2009-10-12, 05:15
Medlem
Hej det är snart dags för en 100% seriös studieperiod för första gången i mitt liv.

Det kommer nog vara ett års- eller mera - skolarbete, så det kommer finnas en del jobb om jag ska sikta på bra betyg. Jag tänker redan "fyfan vad hemsk det kommer bli, det kommer jag aldrig palla" när jag tänker tillbaka på mina gångna år och skoltrötthet. Men det är absolut prioritet på att ta dessa studier seriöst!

Så vad är det bästa ämnet/drogen som gör att man kan jobba bättre med skolarbeten/prov/läxor/seminarier/osv - t.o.m när man verkligen vill bara skita i allt istället. Är det tjack? crackbitar? LSD?

Har hört om hjälpmedel som kallas "nootropics" på engelska, vad är det? Var finns det få tag på (det är lagligt)?
Citera
2009-10-12, 05:18
Medlem
undervattenfisks avatar
Metylfenidat är en bra studiedrog i normal dosering
Citera
2009-10-12, 05:59
Medlem
FINTs avatar
Jag skulle tipsa om att klara skolan utan droger så känns det nog bättre efteråt.
Det är ditt fel att du saknar motivation. Droger kommer bara göra dig beroende eller slö, sedan tappar du motivationen ändå.

Men jag personligen skulle nog rekommendera tjack...
Citera
2009-10-12, 06:50
Medlem
Vore din studie 100% seriös, skulle du inte fråga det här.
Men eftersom du ber om hjälp, amfetamin i mindre mängder.
Obs. Mindre. Kanske 0.1 eller halva den mängden vid varje tillfälle.

Beror ju såklart på kvalitet och moral.
Citera
2009-10-12, 07:19
Medlem
Jake88s avatar
De e lungt pyramiderna står kvar ta det i din egen takt så ska det nog gå bra.
Citera
2009-10-12, 08:11
Medlem
bluetech123s avatar
Säger som dom andra, amfetamin, metylfenidat eller inget alls! Absolut inget fult eller meta eller något sånt. Hederligt dextro är vad du vill ha. 5-10 mg per tillfälle. Metylfenidat helst i depot, Concerta 54mg är bra.
Citera
2009-10-12, 08:15
Medlem
morras avatar
som redan nämts inget eller ngn CS i låga doser... amfetamin o concerta (n-klass), bzp (h-klass), efedrin (d-klass), stardust o koffein (lagligt)

(mina erfarenheter: bzp-ok, stardust-nja, efedrin-nja, koffein-nja)

efedrin o koffein ser jag som harmlösa men för övrigt tror jag inte droger funkar att studera på i längden, visst du blir pigg/motiverad etc.. men vid uppehåll/slut kraschar du både kroppsligt o mentalt... för att inte tala om risken att du utvecklar ett beroende...

men är du disiplinerad... tar i veckan, sover ut på helgen (ej festar), äter o dricker odentligt.. aldrig festar på drogen, dvs aldrig tar en rus/missbrukardos, aldrig snortar.. [min teori är att] det minskar den initiala njutningen/rushen.. och därmed beroendepotentialen..
...dock tror jag att det är svår (omöjligt?) att följa dessa kriterier...
Citera
2009-10-12, 08:21
Medlem
DrDorians avatar
Typ Ritalin,Ephedrine,Concerta eller låg dos Amfetamin kanske? är inte så bra när det gäller CS droger.
Citera
2009-10-12, 08:23
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Modiodal/Modafinil.
Citera
2009-10-12, 09:07
Medlem
ECA-stack, efedrin,koffein,aspirin. Om du trott allt inte är nöjd så testa lägg till grönt te extrakt, boostar på endel. tjack o liknande är ochså ok i låga doser om man har en bra ekonomi.
Citera
2009-10-12, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addi^
Hej det är snart dags för en 100% seriös studieperiod för första gången i mitt liv.

Det kommer nog vara ett års- eller mera - skolarbete, så det kommer finnas en del jobb om jag ska sikta på bra betyg. Jag tänker redan "fyfan vad hemsk det kommer bli, det kommer jag aldrig palla" när jag tänker tillbaka på mina gångna år och skoltrötthet. Men det är absolut prioritet på att ta dessa studier seriöst!

Så vad är det bästa ämnet/drogen som gör att man kan jobba bättre med skolarbeten/prov/läxor/seminarier/osv - t.o.m när man verkligen vill bara skita i allt istället. Är det tjack? crackbitar? LSD?

Har hört om hjälpmedel som kallas "nootropics" på engelska, vad är det? Var finns det få tag på (det är lagligt)?

HAHAHA! studera på lsd, det var dagens garv de
Citera
2009-10-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addi^
Nootropics är "Smartdrugs" sök på forumet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in