jag hade mycket rygg problem förr när jag körde boxing, men det var faktiskt för att jag gjorde fel på slagen och rörelser, det viktigaste när du slår är att du har med kroppen i slaget, altså följ med med fötterna.
det handlar om att när man har mycket vrid på slagen men tyngdpunkten är fel så belastar man fel muskler, det blir väldigt storvikt på ömtåliga ställen. Istället för at försöka undvika slag så börja med ha en jävligt solid guard som kan ta allt samt börja plocka slag. att undvika slag kommer sen, det är mycket små rörelser du använder
nuförtiden har jag inge problem med ryggen, dock så försvann det när jag började träna mma
obs om du har problem med ryggen, börja fan inte göra massa stretch övningar osv. Om du redan har sträckt skiten så finns det bara en sak att göra, vila och låt bli o överansträng den. det var det enda som hjälpte mej och jag använde massa jävla krämer, gick till kiropraktor några gånger men det ironiska var att det enda som hjälpte var att vila