Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Mycket nytta du har av statestik den dagen han totalkvaddar bilen som han behöver att ta sig till jobb. Jag tycker inte TS ska säga upp sina försäkringar.
Jag har svårt att se försäkringar som ett hasardspel utan ser det som just en försäkring som ger mig trygghet. Var har du föresten fått att alla TS försäkringar statistikt skulle vara en förlustaffär? Hänvisa gärna till en källa? Det måste gälle en specifik försäkring och inte generellt. Dessutom beror det på hur man räknar. Om jag betalar in avgiften varje år och inget händer ja då är det en klar förlustaffär även om det ger mig ett mervärde i form av trygghet. Men om det händer något så att man tvingas använda försäkringen då lär det var det bästa man lagt pengarna på...
Alltså, i längden är ju försäkringar alltid en förlust. Jag menar, av det man betalar i försäkring så kommer en stor del att gå till löner och andra utgifter som försäkringsbolag har (förlust för dig). Kan man inte ta variansen så är det bara att se glad ut och köra på dock...
Angående min budget så går det bra, har börjat skriva ner alla mina inköp och så för att få mer koll. Sen är ju som sagt TV/bredband lite dyrare för att jag har bindningstid kvar på ett extra abonnemang, det går ut om ett par månader och då sjunker den kostnaden. Även mitt mobilabonnemang går ut snart och det går säkert också att få billigare, 500kr borde det gå att få surf/prata allt du vill för (i princip iaf). Tråden har blivit lite jobbig med en massa folk som inte kan läsa dock, så kommer ngo inte att skriva i den mer. Men tack för alla bra tips ni som var vettiga!