17:50
  #4
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
En berikare, nån som är förvånad?

http://www.folkbladet.nu/?p=157925#comment-130366

Som vanligt så berättar folkbladet hela sanningen medans Norran undanhåller den informationen. Norran är så pk så man mår illa av att läsa skiten.

Detta är den 6:e våldtäkten i Skellefteområdet i år. Varav en gruppvåldtäkt.
Alla har varit begångna av utländska medborgare. Förut har vi aldrig haft en våldtäkt här uppe dom senaste 20 åren vad jag kan komma ihåg. Nu helt plötsligt så är det ungefär en i månaden. Skrämmande utveckling. Och alla bara blundar, vi får helt enkelt offra våra kvinnor till förmån för mångkulturen.

tänkte desamma. vad fan sker i skellefteå numera
Citera
2009-10-14, 18:07
  #5
Medlem
Bronkzs avatar
Hmm våldtäkt mot barn. Är hon 14 år och 9 månader och på fest eller är hon 12 och ute på kalas försent? Våldtäkt är det och han ska åka dit så det visslar. Men tonårsflicka och sen "barn" i samma artikel rimmar lite illa tycker jag iaf.
Citera
2009-10-14, 22:05
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
En berikare, nån som är förvånad?

http://www.folkbladet.nu/?p=157925#comment-130366

Som vanligt så berättar folkbladet hela sanningen medans Norran undanhåller den informationen. Norran är så pk så man mår illa av att läsa skiten.

Detta är den 6:e våldtäkten i Skellefteområdet i år. Varav en gruppvåldtäkt.
Alla har varit begångna av utländska medborgare. Förut har vi aldrig haft en våldtäkt här uppe dom senaste 20 åren vad jag kan komma ihåg. Nu helt plötsligt så är det ungefär en i månaden. Skrämmande utveckling. Och alla bara blundar, vi får helt enkelt offra våra kvinnor till förmån för mångkulturen.
Jag skiter fullständigt i hans ursprung och förstår inte vad det har med debatten att göra. Pedofilbrott brukar annars vara vanligast begångna av etniskt svenska medelålders män.
Citera
2009-10-14, 22:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahrusalem
Pedofilbrott
"Pedofilbrott" och "våldtäkt mot barn" är inte synonymt.
En 14-årig flicka är alla gånger i puberteten och då är det fråga om hebefili.
Citat:
Det påstådda brottet ska ha riktats mot en flicka under 15 år.
Journalister..
Citera
2009-10-14, 23:49
  #8
Medlem
Snöblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Har inte hört några rykten ännu, men som sagt är att det hände på Anderstorp en lågoddsare.

Ett tips är att inte klistra in hela artikeln i tråden, mods är hårda mot det nu.

Det är för sent för mig att ändra mitt inlägg nu. Men om mod läser detta kan han eller hon ändra mitt inlägg om h*n känner för det.

Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
En berikare, nån som är förvånad?

http://www.folkbladet.nu/?p=157925#comment-130366

Som vanligt så berättar folkbladet hela sanningen medans Norran undanhåller den informationen. Norran är så pk så man mår illa av att läsa skiten.

Detta är den 6:e våldtäkten i Skellefteområdet i år. Varav en gruppvåldtäkt.
Alla har varit begångna av utländska medborgare. Förut har vi aldrig haft en våldtäkt här uppe dom senaste 20 åren vad jag kan komma ihåg.
Nu helt plötsligt så är det ungefär en i månaden. Skrämmande utveckling. Och alla bara blundar, vi får helt enkelt offra våra kvinnor till förmån för mångkulturen.

Nog stämmer det att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken, speciellt när det gäller våldtäkt. Men det är inte vad tråden handlar om.. Vi vet inte än vilken etnicitet gärningsmannen har och det är inte relevant just nu. Det är vad som hände vi vill veta. Sen känns det spontant inte som att somalier skaffar sina våldtäktsoffer på fester.. Vill också påpeka att jag känner folk som blivit våldtagna av svenskar men inte vågat anmäla (i Skell då) så det här med att det inte hänt något de senaste 20 åren och att alla förövare är invandrare har inte riktigt med saken att göra.

Med det sagt är jag inte förvånad om det är en somalier eller liknande. Men ännu har det inte med saken att göra.

edit: Jag såg nu raden "Dessutom saknar den misstänkte hemvist inom riket och det finns enligt Bogseth risk för att 19-åringen genom att bege sig från riket undandrar sig lagföring eller straff." i folkbladets artikel och du kan därmed ignorera det jag sa om etniciteten. Jag är lite full och läser snett..

Hur som helst, jag (och säkert många andra) är säkert intresserade av gärningsmannens namn, tillvägagångssätt, vem tjejen är och i vilket bostadsområde det hände.
__________________
Senast redigerad av Snöblind 2009-10-14 kl. 23:52.
Citera
2009-10-14, 23:55
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snöblind
Hur som helst, jag (och säkert många andra) är säkert intresserade av gärningsmannens namn, tillvägagångssätt, vem tjejen är och i vilket bostadsområde det hände.

Jag tycker nog att vi gott kan strunta i tjejens identitet. Finns ingen anledning att hänga ut henne.
Citera
2009-10-15, 00:01
  #10
Medlem
eilahtans avatar
Det jag kan säga är att den häktade kallas Ha*ib*bban och bor i Skellefteå. Tror han gick ur Anderstorpskolan. En 19-årig pundare, känd av polisen sedan tidigare. Dock inte för så här grovt brott.
Citera
2009-10-15, 00:59
  #11
Medlem
Snöblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten


Jag tycker nog att vi gott kan strunta i tjejens identitet. Finns ingen anledning att hänga ut henne.

Ursäkta att jag uttryckte mig konstigt. Självklart tycker jag inte att tjejens fullständiga identitet ska hängas ut. Däremot är det intressant exakt hur gammal hon är och vilken (om någon) relation hon har/hade till gärningsmannen!

Citat:
Ursprungligen postat av eilahtan
Det jag kan säga är att den häktade kallas Ha*ib*bban och bor i Skellefteå. Tror han gick ur Anderstorpskolan. En 19-årig pundare, känd av polisen sedan tidigare. Dock inte för så här grovt brott.

Fy fan!? Jag känner hans brorsa. Fy helvete.. Det här ska jag kolla upp. Jag återkommer när jag återkommer..
Citera
2009-10-15, 03:00
  #12
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eilahtan
Det jag kan säga är att den häktade kallas Ha*ib*bban och bor i Skellefteå. Tror han gick ur Anderstorpskolan. En 19-årig pundare, känd av polisen sedan tidigare. Dock inte för så här grovt brott.

Den filuren känner man till, sunnanåbo om jag inte missminner mig.
Vet inte hur det ligger till med att lägga ut bilder här men han finns med bild på lunarstorm och playahead om man googlar på smeknamnet + Skellefteå.
Edit: I sökresultatet längst ner kan man även få se "brottsvapnet" om man nu skulle vilja, smått osmakligt om ni frågar mig.

Men som vanligt ska man inte dra förhastade slutsatser, det har redan varit 2-3 bekräftade falskanmälningar angående våldtäkter i Skellefteå i år har jag för mig så möjligheten att han är oskyldig finns alltid.
__________________
Senast redigerad av Tord_Ywel 2009-10-15 kl. 03:17.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback