Jag har egentligen inget emot reklamen i Spotify. Jag tycker inte att den är sjukt hemsk, och den är, genom premium, väldigt lätt att undvika. Dock är jag extremt trött på att reklamen ständigt diskuteras i Spotifytråden, varför jag nu startar denna tråd där diskussioner om reklamen i Spotify kan hållas. På så vis kan själva programmet Spotify, och delvis musiken i det, diskuteras i en "vanliga" Spotifytråden.
Senast redigerad av Strutten 2009-10-12 kl. 11:05.
Så.. ingen musik ska diskuteras utan istället ska man snacka om reklamen?
Låter som att tråden skulle passa bättre i Reklam och Marknadsföring.
//Moderator
Jag kan absolut hålla med! Problemet är att om den ligger där tror jag att det kommer fortsätta masspostas om reklamen i Spotifytråden som ligger i musik...
Om man nu stör sig på spotifys reklam så får man väll köra skivorna i datorn istället, alltså i itunes eller liknande program. Det är egentligen bara som låtarna jag inte har på skiva som jag lyssnar på på spotify.
Förlorar en liten bit av mitt hopp för mänskligheten varje gång jag hör Ken Ring (eller vad han nu heter). "Bästa tjänsten i hela fucking världen" "Kom från the underground" "Fuck the police" etc etc. Blir bara så trött på sådana hobby "gangsters".
Förlorar en liten bit av mitt hopp för mänskligheten varje gång jag hör Ken Ring (eller vad han nu heter). "Bästa tjänsten i hela fucking världen" "Kom från the underground" "Fuck the police" etc etc. Blir bara så trött på sådana hobby "gangsters".
Som fan. Det är nästan skämmigt då jag fått uppfattningen att han är ganska upskattad som artist och så håller han på med sådana gangsterfasoner.
Antar att jag drabbats av lite samma sak som när man på mellanstadiet hade "töntiga" kläder som var just så töntiga att de blev tuffa.
Men när Kens och Basshunters reklamer dyker upp kan jag faktiskt inte annat göra annat än småle...
Reklamed hade jag verkligen inte några större problem med förut. Dock har den ju blivit allt tätare mellan låtarna på sistone, vilket gör mig mycket irriterad. Gränsen gick när jag fick 3 jävla basshunter reklamer på raken, utan musik emellan. Överväger att tanka ned en massa och rippa halva skivsamlingen till burken igen...
Vissa saker står jag bara inte ut med i allt för stor utsträckning, och reklam är en av dessa.
Edit: Något som skulle göra spotify lyssnandet mycket mer njutbart. För det första, att dra ned på reklamen till var sjätte låt åtminstone, som det var förut. Den andra faktorn skulle vara att spela lite mer "smakinriktad" reklam. Låt oss säga att du älskar... Green Day, och inte var särskilt i basshunters jävla "woaw hang on a second", kunde du fylla i någon inställning så du i alla fall skulle få reklam för liknande band eller så.
Ursäkta möjligtvis svikande grammatik i editen, skyller på sömnbrist och hunger.
Senast redigerad av .rar 2009-10-20 kl. 18:48.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!