2009-10-13, 16:38
Medlem
jag har ganska många gmailkonton för olika ändamål. finns det något enkelt sätt att kolla av alla utan att behöva logga in på vart och ett?

jag vill inte köra in dem i outlook eller liknande, det strular för mkt. tänkte något enkelt webbaserat eller nått annat program?
Citera
2009-10-13, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
jag har ganska många gmailkonton för olika ändamål. finns det något enkelt sätt att kolla av alla utan att behöva logga in på vart och ett?

jag vill inte köra in dem i outlook eller liknande, det strular för mkt. tänkte något enkelt webbaserat eller nått annat program?
Jag brukade använda gmail manager men det fuckade :S Nu så loggar jag in för hand, orkar inte krångla.
Citera
2009-10-13, 17:09
Medlem
kanskeintes avatar
Annars kan du ju bara vidarebefodra mailen från dom olika kontona till dit du vill. Då ser man ju direkt ifall något nytt har kommit.
Citera
2009-10-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanskeinte
Annars kan du ju bara vidarebefodra mailen från dom olika kontona till dit du vill. Då ser man ju direkt ifall något nytt har kommit.

jag testade det men fick det ej att fungera, gmail sade ifrån. fungerar det för dig?
Citera
2009-10-13, 18:11
Medlem
kanskeintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
jag testade det men fick det ej att fungera, gmail sade ifrån. fungerar det för dig?

Om jag ska vidarebefodra mail från ett gmail konto går jag bara in på inställningar - vidarebefodran och POP/IMAP och bara skriver in till den adress det ska skickas.

Enkelt och smidigt.
Citera
2009-10-13, 18:15
Medlem
Not_mes avatar
Annars tror jag det går att ställa in imap åtkomst på ena kontot och sen ställa in att det andra kontot ska hämta mail därifrån.
Citera
2009-10-14, 10:23
Medlem
tack, det fungerade bra!
Citera
2009-10-14, 10:29
Medlem
aleisters avatar
Du kan ju välja i gmail att hantera andra epostkonton - du bara anger konto och lösenord så kollas kontona av. Jag har lagt autofilter så olika mailkonton automatiskt hamnar i mappar med kontonas namn, och inte i en enda röra i inkorgen. Har du gjort det kan du även skicka mail från samtliga konton, bara att välja i "från"-fältet i rullistan vilket konto du vill skicka från.
Citera
2009-10-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aleister
Du kan ju välja i gmail att hantera andra epostkonton - du bara anger konto och lösenord så kollas kontona av. Jag har lagt autofilter så olika mailkonton automatiskt hamnar i mappar med kontonas namn, och inte i en enda röra i inkorgen. Har du gjort det kan du även skicka mail från samtliga konton, bara att välja i "från"-fältet i rullistan vilket konto du vill skicka från.

oj, det lät ju otroligt bra! undrar om det inte var det jag försökte göra tidigare ... som jag ej fick att fungera. kan du få in ett gmailkonto o göra så? el funkar det bara på andra pop-konton?

EDIT - det fungerade utmärkt. stort tack
Senast redigerad av mistadabolina 2009-10-14 kl. 15:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in