2009-10-13, 17:38
Medlem
Hej! Jag köpte mig en Macbook pro 13" 2.53 GHz i lördags . Därför är jag inte så kunnig inom allt än.

Men nu är det så att jag har upptäckt ett problem. Det är så att utrymmet på min hårddisk minskar hela tiden utan att jag gör något som tar upp plats, vad jag vet i alla fall. Vad är det som kan vara felet och hur ska jag lösa detta? http://data.fuskbugg.se/skalman01/-Fel.jpg För kanske 20 minuter sedan var det lite mer än 31gb ledigt.

Tack på förhand !
Senast redigerad av Maaxx 2009-10-13 kl. 17:40.
Citera
2009-10-13, 17:59
Medlem
Har du på det där recovery programmet (minns inte namnet) som sparar det man gör så man ska kunna återställa datorn och det är det som sparar mer och mer kanske?
Citera
2009-10-13, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynne
Har du på det där recovery programmet (minns inte namnet) som sparar det man gör så man ska kunna återställa datorn och det är det som sparar mer och mer kanske?

Tänker du på Time machine ?
Citera
2009-10-13, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maaxx
Tänker du på Time machine ?

Det är det han tänker på, har du det aktiverat har jag ett vagt minne att den sparar backupen på din hårddisk, skulle inte förvåna mig om det var fallet iallafall
Citera
2009-10-13, 18:31
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintu00
Det är det han tänker på, har du det aktiverat har jag ett vagt minne att den sparar backupen på din hårddisk, skulle inte förvåna mig om det var fallet iallafall

Min Time Machine kan iaf inte välja lokal hårddisk för att spara säkerhetskopiorna, det måste vara en nätverksdisk eller usb-disk. Dessutom uppdaterar den bara det som senast har blivit uppdaterat, den sparar alltså inte en helt ny bild av hårddisken, så det är nog något annat som spökar...
Citera
2009-10-13, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Min Time Machine kan iaf inte välja lokal hårddisk för att spara säkerhetskopiorna, det måste vara en nätverksdisk eller usb-disk. Dessutom uppdaterar den bara det som senast har blivit uppdaterat, den sparar alltså inte en helt ny bild av hårddisken, så det är nog något annat som spökar...

Ah ok, du har säkerligen rätt, använder själv en extern hårddisk, dock med firewire, men samma sak Men ja, för att följa tråden, har du testat att ringa till apple support, TS? Du har ju faktiskt 90 dagars gratis telefonsupport
Citera
2009-10-13, 18:36
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me

Du kan köra backup på den interna, dock varnar TM och det vore otroligt korkat att köra viktiga backups på den interna disken.
Citera
2009-10-13, 18:38
Medlem
Jag har inte aktiverat Time Machine ännu. Men det måste vara något liknande?

Citat:
Ursprungligen postat av Mintu00
Ah ok, du har säkerligen rätt, använder själv en extern hårddisk, dock med firewire, men samma sak Men ja, för att följa tråden, har du testat att ringa till apple support, TS? Du har ju faktiskt 90 dagars gratis telefonsupport

Jag får ta och göra det imorgon om det inte löser sig innan dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in