2009-10-12, 01:02
Medlem
YoungRascals avatar
Hej!

Har fått nåt problem med tangentbordet på min laptop och det känns som att jag råkat fippla till nån inställning någonstanns.

Problemet är att när jag skriver på tangentbordet ganska snabbt. Då stannar texten upp vid markören enda fram tills jag slutat skriva, då kommer all text upp samtidigt och det är otroligt irriterande.

Märkte nu också att när jag startar mp3-spelaren så börjar ljudet hacka när jag skriver och håller ned tangenter också...

Har försökt googla det och hade väll någon teori om det hade nånting med "tröga tangenter" att göra men får inte till det..

Är det någon som har några förslag på vad det kan vara? :S
Senast redigerad av YoungRascal 2009-10-12 kl. 01:05.
Citera
2009-10-12, 01:03
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoungRascal
Hej!

Har fått nåt problem med tangentbordet på min laptop och det känns som att jag råkat fippla till nån inställning någonstanns.

Problemet är att när jag skriver på tangentbordet ganska snabbt. Då stannar texten upp vid markören enda fram tills jag slutat skriva, då kommer all text upp samtidigt och det är otroligt irriterande.

Har försökt googla det och hade väll någon teori om det hade nånting med "tröga tangenter" att göra men får inte till det..

Är det någon som har några förslag på vad det kan vara? :S

Om du trycker ner Shift fem gånger aktiverar du tröga tangenter..
Tryck 5 gånger för att kunna välja att ta bort det..
Citera
2009-10-12, 01:17
Medlem
YoungRascals avatar
Jo, jag känner till det men jag har kryssat ur tröga tangenter så det är inte det det kan vara konstigt nog.. :S
Citera
2009-10-12, 02:25
Medlem
Cshoguns avatar
Tröga tangenter måste ju fan va den onödigaste funktionen på en dator.
Citera
2009-10-12, 09:31
Medlem
Hispers avatar
Och ni är alla medvetna om att ni sitter och skriver dessa inlägg i ett forum som heter "Datoranvändning - Mac OS X"?

Så vitt jag vet så finns inte den funktionen på Mac.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in