• 2
  • 3
2009-10-14, 15:58
Medlem
LFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Ett flertal dagstidningar nekar vissa politiska partier, då man ogillar det politiska budskapet. De tar också ett ansvar.

Dagens Nyheter kontaktade Flashbacks annonsörer 2001, och hängde ut dem som pedofilsympatisörer för att de annonserade här. Något år senare hängde samma tidning ut Flashback som nazistvänner då vi tillåter nazister att annonsera här. Omoraliskt enligt Dagens Nyheter.

Man ska nog vara försiktig med att kräva att medierna tar sitt moraliska ansvar, och vara glad att inte alla godtyckligt kastar ut de man inte gillar.

admin

Hmm du menar ungefär att DN ser nazisterna som jag ser SMS-företagen?
Men det är ändå skillnad. Jag motsätter mig överlag politisk annonsering och reklam då det är motsatsen till kunskap och information. Politisk reklam anser jag fördärvar samhället. Så jag skulle vara lika kritisk om det var S eller M så som det var nazister.

Men även utöver detta så är SMS-lån överlag en avskyvärd företagsform som bokstavligen suger ut dem som redan knappt något har. Eller de som ej förstår sig på ekonomi. Det är oansvarigt att låta dem annonsera här och det finns inget som kan försvara deras fortsatta existens här om inte du vill påstå att det ej finns någon annan som kan ta över deras plats.
Citera
2009-10-14, 16:25
Medlem
Orzions avatar
Här trodde jag det var politikernas uppgift att stifta lagar och förbjuda verksamheter. Pm du inte gillar sms lån starta ett "Anti sms lån parti" och ställ upp i nästa val. Så länge verksamheten rä fullt laglig vorde det bara idiotiskt att inte låta dem annonsera.
Citera
2009-10-14, 16:30
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Är man nu så dum att man tar sms lån trots allt som skrivits och sagts om detta. Då tycker jag att man bara har sig själv att skylla. Ingen annan!.

+1
I sverige är eget ansvar avskaffat och allt är någon annans fel, lånar jag sönder min ekonomi är det sms-lånföretagets fel, super jag sönder min lever är det vår alkoholpolitiks fel osv osv...
Citera
2009-10-14, 16:31
Medlem
LFEs avatar
Idén var uppenbarligen inte populär så skrota den.
Men jag förstår inte logiken ovan och liknande logik.

Du tillåter inte annonseringen eftersom du ej vill att din dotter eller din bästa väns barn ska ta ett SMS-lån när denne är full eller när denne har det knaprigt eller något annat.
Därför är det ju inte klokt att låta annonsen vara klar.

Men visst, du kanske inte vill att denne ska spela poker eller knarka heller.
Jag har försökt att förklara skillnaden men egentligen så är den ju inte stor.

Tycker bara någonstans djupt nere att FB bör ta sitt ansvar och skita i dessa annonsörer.

Citat:
Í sverige är eget ansvar avskaffat och allt är någon annans fel, lånar jag sönder min ekonomi är det sms-lånföretagets fel, super jag sönder min lever är det vår alkoholpolitiks fel osv osv...

Sånt här blir man ju så trött på. Ja stackars oss svenskar och vårt lilla Sverige där folk bryr sig om varandra. Företag skulle inte satsa miljoner på reklam och PR kampanjer om det inte fanns klara samband mellan detta och att folk köper deras vara. En hjärna är likt en dator, den kan manipuleras och programmeras. Reklam får dig att vilja göra något som du kanske annars inte skulle tänkt på att göra, alls. Speciellt om den upprepas dag in och dag ut, på olika platser i TV, Radio och internet.
Senast redigerad av LFE 2009-10-14 kl. 16:33.
Citera
2009-10-14, 17:02
Medlem
Heinzes avatar
Om du verkligen vill göra en insats bör då gå på etablerade medier och få dem att sluta tillåta annonseringar av:
* Chips - du blir fet.
* Läsk - du blir fet.
* Leasy - köper du något därifrån får du betala extremt mycket extraavgifter
* Fonder - du kan förlora pengar
* Spotify - styrelsemedlem satsar pengar i blufföretaget Mobivox

Du ser hur ohållbart det blir? Allt är ju farligt eller dyrt eller har något gömt i garderoben. Det är bara att gilla läget.
Citera
2009-10-14, 17:49
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Om du verkligen vill göra en insats bör då gå på etablerade medier och få dem att sluta tillåta annonseringar av:
* Chips - du blir fet.
* Läsk - du blir fet.
* Leasy - köper du något därifrån får du betala extremt mycket extraavgifter
* Fonder - du kan förlora pengar
* Spotify - styrelsemedlem satsar pengar i blufföretaget Mobivox

Du ser hur ohållbart det blir? Allt är ju farligt eller dyrt eller har något gömt i garderoben. Det är bara att gilla läget.

Sant godis och chips mm dödar och skadar fler människor än vad droger gör så man kan ju undra vad som egentligen borde förbjudas.
Citera
2009-10-14, 18:26
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Sant godis och chips mm dödar och skadar fler människor än vad droger gör så man kan ju undra vad som egentligen borde förbjudas.
Procentuellt eller per capita? Är kostnaderna för godisrelaterade brott högre än kostnaderna för drogrelaterade diton? Tvingas människor till godismissbruk för att vara enklare att ta hand om av skrupelfria människor?
Citera
2009-10-14, 18:38
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Flashback kan neka annonsörer, men vi gör det endast i undantagsfall ifall verksamheten är olaglig eller medvetet försöker lura Flashbacks användare och besökare.

Vilket jag anser vara det korrekta. Moralpoliser finns det gott om överallt annars och i dagens kvävda media som vägrar vara neutral behövs en frisk fläkt som FB där alla kan annonsera.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in