2009-10-13, 02:45
Medlem
Jag har windows vista.

Igår gjorde jag en dum sak, jag skapade en anteckning på skrivborder som jag skrev ner ett par saker på.

Sedan flyttade jag den till mina dokument där jag redan hade en anteckning vid det namnet och den frågade mig om jag ville ersätta och så dum som jag var tryckte jag snabbt förbi rutan så den ersatte min andra anteckning som jag hade i mina dokument.

Kan man på något sätt återställa den filen?
Citera
2009-10-13, 02:49
Medlem
Slid3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wondeeerful
Jag har windows vista.

Igår gjorde jag en dum sak, jag skapade en anteckning på skrivborder som jag skrev ner ett par saker på.

Sedan flyttade jag den till mina dokument där jag redan hade en anteckning vid det namnet och den frågade mig om jag ville ersätta och så dum som jag var tryckte jag snabbt förbi rutan så den ersatte min andra anteckning som jag hade i mina dokument.

Nej, det kan man inte.
Och använd Supporten nästa gång.
Citera
2009-10-13, 02:49
Medlem
WaRs avatar
Om du inte ens klarar av att se forumet längst upp på förstasidan så tvekar jag på att du kommer klara av att återställa filer...
Citera
2009-10-13, 02:51
Medlem
Knaffells avatar
Citat:
Jag har windows vista.

Riktigt bra kanske jag inte är...men hur jag än vrider och vänder på det här kommer jag inte fram till något.

Tyvärr så tror jag inte att det går att återställa...men kan ju ha fel.

Men du kan ju försöka med att se om du lyckas hitta den i "Recent"/"senast använda dokument"/"My Recent documents"...men bli nu inte för optimistisk.
Citera
2009-10-13, 02:56
Medlem
WaRs avatar
För att svara på frågan - ja. Om datan inte är överskriven för många gånger (om du inte skapat/tagit bort filer för mycket) så är det fullt möjligt att återställa och går rätt lätt med rätt program.
Citera
2009-10-13, 02:58
Medlem
Flärps avatar
Vad händer om du gör en systemåterställning? Finns i startmenyn.
Citera
2009-10-13, 03:34
Medlem
jallaballas avatar
Högerklicka på filen, välj egenskaper och om det finns en flik som heter "tidigare versioner" kan du välja en tidigare version av filen och på så sätt få tillbaka den. Finns inte i Vista home premium utan bara i business och ultimate.
Citera
2009-10-13, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jallaballa
Högerklicka på filen, välj egenskaper och om det finns en flik som heter "tidigare versioner" kan du välja en tidigare version av filen och på så sätt få tillbaka den. Finns inte i Vista home premium utan bara i business och ultimate.

Självklart har jag home premium. Du verkar ändå ha koll på saker och ting, så är jag helt körd nu eller?
Citera
2009-10-13, 12:29
Medlem
najass avatar
Övrigt----> Windows support

/mod
Citera
2009-10-14, 12:36
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Självklart har jag home premium. Du verkar ändå ha koll på saker och ting, så är jag helt körd nu eller?

Du kan fortfarande använda ett program som eventuellt kan återställa filen. Dock är det nog överkurs för dig. Om du har en bror som spelar Wow, fråga honom.
Citera
2009-10-15, 01:15
Medlem
jallaballas avatar
Citat:

Det är tydligen så att även om funktionen inte ska vara tillgänglig för home premium- och home basic-användare så körs den i bakgrunden om du använder system restore vilket ska vara på som standard. Det finns program som kan hjälpa till med återställningen som använder shadow copies som är namnet på funktionen. Se länk för mer info och länk för att ladda ner shadow explorer som tydligen ska fungera. Jag har inte testat det.

http://www.mydigitallife.info/2008/0...hadowexplorer/

Skulle det inte fungera och filen är viktig finns ju alternativet att uppgradera till en version av Vista som har tidigare versioner. Det går att göra utan att installera om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in