2009-10-12, 17:53
Medlem
kanskeintes avatar
Hej!
Google translate och även unofficial google translate firefoxplugin i all ära, men finns det verkligen ingenting som kan översätta text i flashfiler? Eller vad är det som gör att det inte skulle gå?

MVH
Kanskeinte
Senast redigerad av kanskeinte 2009-10-12 kl. 18:24.
Citera
2009-10-13, 07:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner

//Mod
Citera
2009-10-13, 07:17
Bannlyst
Klart att det går men, är väl bilder i flash. Captcha är en teknik för att dra ut text ur bilder.
Citera
2009-10-13, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockUlla
Klart att det går men, är väl bilder i flash. Captcha är en teknik för att dra ut text ur bilder.

Stryk captcha och sätt dit OCR istället...
Citera
2009-10-13, 14:21
Medlem
kanskeintes avatar
Grejen är den att jag har en flashfil på internet som jag väldigt gärna på något sett skulle vilja kunna läsa på svenska då det det är "hur mycket text som helst".

OCR, är inte det en filändelse, alltså ett filformat?
Citera
2009-10-13, 14:49
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
OCR - Optical Character Recognition. Det är en algoritm för att identifiera tecken - altså bokstäver, siffror och symboler.
Citera
2009-10-13, 15:12
Medlem
kanskeintes avatar
Tankade några olika OCR program. Såg väldigt lovande ut

Problemet jag fick med egentligen allihopa är att det som kopieras bara blir skräptecken och inte "vanlig text".

Tänkte att jag kunde kopiera allt och slänga in i Google Translate, finns det inte något lättare sätt att få det översatt direkt?

MVH

Edit: Såg nu att det faktist går att markera texten och kopiera direkt. Finns det något lättare sätt då att få det översatt? Problemet är väl egentligen då att google translate inte kommer åt "filen/dokumentet"
Senast redigerad av kanskeinte 2009-10-13 kl. 15:17.
Citera
2009-10-13, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kanskeinte
Tankade några olika OCR program. Såg väldigt lovande ut

Problemet jag fick med egentligen allihopa är att det som kopieras bara blir skräptecken och inte "vanlig text".

Tänkte att jag kunde kopiera allt och slänga in i Google Translate, finns det inte något lättare sätt att få det översatt direkt?

MVH

Edit: Såg nu att det faktist går att markera texten och kopiera direkt. Finns det något lättare sätt då att få det översatt? Problemet är väl egentligen då att google translate inte kommer åt "filen/dokumentet"
Autohotkey.net
Sök på catcha.

Citat:
Stryk captcha och sätt dit OCR istället...
Just. det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in