• 1
  • 2
2009-10-13, 16:42
Medlem
Ibland känns det hopplöst att kämpa för Alliansen.

Borde inte Billström välja en annan stad för att förklara M-invandringspolitik än Landskrona?

Kommer SD att få fler eller färre röster efter hans föredrag?

Fler än jag som tror att Danderyd hade varit lättare att propagera i?
Citat:
Migrationsministern till Landskrona...
Tobias Billström kommer att hålla ett anförande omkring en halvtimme. Sedan blir det tid för frågor och diskussion, säger han.

http://hd.se/landskrona/2009/10/13/m...inistern-till/
Senast redigerad av gulasnubben 2009-10-13 kl. 17:12.
Citera
2009-10-13, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben

Borde inte Billström välja en annan stad för att förklara M-invandringspolitik än Landskrona?

Det hade då blivit alltför talande att Alliansen, trots att de bedriver Sveriges största massinvandring genom tiderna, själva inte vill bo i de områden de kräver att vanliga svenskar skall "integeras" i!
Citera
2009-10-13, 17:56
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:

Gulasnubben, jag ömkar för dig, du verkar allt mer tycka det är jobbigt att vara alliansmedarbetare...

Du är alltid välkommen till SD.
Citera
2009-10-13, 18:10
Medlem
moderatswings avatar
Citat:

Att propagera i Danderyd vore att predika för de redan frälsta.
Finns inte så många fler röster att vinna där.

Varför ska man inte försöka locka Landskronas väljare där en väldigt stor del tenderar att tycka "annorlunda" i invandringsfrågan?

M har ju dessutom på ren PK-svenska "fiskat i grumliga vatten" vilket kanske kan tolkas som ett försök att locka över en del SD-väljare.
Citera
2009-10-13, 18:14
Moderator
Strix m/94s avatar
Det är...

...väl att ta i att kalla det böginvasion, bara för att Billström är där en stund. Däremot är det väl riktigt att det knappast lär imponera på SDs anhängare i Landskrona. Samtidigt är det förstås rimligt att politiska partier försöker att övertyga potentiella väljare.

Problemet för Billström är att han företräder en regering som konsekvent har vägrat att på allvar ta i invandringsproblemet. Fast säger Billström att de vill återinföra Luciabeslutet så vet man ju aldrig...
Citera
2009-10-13, 18:16
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Har M ens någon invandringspolitik?
Billström verkar vara en såpass vek person att han garanterat inte har något att säga till om vart han ska åka och prata. Schlingmann pekar och Billström åker.

Kommer han att våga presentera något konkret och genomförbart? Isf kan Landskrona vara rätt. Är det bara "nytt" innehållslöst valfläsk kunde Billström stannat på Pridefestivalen i Gomorra.
Citat:
Förmodligen fler.
Det förslag som skulle kunna ge färre SD-röster är inte något som jag tror att Billström kommer att yttra.
Citat:
Det vore väl ganska meningslöst att försöka lägga fram något i Danderyd? Är inte majoriteten redan moderater, dessutom slipper de ju överhuvudtaget se något av det invandringspolitiska haveriet - därför är deras engagemang lågt.
Citat:
Come to the dark side then

Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Fast säger Billström att de vill återinföra Luciabeslutet så vet man ju aldrig...
Det skulle vara det då.
Och samtidigt på något vis sätta trovärdighet bakom orden.
Citera
2009-10-13, 18:22
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Förmodligen fler.
Det förslag som skulle kunna ge färre SD-röster är inte något som jag tror att Billström kommer att yttra.

Nja, att fler skulle skrämmas iväg tror jag inte.
Har M gått i en sådan riktning?

Samhällsklimatet inklusive moderaternas politik går ju i motsatt riktning i syfte att marginalisera SD. Just att man diskuterar detta var ju något vars brist på som tidigare fått väljare att gå till SD.

Men jag har svårt att se att någon moderatväljare helt plötsligt börjar tycka illa om M efter detta för att istället gå till SD.

SD är än så länge fortfarande ett missnöjesparti vilket ger Landskrona lite av stämpeln som en svensk motsvarighet till USA:s swing states. Att då inte satsa där ve helt galet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Gulasnubben, jag ömkar för dig, du verkar allt mer tycka det är jobbigt att vara alliansmedarbetare...

Är det inte allt lite synd om dig också?
Måste vara besvärande att stödja ett antisemitiskt parti.
Citera
2009-10-13, 18:36
Bannlyst
Citat:
Är det inte allt lite synd om dig också?
Måste vara besvärande att stödja ett antisemitiskt parti.

SD "antisemitiskt" numera?

Citat:

Nej, endast en Massinvandringspolitik.
Citera
2009-10-13, 18:40
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Nja, att fler skulle skrämmas iväg tror jag inte.
Har M gått i en sådan riktning?
Ja, det är min uppfattning. Inför förra valet så talades det om invandringspolitik och t o m i början av Billströms period som minister så talades det om några småsaker, men inget har blivit gjort. Snacka om beröringsrädsla.

Så jag tror att det finns allvarlig skepsis bland moderatväljare och presumtiva diton gentemot nytt tomt "snack".

Sedan är det väl knappast M-väljare som utgör stommen i SD? Visserligen har det kommit litegranna från samtliga partier, men det stora flertalet är från S. I Landskrona, Trelleborg och Malmö (tre gamla S-fästen) så är partisympatibytet ganska kraftigt.

Därför vill jag hävda att M fram till idag förlorat relativt få röster till SD i Landskrona, desto fler förmodligen till fp i förra valet.

Men om Billström lanserar M:s nya invandringspolitik och den inte faller de lokala m-väljarna i smaken finns risken att tappa dom på riktigt. Det gäller f ö inte bara Landskrona utan större delen av Skåne där även folk som ännu inte tagit steget till SD ändå är ytterst medvetna om invandringens negativa konsekvenser med allt vad det innebär. Något som jag fått uppfattningen av är fullkomligt okänt i Rosenbad, MUF och andra autonoma enklaver i 08:a-trakterna.

Citat:
Samhällsklimatet inklusive moderaternas politik går ju i motsatt riktning i syfte att marginalisera SD. Just att man diskuterar detta var ju något vars brist på som tidigare fått väljare att gå till SD.
Kan du beskriva för mig vad det är i moderaternas politik som skulle marginalisera SD? Det diskuterades innan förra valet, men efter det så gjordes bevisligen ingenting. Ska det diskuteras nu igen?
Ursäkta mig, men jag tror inte ens m-väljare går på att köpa grisen i säcken två gånger.

Citat:
Men jag har svårt att se att någon moderatväljare helt plötsligt börjar tycka illa om M efter detta för att istället gå till SD.
De som lever i berikade områden, i områden som angränsar till berikning, har barn som går i berikade skolor eller som ser de tydliga nedskärningarna i vård, skola och omsorg så att skattepengen ska räcka till att livstidsförsörja nysvenskarna har nog inga större problem med att fokusera på en enskild fråga och byta parti. Betänk att du har hela den skånska Gazaremsan (Malmö, Lund, Landskrona och Hbg) med folk och utanför de värsta ghettona finns en hel del m-röster. Eller har i vart fall funnits tidigare.

Citat:
SD är än så länge fortfarande ett missnöjesparti vilket ger Landskrona lite av stämpeln som en svensk motsvarighet till USA:s swing states. Att då inte satsa där ve helt galet.
Att lansera sin "nya" invandringspolitik Landskrona är ur 08:a-perspektiv helt korrekt, jag är skeptisk till att det är rätt sätt för att säkra framtida skånska m-röster. Givetvis beroende på vad som kommer sägas då.

Att SD är ett missnöjesparti räcker. Ingen av de sju systrarna i riksdagen tar denna fråga på allvar, Stockholmarna har stämplat skåningarna som en bunt rednecksrasister för längesedan (precis som danskar) - och det skiter skåningar i sen länge. De som pendlar mellan Nacka/Täby/Södermalm/Vasastan/Östermalm och Rosenbad dagligen har inte en susning om hur det är att försöka leva på ganska många ställen i Skåne. Och den von oben-attityd som hittills varit allenarådande bland rikspolitrukerna har imponerat föga.
Citera
2009-10-13, 18:45
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog
SD "antisemitiskt" numera?

Numera?
Partiet är ju sprunget ur nynazismen ffs.

Men ja, enligt Europeiska Judiska Kongressen är det fortfarande ett antisemitiskt parti.
Citera
2009-10-13, 18:46
Bannlyst
Citat:
Numera?
Partiet är ju sprunget ur nynazismen ffs.

Men ja, enligt Europeiska Judiska Kongressen är det fortfarande ett antisemitiskt parti.

Har SD på något sätt någonsin riktat sig fientligt mot judar?
Citera
2009-10-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold

Tack det känns skönt att veta att det finns en reträttplats.

Jag har alltid frågat mig i vilket block en sanningssägande anarko-fascistisk realpolitiker med feministiskt sexualliberala tendenser och en vurm för dödsstraff som jag är är mest välkommen (eller i alla fall minst ovälkommen).
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Billström verkar vara en såpass vek person att han garanterat inte har något att säga till om vart han ska åka och prata. Schlingmann pekar och Billström åker.
Vet efan. När man läser det här verkar det som ett eget intiativ.

Men vad hade han mer än crack i pipan?
Citat:
En svensk minister tar av sig i strumplästen. Går in i ett mörkt rum. Lyssnar.....Det lilla rummet luktade smuts och matolja. Ministern satt på golvet och lyssnade med korslagda ben, i grå kostym, ljusblå slips och manschettknappar....Migrationsminister Billström – som flera gånger under gårdagen använde det arabiska uttrycket 
inshallah (om Gud vill) – frågade Salman Naji:
– Om det skulle hända, inshallah, att du blir bosatt i Sverige – vilka förväntningar har du?
– Inga förväntningar. Jag skulle bli glad att komma till ett land som inte var inblandat i invasionen av Irak

http://sydsvenskan.se/varlden/articl...ktingoden.html
Senast redigerad av gulasnubben 2009-10-13 kl. 18:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in