2009-11-18, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rytkis
Njae, det ingår i G kriterierna att referera till texthäftet, i alla fall enligt min lärare.

Då är din lärare snart utan jobb. Det enda jag kopplade från texthäftet i min text var ett citat, ingenting annat.
Citera
2009-11-18, 22:23
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randyrhoads22
Då är din lärare snart utan jobb. Det enda jag kopplade från texthäftet i min text var ett citat, ingenting annat.

Min lärare sade detsamma tror jag.
Citera
2009-11-18, 23:36
Medlem
Robbs24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Min lärare sade detsamma tror jag.
Min också.
Citera
2009-11-19, 00:08
Medlem
Citat:

Tror att det är du som häckar på ett IG i svenska
Citera
2009-11-19, 04:54
Medlem
Jag refererade bara till Obamas tal, är jag illa ute?
Citera
2009-11-19, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barenaren
Jag refererade bara till Obamas tal, är jag illa ute?

Beror på vilken uppgift du valde
Citera
2009-11-19, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rytkis
Tror att det är du som häckar på ett IG i svenska

Har fått MVG på vartenda skrivuppgift och hade ett långt samtal med min lärare om denna uppgift innan provet, så nej, det är det inte ...

Det beror såklart helt på vilken uppgift du väljer också. Jag valde krönikan, där fanns det inte så mycket att referera till i texthäftet förutom texten i början, och det hade knappast något med pinsamma föräldrar att göra.
Citera
2009-11-19, 13:05
Medlem
Maskrosens avatar
Citat:
Har fått MVG på vartenda skrivuppgift och hade ett långt samtal med min lärare om denna uppgift innan provet, så nej, det är det inte ...

Det beror såklart helt på vilken uppgift du väljer också. Jag valde krönikan, där fanns det inte så mycket att referera till i texthäftet förutom texten i början, och det hade knappast något med pinsamma föräldrar att göra.

ÄR du hög eller någonting?

Jag valde också krönikan och refererade till "Tätt intill dagarna" av Mustafa Can 2006.

Den handlade om pinsamma föräldrar.

Han skämdes ju över sin mamma.

EDIT: Det stog också på krönikan att man ska JÄMFÖRA med minst en text i häftet.
Citera
2009-11-19, 14:42
Medlem
Inge aning om vad jag ska skriva om Nån som kan ge förslag?

EDIT : muntliga delen är det.
Senast redigerad av MiniBiff3n 2009-11-19 kl. 14:54.
Citera
2009-11-19, 16:03
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniBiff3n
Inge aning om vad jag ska skriva om Nån som kan ge förslag?

EDIT : muntliga delen är det.
Det är ju svårt att ta något sådär ur luften. I svenska jämfört med många andra ämnen är det inte så självklart vad man tar och vilket koncept som är det rätta. Du har ju en fördel om du har syskon eller något, då kan du prata om dem, intresserar du dig för bilar eller liknande? I så fall kan du referera till raggarkillen. Hade du en svår period i livet kan du referera till emo-tjejen som dör av en överdos.
Egentligen är det rätt trista och allmänna ämnen, men ta något som passar dig bäst. Jag tog om syskonkärlek och refererade till den artikeln hur olika syskon är.
Citera
2009-11-19, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen
ÄR du hög eller någonting?

Jag valde också krönikan och refererade till "Tätt intill dagarna" av Mustafa Can 2006.

Den handlade om pinsamma föräldrar.

Han skämdes ju över sin mamma.

EDIT: Det stog också på krönikan att man ska JÄMFÖRA med minst en text i häftet.

Nej det stod att man skulle referera till en eller flera av texterna, jag har provet framför mig just nu .
Citera
2009-11-19, 16:48
Medlem
Maskrosens avatar
Citat:
Nej det stod att man skulle referera till en eller flera av texterna, jag har provet framför mig just nu .

Referera till EN eller flera. Gjorde du till någon?

Och visste du om den där om mustafa can?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in