2009-11-10, 21:41
Medlem
Schutnes avatar
Jag ska göra det imorgon, ska prata om individualism och lagspelare, och deras relationer till folk runtomkring dem. Vill hitta något citat som kan spegla det på ett bra sätt (individualism), någon som kan något bra?
Citera
2009-11-10, 23:03
Medlem
marlicas avatar
Ingen som lägger ut sitt tal för bedömning?
Citera
2009-11-10, 23:23
Medlem
Infinitums avatar
Jag tänkte prata fritt om ämnet Kärlek. Ska tala redan nu på Fredag och har fortfarande inte kommit igång, vet inte riktigt hur jag ska lägga upp talet- hur jag ska börja, vilka frågeställningar jag ska ha etc
Citera
2009-11-11, 15:11
Medlem
marlicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Jag tänkte prata fritt om ämnet Kärlek. Ska tala redan nu på Fredag och har fortfarande inte kommit igång, vet inte riktigt hur jag ska lägga upp talet- hur jag ska börja, vilka frågeställningar jag ska ha etc

Du behöver inte känna någon oro än, om man får lite flyt i det tar det inte alls lång tid att skriva klart det.
Citera
2009-11-11, 18:55
Medlem
Jag hörde att vissa tydligen hade det skriftliga provet idag? Är det någon som vet vilka uppgifter som finns och välja på?
Vore skönt att veta lite innan så man kunde fundera lite på vad man vill skriva
Citera
2009-11-11, 19:42
Medlem
Fairy-Tails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostintranslation
Jag hörde att vissa tydligen hade det skriftliga provet idag? Är det någon som vet vilka uppgifter som finns och välja på?
Vore skönt att veta lite innan så man kunde fundera lite på vad man vill skriva

Så dumt det låter...

Alla ska ha det på samma dag...
Citera
2009-11-11, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fairy-Tail
Så dumt det låter...

Alla ska ha det på samma dag...

Låter dumt, men har hänt förut.
Citera
2009-11-12, 20:04
Medlem
Jake88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaampan
Låter dumt, men har hänt förut.

Ingen som hittat någon stans att smygläsa? Info har ju läckt ut förr
Citera
2009-11-12, 20:22
Medlem
sparlunds avatar
Har kommit en egen rubrik- "Kan man lita på politiker?". Jag utgår från Obamas tal, och diskuterar lite kring huruvida man kan lita på vad han säger och politiker rent allmänt. Men en så länge har jag ju bara använt mig att ett verk, skulle behöva tips på vad jag skulle kunna använda mer! Kanske ngt kul/bra citat om politikers trovärdighet eller ngt sånt?
Citera
2009-11-12, 20:28
Medlem
kaktusagents avatar
Det är ingen underbar människa som sitter och trycker på häftet och en scanner? Jag skulle behöva ha artikeln om tjejen som skrev om sina syskon
Citera
2009-11-12, 20:31
Medlem
Då var man klar med muntliga! Dock aldeles för lite tid.. tjejerna blev klara efter ca 3min och männen ville snacka långt över... jag hann i princip bara tala om en text.
Citera
2009-11-12, 20:48
Medlem
kaktusagents avatar
skit i häftet, jag kör endå! Är det någon som vet om jag får hänvisa till en film? I beskrivningshäftet som jag har fått står det att jag ska hänvisa till en text och en bild, två texter, eller två bilder, varav en är från häftet. Jag vill hänvisa till filmen Farväl Falkenberg, tror ni jag får det?

Snabba svar uppskattas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in