2013-04-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Att någon får rätt trots att det mycket osannolikt är inte så konstigt. Det beror på att tillräckligt många försöker.
Sannolikheten att "en bestämd person" ska vinna är fantastiskt liten. Däremot är sannolikheten att "någon" ska vinna förhållandevis stor och beror på hur många rader som lämnas in.

Jämför med att välja ett nummer 1-6 och kasta en tärning.
En person har ganska liten chans att gissa rätt nummer. Men om vi låter 12 personer gissa inför ett och samma tärningskast så är sannolikheten att någon ska gissa rätt ganska stor ( ca 89% om alla väljer nummer slumpmässigt ).
Blir sugen på att börja spela lotto faktiskt. Såg precis att någon vann 10 miljoner och 2 personer vann 1 miljon.

Frågan är om man ska satsa på samma 7 nummer varje lapp tills man vinner eller ifall man ska ta 7 nya varje gång?
Citera
2013-04-27, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Blir sugen på att börja spela lotto faktiskt. Såg precis att någon vann 10 miljoner och 2 personer vann 1 miljon.

Frågan är om man ska satsa på samma 7 nummer varje lapp tills man vinner eller ifall man ska ta 7 nya varje gång?

Det påverkar inte chansen att få alla rätt överhuvudtaget. Det viktiga är att du INTE väljer rader som bildar "mönster" av olika slag. T ex är 1,2,3,4,5,7 eller 2,4,6,8,10,12,14 eller 5,10,15,20,25,30,35.

Risken är mycket större att du måste dela din vinst med andra med sådana rader. Samma visa med rader som bildar olika typer av mönster på själva kupongen.

Ordentligt "slumpmässiga" rader ökar chansen att bli ensam vinnare när du väl vinner.
Citera
2013-04-28, 11:17
Medlem
Citat:
Nej anonym 50 åring. Tror inte vi nånsin kommer få reda på namn.

Hade inte heller avslöjat min identitet. Kan tänka mig alla tiggare som hade stått utanför dörren.

Men hur fan lyckas man pricka in alla 7 nummer? Det förblir ett mysterium för mig.

Det kan inte enbart vara tur man väljer exakt dom rätta 7 siffrorna plus 2 joker?

Bara att vänta till nästa års avslöjande från Expressen och Aftonbladet "Dessa är rikast i din kommun" och kolla någon i femtioårsåldern i Norrköping.

Så outades han från Gotland som vann 120 mille för några åre sedan och året efter i den artikeln hade 93 mille kvar.

Detta gäller förstås om inte vinnaren i fråga startar ett AB och lägger stålarna där och på så sätt undkommer denna granskning eller alternativt skaffar skyddad identitet och då inte kan hittas.

Välja lottonummer låter man apparaten göra. Det blir då inte lika surt om man har de sju närmaste siffrorna på lotto Om man däremot spelar siffror i rad har man större chans att få stålar tillbaka på 4 el 5 rätt då jag upptäckt att det är ofta som siffror nära varandra kommer upp. Joker blir extra surt när man har siffrorna i omvänd ordning eller har rätt siffror i mitten, men inte på kanterna.

Hade jag vunnit hade jag utlyst presskonferens och berättat skadeglatt att det var jag och sen betalat TV4, och tidningsmedia att få helsideannonser och säga vad jag tyckte om saker och ting. Först hade jag dock tagit bort numret från Eniro och Hitta och sedan bett skattemyndigheten om skyddad identitet.

Visst, skänka pengar kan man ju, men till rätt organisationer. Röda Korset får ingenting medan Lutherhjälpen och läkare utan gränser får några mille var.

Kanske köpa denna lägenhet http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...agen-8-4287807
Citera
2013-04-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Bara att vänta till nästa års avslöjande från Expressen och Aftonbladet "Dessa är rikast i din kommun" och kolla någon i femtioårsåldern i Norrköping.

Så outades han från Gotland som vann 120 mille för några åre sedan och året efter i den artikeln hade 93 mille kvar.

Detta gäller förstås om inte vinnaren i fråga startar ett AB och lägger stålarna där och på så sätt undkommer denna granskning eller alternativt skaffar skyddad identitet och då inte kan hittas.

