• 3
  • 4
2009-11-22, 11:52
Medlem
om sport är ens intresse så är närmare 1000 i månaden inte så farligt. om man kollar på det många timmar i veckan. behåll det som ger glädje i livet och bli av med det som inte ger det.
snabbt bredband beövs bara om man laddar stora mängder och knappt ens då. du klarar dig med 2mbit även vid fildelning. inte många filmer ser man på samma dag ändå.
Senast redigerad av fyllepoeten 2009-11-22 kl. 11:54.
Citera
2009-11-23, 00:04
Medlem
1900:- för Tele/TV/Internet/mobil är inte rimligt.

Skaffa ett billigare abonnemang och/eller kombinera allt hos en operatör. Sen se till att ringa din mobiloperatör så fort abonnemanget går ut och förhandla till dig ett bättre avtal. Det går utmärkt hos både 3 och Tele 2 även som privatkund.

Sen som folk har nämnt - maten / bilen är de två riktiga bovarna. Om du gör dig av med bilen, gör frukost hemma och styr upp bättre avtal för din kommunikation / tv så borde du kunna spara 8k i månaden. Det är dryga 100.000 på ett år.
Citera
2009-11-23, 00:17
Medlem
Kivans avatar
Forsakringarna ar onodiga, sag upp dem sa fort du kan.
Citera
2009-11-23, 10:38
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Forsakringarna ar onodiga, sag upp dem sa fort du kan.

Hur tänker du nu?
Ts har bil då borde en bilförsäkring vara ganska nödvändig.
Ts har boende och då kan det nog var förståndigt med en hemförsäkring.
Möjligen att livförsäkringen kan anses som mindre viktigt men att säga att den är onödig tycker jag är fel. Det är bättre att spara in på poster som mat & fordon, kommunikation.
Citera
2009-11-23, 10:48
Medlem
Kivans avatar
Försäkringar är inget annat än hasardspel. Mat är däremot det viktigaste i en människas liv. TS försäkringar är statistiskt en förlustaffär, något av det mest idiotiska man kan lägga pengar på.
Citera
2009-11-23, 13:40
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Försäkringar är inget annat än hasardspel. Mat är däremot det viktigaste i en människas liv. TS försäkringar är statistiskt en förlustaffär, något av det mest idiotiska man kan lägga pengar på.

Mycket nytta du har av statestik den dagen han totalkvaddar bilen som han behöver att ta sig till jobb. Jag tycker inte TS ska säga upp sina försäkringar.
Jag har svårt att se försäkringar som ett hasardspel utan ser det som just en försäkring som ger mig trygghet. Var har du föresten fått att alla TS försäkringar statistikt skulle vara en förlustaffär? Hänvisa gärna till en källa? Det måste gälle en specifik försäkring och inte generellt. Dessutom beror det på hur man räknar. Om jag betalar in avgiften varje år och inget händer ja då är det en klar förlustaffär även om det ger mig ett mervärde i form av trygghet. Men om det händer något så att man tvingas använda försäkringen då lär det var det bästa man lagt pengarna på...
Citera
2009-11-24, 02:21
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Mycket nytta du har av statestik den dagen han totalkvaddar bilen som han behöver att ta sig till jobb. Jag tycker inte TS ska säga upp sina försäkringar.
Jag har svårt att se försäkringar som ett hasardspel utan ser det som just en försäkring som ger mig trygghet. Var har du föresten fått att alla TS försäkringar statistikt skulle vara en förlustaffär? Hänvisa gärna till en källa? Det måste gälle en specifik försäkring och inte generellt. Dessutom beror det på hur man räknar. Om jag betalar in avgiften varje år och inget händer ja då är det en klar förlustaffär även om det ger mig ett mervärde i form av trygghet. Men om det händer något så att man tvingas använda försäkringen då lär det var det bästa man lagt pengarna på...

Alltså, i längden är ju försäkringar alltid en förlust. Jag menar, av det man betalar i försäkring så kommer en stor del att gå till löner och andra utgifter som försäkringsbolag har (förlust för dig). Kan man inte ta variansen så är det bara att se glad ut och köra på dock...

Angående min budget så går det bra, har börjat skriva ner alla mina inköp och så för att få mer koll. Sen är ju som sagt TV/bredband lite dyrare för att jag har bindningstid kvar på ett extra abonnemang, det går ut om ett par månader och då sjunker den kostnaden. Även mitt mobilabonnemang går ut snart och det går säkert också att få billigare, 500kr borde det gå att få surf/prata allt du vill för (i princip iaf). Tråden har blivit lite jobbig med en massa folk som inte kan läsa dock, så kommer ngo inte att skriva i den mer. Men tack för alla bra tips ni som var vettiga!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in