2004-01-10, 00:36
Medlem
atzes avatar
hade en liten fråga jag.
jag och min flickvän satt nyss och
diskuterade ämnet pcp, som röks i de flesta gängrullar.
hon påstår att det är ett miljögift[?!] är det det?

sökt efter ämnet men man måste ju söka på minst 4 bokstäver
så det sket sig.

/@£$€
Citera
2004-01-10, 00:58
Medlem
Nemesis1s avatar
PCP är en dissociativ (skiljer hjärna från kropp) drog som har en del likheter med DXM och ketamin... En ganska farlig drog eftersom den är lätt att överdosera och vissa blir farliga för sig själva och andra då de är påverkade (mycket mer en vad man blir på t.ex. speed eller alkohol)... Ett annat namn för PCP är Angel Dust, och används t.ex. till att bedöva stora däggdjur... Det är mycket ovanligt med PCP i Norden, det kan hända att ingen på flashback har provat den... (vad jag skriver baserar jag på vad jag läst, inte egna erfarenheter)
Citera
2004-01-10, 01:07
Medlem
atzes avatar
ok. tack för svar. men blir man farlig av speed?
inte jag iaf...
Citera
2004-01-10, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atze
ok. tack för svar. men blir man farlig av speed?
inte jag iaf...
pcp är inte speed, och efter ett missbruk utav amfetamin så blir nog ganska många procent människor "farliga", pcp är knappast ett miljögift. Det är en drog.
Citera
2004-01-10, 01:16
Medlem
pcp

Pcb är väl ett miljögift?

pcp är som nemesis sa ett bedövningsmedel för däggdjur. Användes för tex elefanter.

Vissa verkar få en rätt enorm styrka under påverkan av pcp, tex slita loss sig från handbojor.

Vissa har verkligen gjort galna saker på pcp .Galna saker.

"Polisen berättade hur de hittade kvinnan död, med bitmärken i ansiktet, ett uppsprättat bröst och hur delar av hennes lunga hade blivit uppäten av personen, som de hittade personens i lägenheten med blod över hela sig och rinnande från munnen, hög på drogen PCP...."

Vissa står som zombier och kan sen få värsta utbrottet.

men har som nemesis inga "själva direkta" erfarenheter av detta.

Tror dock att det jag hört är extremfall av poåverkan av pcp och inte det "vanliga brukandet".
Citera
2004-01-10, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av little_swede
Vissa verkar få en rätt enorm styrka under påverkan av pcp, tex slita loss sig från handbojor.

Det där vill jag läsa mer om eller gissar du bara?
Citera
2004-01-10, 13:49
Medlem
pcp

member-x:

Gissar inte om styrkan men kan inte ge dig nått ställe att läsa om det (erowid?).

men hört det ett antal gånger när vi rört ämnet pcp och tror nog det stämmer rätt bra.

Men vissa har fått enorm styrka under influens av pcp. Har själv tyckt det verkat lite konstigt eftersom det i grunden är ett bedövningsmedel
Citera
2004-01-10, 22:12
Som sagt, PCB är ett giftigt bekämpningsmedel och PCP eller Fenylcyklidin är drogen.

Vad gäller att man blir starkare så tror jag snarare det är så att PCP:n mer tar bort alla smärtkänslor och man kan därför belasta sig mer än i normala fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in