• 1
  • 2
2009-10-12, 19:19
Medlem
Powergirls avatar
Detta framgår tydligt av Aftonbladets internetsida.
Jag har försökt förut och försöker igen men ChristianX moderator är ju Gud här och förkastar alla ämnen som inte passar i hans snurriga värld.
2009-10-12, 19:22
Moderator
Strix m/94s avatar
Låt mig...

Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag har försökt förut och försöker igen men ChristianX moderator är ju Gud här och förkastar alla ämnen som inte passar i hans snurriga värld.

...i all vänlighet då föreslå att Du förtyligar Din TS med:

1. Sammandrag av vad AB påstår.

2. Länk till den sida där detta påstås.

3. Ett lämpligt diskussionsunderlag, ty det är inte självklart att alla betraktar detta som enbart dåligt, eller entydigt dåligt.

4. Förslag till alternativ politisk handlingslinje. Säga emot är en sak, men komma med något eget konstruktivt är värre.

Lycka till!

/Strix
2009-10-12, 19:24
Bannlyst
Citat:
Alliansens fördelningpolitik slår hårdast mot de sämst ställda

-Inget nytt under solen precis

Mvh
2009-10-12, 19:29
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Synd för dem det gäller fan bara att fixa ett jobb. Sen att alla som arbetar har fått det bättre skiter ju aftonbladet fullständigt i. Nej jag tycker det är bra att de "svaga" förlorar pengar så att de rycka upp sig och göra någonting åt sin situation.
2009-10-12, 19:30
Medlem
Porryhatters avatar
Instämmer med #2 talare. Det är väll inte så konstigt om att Mod kastar dina trådar när dom ser ut såhär.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1024303
https://www.flashback.org/showthread.php?t=991031
https://www.flashback.org/showthread.php?t=881548
osv.

Och jag tänker aldrig gå in på Aftonbladets skitsida för att hitta artikeln. Då man behöver ladda ner 50 gig data pga allt skit dom har på sidan.
2009-10-12, 19:33
Medlem
TengilKatos avatar
Alla inlägg som saknar frågeställning slängs
2009-10-12, 19:33
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...i all vänlighet då föreslå att Du förtyligar Din TS med:

1. Sammandrag av vad AB påstår.

2. Länk till den sida där detta påstås.

3. Ett lämpligt diskussionsunderlag, ty det är inte självklart att alla betraktar detta som enbart dåligt, eller entydigt dåligt.

4. Förslag till alternativ politisk handlingslinje. Säga emot är en sak, men komma med något eget konstruktivt är värre.

Lycka till!

/Strix
Jag trodde i min enfald att var och en var läskunniga här och att det räckte att hänvisa till källan.

Nu har jag förstått att så är inte fallet.
Tycker ni att det ok att de sämst ställda i vårt land skall betala skattelättnader för de som redan har mer?
2009-10-12, 19:36
Medlem
TengilKatos avatar
Citat:
Jag trodde i min enfald att var och en var läskunniga här och att det räckte att hänvisa till källan.

Tycker ni att det ok att de sämst ställda i vårt land skall betala skattelättnader för de som redan har mer?

Vad är det dom betalar? Det är väl folk som jobbar och betalar skatt som betalar in till systemet. Bidragstagare betalar på sin höjd in lite moms. Kan du visa på siffror att bidragstagare betalar för folk som har jobb?

Och vad jag har hört har inkommen skatt till statsbudgeten ökat sen alliansen tog över trots att sossarnas var vid makten vid högkonjunkturen 2006.
2009-10-12, 19:37
Medlem
Sifters avatar
Citat:
Vad betalar de?
Medlem
Stugboendes avatar
Citat:

De som har det sämst ställt "betalar" inga skattelättnader. Däremot får de sänkt bidrag, men betalar det gör de inte!
Snälla lägg ner floskler som: DE SOM REDAN ÄR RIKA FÅR MER PÅ DE FATTIGA SJUKAS BEKOSTNAD!!!111!!!
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Behöver man säga mera?
2009-10-12, 19:39
Medlem
callocains avatar
Citat:

Va? Vem är det som betalar vem egentligen? De som har det bäst ställ betalar redan mångdubbelt mer i skatt än oss andra.

Som det är nu "betalar" de som har det bäst ställt så att de som inte har det så bra ställt kan betala mindre i skatt. Än så länge har inte det ändras och lär inte göra det heller.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in