Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-22, 13:18
  #121
Medlem
Ny identitet och bara resa och leva på pengarna
Citera
2013-09-22, 13:44
  #122
Medlem
dwgs avatar
Skulle leva som nu fast med nån finare bil och resa när jag vill.
Citera
2013-09-27, 16:26
  #123
Medlem
Helt sinnes
Spela lotto med joker i onsdags..
fick 5 rätt av 7 på lotto raden samt 2 rätt på Jokern i rätt ordning
så med andra ord, var jag endast 2 nr ifrån drömvinsten

Gissa hur jag mår nu?!!!

hahaahah
Citera
2013-10-15, 17:11
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitcho
Helt sinnes
Spela lotto med joker i onsdags..
fick 5 rätt av 7 på lotto raden samt 2 rätt på Jokern i rätt ordning
så med andra ord, var jag endast 2 nr ifrån drömvinsten

Gissa hur jag mår nu?!!!

hahaahah
Tungt. Fast du kan ju trösta dig med att sannolikheten för ytterligare två nummer när du redan har 5 rätt o två på joker är ENORMT liten. En del pengar borde du ju fått i alla fall? Fast 5 rätt ger kanske inte så mycket? Nåra papp?

Därför som lotto är så jävla värdelöst. Antingen blir man den här lyckliga jäveln som vinner nån gång per år o man har möjlighet att fullständigt förändra sitt liv. Eller så vinner man knappt ett skit trots att man ändå har 5 rätt.

Man undrar ju hur den senaste dröm-vinnaren mår sen förra veckan... så jävla avundsjuk.

Jag skulle köpt en schysst paradvåning på Manhattan och sen bara chilla i New York. Kanske också ett charmigt hus i Toscana eller Provence som man kan ha en liten vinodling på. Sen bara chilla.
Citera
2013-10-15, 17:47
  #125
Medlem
Sherlock.Holmess avatar
Jag skulle först och främst inte säga till någon jag känner utom närmaste familjen, eftersom annars kommer alla relationer bygga på pengar.

Sedan skulle jag troligen köpa något jag vill ha, ny bostad, ny bil och sedan spara resten på banken, skulle absolut inte skämma bort mig genom att äta dyr mat och köpa allt jag vill ha, det skulle sätta ribban för högt och skulle ta bort glädjen i de små sakerna man annars njuter av.
Citera
2013-10-26, 14:02
  #126
Medlem
Hoppat av universitetet

Pekat finger åt varenda lärare jag nånsin haft

Köpt hus i Usa,Japan Mexico,Dubai,Kanada,Italien,Spanien,Brasilien och Sverige
sen bott ett par månader i varje land.


Köpt en Maybach,Ferrari,Lambo,Bugatti,Porsche?Range Rover och alla bilar jag kan tänkas komma över i hög klass.

Spenderat livet med att resa runt och lära mig alla kulturer och språk i världen samt sätta på minst en brud från varje land.

Men back to reality nu plugget väntar
__________________
Senast redigerad av jarrelka 2013-10-26 kl. 14:04.
Citera
2013-11-12, 22:05
  #127
Medlem
Byggt ett hus !

Köpt en bil !

Köpt möbler etc

(bio salong i huset)

Citera
2014-04-11, 23:58
  #128
Medlem
Zlaneks avatar
160 miljoner på spel just nu.
När man såg eurojackpottens jackpot på 500 miljoner så känns helt plötsligt drömvinsten som en fjuttig summa

Hade köpt mig en bostad och en sportbil och självklart delat med mig till familj.

Efter detta så kanske man har kvar 80 miljoner kronor. Undra hur mycket man skulle kunna plocka ut som ''månadslön'' på den räntan efter skatt/inflation. Borde väl åtminstone ge mer än en vanlig månadslön.

För det kostar ju en del att sköta om ett hus. Och man vill ju kunna leva och resa på den räntan.
__________________
Senast redigerad av Zlanek 2014-04-12 kl. 00:04.
Citera
2014-04-12, 01:29
  #129
Medlem
Catapillas avatar
Jag hade delat upp vinsten på så sätt att jag kunnat plocka ut exakt samma summa pengar varje månad tills jag blev 75, vill jag göra större transaktioner hade jag fått spara.
Citera
2014-04-12, 13:14
  #130
Medlem
Mer än er såkklart!
Citera
2014-12-07, 23:19
  #131
Medlem
Följande.

Vi utgår ifrån att jag kan köpa det mesta och aldrig någonsin behöva kolla på prislappen någonsin igen när jag handlar (bilar etc, Helst en Mercedes s600 maybach 2015).

Jag hade köpt ett fett hus med 3 speciella rum. Ett ljudisolerat rum där jag kan lira gitarr/skriva låtar utan att känna pressen att lyckas inom musik eftersom jag redan är cp-rik, men ändå kunna se det lite som ett jobb pga att jag kan spela in eget etc.

Ett biblotek/författarrum där jag kan skriva egna böcker och som sagt inte känna pressen att behöva lyckas och bli känd/tjäna pengar på det.


Och ett rum där jag kan måla och teckna.

Med andra ord vill jag kunna skita i allt som har med pengar att göra och tillägna mitt liv till att resa, uppleva saker och använda min kreativitet som jag förmodligen aldrig kommer göra på det sättet jag skulle kunna göra om pengar inte var en faktor i mitt vardagsliv.






PS. Båtar och Horor.
Citera
2014-12-08, 12:42
  #132
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Hur fasiken spelar man på detta? Aldrig fattat det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback