Citat:
Ursprungligen postat av user_21
Ja, det har du skert rtt i. Men jag har lite svrt att se hur det relaterar till det jag skrev. Kanske jag som missat ngot tidigare sammanhngande inlgg?
Det hade vl inget att gra med vad du skrev egentligen. Jag var lite i mina egna tankar om vad som r nring i denna hr kontroversen.

Citerade nog dig mest i obetnksamheten.
Jag ville mest lgga fram att kontroversen ser lite annorlunda ut fr filosoferna n fr amatrerna.
De centrala koncept som det tvistas om verkar i en bakgrund av relaterade vrden, vad vi pekat ut som relevant. Ofta handlar tvisten om det som str i frgrunden snarare n bakgrunden. Vi tvistar t ex inte ofta om att det r relevant att veta hur att vara i den hr tillvaron, men vi tvistar om vissa stt hur tillvaron ser ut. S, ven om det tvistas ver exempelvis perspektivism, om tillvaron r sdan eller inte, tvistar vi inte om dessa andra vrden. Det verkar som att amatren har en nihilistisk stmning ven hr, dr filosoferna inte har det. Kontroversen r inte s kontroversiell som man kanske frst uppfattar den. Vi r inte evigt frlorade och vilse. ven om en filosof frkastar en del saker, har han ocks mycket annat att lgga fram.
(Fr att inte frvirra, s, anvnder jag inte 'vi' som i jag, fr jag tillhr inte filosoferna sjlv - vldigt f gr det)