Välja lottonummer låter man apparaten göra. Det blir då inte lika surt om man har de sju närmaste siffrorna på lotto Om man däremot spelar siffror i rad har man större chans att få stålar tillbaka på 4 el 5 rätt då jag upptäckt att det är ofta som siffror nära varandra kommer upp. Joker blir extra surt när man har siffrorna i omvänd ordning eller har rätt siffror i mitten, men inte på kanterna.

Hade jag vunnit hade jag utlyst presskonferens och berättat skadeglatt att det var jag och sen betalat TV4, och tidningsmedia att få helsideannonser och säga vad jag tyckte om saker och ting. Först hade jag dock tagit bort numret från Eniro och Hitta och sedan bett skattemyndigheten om skyddad identitet.

Visst, skänka pengar kan man ju, men till rätt organisationer. Röda Korset får ingenting medan Lutherhjälpen och läkare utan gränser får några mille var.

Kanske köpa denna lägenhet http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...agen-8-4287807

Du verkar blanda ihop inkomst med förmögenheter. Normalt är det väl de som tjänat mest som redovisas?
Citera
2013-04-28, 13:33
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Du verkar blanda ihop inkomst med förmögenheter. Normalt är det väl de som tjänat mest som redovisas?

Oftast brukar dom visa bägge delar, sen är ju försäljning/vinst osv en typ av intäkt.
Citera
2013-04-28, 13:37
Medlem
rem558s avatar
Skulle starta ett företag och investera mycket pengar i det och sen hoppas att det lyckas och då kanske får ännu mer peengar Och om det skulle gå bra skulle jag köpa ett stort hus och ah fester med fri bar! (Men jag skulle bara köpa billig alkohol från Tyskland som tex Zaranoff och sånt skit)
Citera
2013-04-28, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Oftast brukar dom visa bägge delar, sen är ju försäljning/vinst osv en typ av intäkt.

En lottovinst är inget som tas upp i en deklaration. Skatteverket har ingen koll på den alls förutom nästa års kapitalinkomster.
Citera
2013-04-29, 09:28
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Nej anonym 50 åring. Tror inte vi nånsin kommer få reda på namn.

Hade inte heller avslöjat min identitet. Kan tänka mig alla tiggare som hade stått utanför dörren.

Men hur fan lyckas man pricka in alla 7 nummer? Det förblir ett mysterium för mig.

Det kan inte enbart vara tur man väljer exakt dom rätta 7 siffrorna plus 2 joker?
kanske det som är grejen? Att ha en pott på 237miljoner som är lätt att vinna som man får tex att pricka in 2 siffror blir inte så mycket sport. då blir det ju ganska lätt att vinna? hela grejen med lotteri
Citera
2013-05-14, 14:27
Medlem
Skulle köpa ett par Louboutin-loafers att ha till min minkpäls.

Om vi ska vara lite seriösa hade jag nog köpt ett fint ur och ett antal fina kostymer att glida omkring i. Hade inte spenderat några större summor innan jag blivit "vuxen" nog att veta vad jag skulle lägga dem på.
Hade också köpt några fina flaskor vin till far min för att komplettera vinkällaren han håller varmt.
Citera
2013-09-22, 10:02
Medlem
Nyligen var den uppe i 121 miljoner. Inte illa.

- Köpt ett hus i Stockholm, kanske någon annanstans också
- Rest runt lite
- Köpt en hämtpizza (capriciossa)
- Skapat en konstgjord ö i Östersjön och utropat den till nation (om man har råd)
- Gett lite pengar till bekanta
Citera
2013-09-22, 12:23
Medlem
kostymnisses avatar
Det första hade ju varit att vänta en månad på att göra NÅGOT så man hinner fatta vad som skett iaf delvis.
Sedan hade jag slutat knega för gott och levt ungefär som nu, snäppet bättre boende på ett lugnt&tyst ställe och sedan hade jag inte levt rent lyxliv men det hade varit förbannat skönt att slippa göra något mer i "måste"-väg genom livet.
Sett varenda match med mitt älskade lag även borta, aldrig behövt fundera över om det kanske blir för många konserter en månad rent ekonomiskt etc. Mao bara slutat tänka på vad det jag vill göra idag kostar mer än vad man gör idag.
Citera
2013-09-22, 13:13
Medlem
Jag hade byggt ett stort toa center stort som femman i Göteborg
Toa center och jag hade bjudit alla att skita ner på min tur gratis

Jag har spelat i många år och inte vunnit så nu kvittar det för mig om jag vinner för jag är trött
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in