Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-10-13, 01:48
Medlem
Jag har ingenting, min flickvän lämnade mig för ungefär två månader sen och allt är svart, jag kan inte tänka mig att leva utan henne då jag älskar henne så otroligt mycket, vi är fortfarande "vänner" vad det nu innebär, jag försöker föra normala konversationer men hon tycks mest besvärad och verkar hellre vilja prata med andra, det gör ont som fan.

Jag har heller ingen att prata med, inga vänner eller liknande... Jag sover bort halva dagarna och spenderar resten av tiden med att grubbla och hoppas att hon kommer ta mig tillbaka. Dock tvivlar jag på det, hon säger att hon ska komma och hälsa på men det gör hon aldrig.

Jag känner verkligen inte för att leva, låter jävligt töntigt jag vet men det är ärligt talat så jag känner, det enda som håller mig vid liv är hoppet om att hon kanske kommer ta mig tillbaka och att jag inte riktigt vågar ta steget, det som gör mig rädd är att om (när) hon träffar någon ny så kommer jag att hamna i en sådan svacka att jag inte längre kan kontrollera mig och den där spärren som tydligen finns där och säger "nej, ta inte ditt liv" kommer försvinna.

Jag försöker dränka mig i TV-spel och böcker men det hjälper inte, alkohol har jag inte ens testat förutom när man var mindre, så jag har aldrig "druckit" om man säger så. Jag vet inte vad jag ska göra, jag vill inte leva utan henne.
Citera
2009-10-13, 01:50
Bannlyst
Skippa alkoholen och kör någon tyngre opiat. Du kan alltid få tips i den forumsdelen om hur du går tillväga. Lycka till! det kommer kännas bättre jag lovar!
Citera
2009-10-13, 01:51
Medlem
Mandi74s avatar
Tid är det enda som funkar, att låta läka dina sår och sen gå vidare.

Kan säga en sak redan nu, hon kommer inte att komma tillbaka.

Vänner kan ni vara när du kommit över henne, nu gör du bara dig en otjänst varje gång du träffar henne för det inge dig falska förhoppningar.
Citera
2009-10-13, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Tid är det enda som funkar, att låta läka dina sår och sen gå vidare.

Kan säga en sak redan nu, hon kommer inte att komma tillbaka.

Vänner kan ni vara när du kommit över henne, nu gör du bara dig en otjänst varje gång du träffar henne för det inge dig falska förhoppningar.

Jag tror inte tiden kan läka mina sår den här gången.

Det är det som är grejen, om hon bara kunde säga att det inte finns en chans att vi någonsin kommer bli tillsammans igen, men det gör hon inte, även fast jag i princip bett henne så hoppet finns ju där och dagen hon säger det alt. träffar en ny så är det förmodligen dagen jag dör.
Citera
2009-10-13, 01:57
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeywood

Det är det som är grejen, om hon bara kunde säga att det inte finns en chans att vi någonsin kommer bli tillsammans igen, men det gör hon inte, även fast jag i princip bett henne så hoppet finns ju där och dagen hon säger det alt. träffar en ny så är det förmodligen dagen jag dör.

Gå vidare med ditt liv, vänta inte på henne. Kommer hon och du ff vill ha henne tillbaka, skitbra. Kommer hon och du inte vill ha henne tillbaka, hennes förlust.
Citera
2009-10-13, 01:57
Medlem
Kan du inte bara försöka mysa ett tag då? Flytta hem till päronen och skit i allt tills du återhämtat dig.
Citera
2009-10-13, 01:58
Medlem
supermassives avatar
Citat:

Är det värt det? Att ta ditt liv för en människa som inte har samma känslor som du? Är det värt att bara släppa allting du har i livet tack vare en endaste liten människa? Att låta en människa styra ditt liv så mycket är inte värt det. Vad tycker du själv?
Citera
2009-10-13, 02:01
Medlem
Det tar tid! Lång tid! Själv hade jag flickvän i fyra år. Sen flyttade jag till Sverige och hon till Miami. Bodde i Portugal. Tro mig det kan inte bli värre än att komma till Sverige utan flickvän från Portugal med flickvän! Jag började göra andra grejer som spela fotboll och jobba. Du kommer över henne. Låt henne inte komma tillbaka till dig. Om du nu gillar henne så mycket och är en bra kille så lovar jag att det finns en hel del tjejer där ute för dig! Fråga henne iaf! Speak to her! stay strong!
Citera
2009-10-13, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Gå vidare med ditt liv, vänta inte på henne. Kommer hon och du ff vill ha henne tillbaka, skitbra. Kommer hon och du inte vill ha henne tillbaka, hennes förlust.

Det är svårt, jag vet inte om jag kan.

Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Är det värt det? Att ta ditt liv för en människa som inte har samma känslor som du? Är det värt att bara släppa allting du har i livet tack vare en endaste liten människa? Att låta en människa styra ditt liv så mycket är inte värt det. Vad tycker du själv?

Jag har ärligt talat inget annat... Mitt liv är patetiskt och jag vet inte hur jag ska göra för att göra något åt det om jag ens orkar.
Citera
2009-10-13, 02:06
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:

Ärligt talat så har du inte så mycket val om inte hon vill.

Börja träna, umgås med dina kompisar ofta, se en massa filmer, skaffa dig ett nytt skitsvårt spel som tar evigheter innan du klara av.. vad som helst som får dig att tänka på anant, då kommer tiden att gå fortare.
Citera
2009-10-13, 02:06
Medlem
supermassives avatar
Citat:

Jag har ärligt talat inget annat... Mitt liv är patetiskt och jag vet inte hur jag ska göra för att göra något åt det om jag ens orkar.
Dra. Dra till en annan stad, eller varför inte ett annat land och börja om på nytt. Har du en liten summa pengar så att det räcker till biljett, mat och kanske tillfälligt boende någonstans så fundera inte ens över det utan bara dra. Du har inget annat säger du, då har du heller inget att förlora här. Så varför inte testa om du ändå har bestämt dig för att ta ditt liv någon gång? Jag röstar för att du testar och ger det tid innan du tar förhastade beslut.
Citera
2009-10-13, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Dra. Dra till en annan stad, eller varför inte ett annat land och börja om på nytt. Har du en liten summa pengar så att det räcker till biljett, mat och kanske tillfälligt boende någonstans så fundera inte ens över det utan bara dra. Du har inget annat säger du, då har du heller inget att förlora här. Så varför inte testa om du ändå har bestämt dig för att ta ditt liv någon gång? Jag röstar för att du testar och ger det tid innan du tar förhastade beslut.

Jag har inga pengar och ingen ork till det, har även svårt att bara ändra såna saker så snabbt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in