2009-10-27, 22:20
Medlem
Saypayaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
1) Ungefär som Grov Svart men IMHO godare...

2) Som Grov Svart, turkkiosken närmast mig tar i alla fall samma pris för båda sorterna.
Ok. Trodde Onyx var i lyxsnusklassen på 40-50 kronor.

Efter Onyx har jag nästan provat hela Swedish Match portionssortiment. Blir att köpa ett par stockar av det godaste då.
Citera
2009-10-27, 23:36
Medlem
serbers avatar
Jag kör white men ibland köper jag en bak för det är bäst men så jävla slabbigt när man inte är hemma. händer att man köper en vanlig men det händer inte ofta.
Citera
2009-10-27, 23:39
Medlem
Wu-Tangs avatar
Jag tycker att portion är godare än white portion.
Inget kan dock mäta sig mot lössnus, tyvärr har jag färre tillfällen att snusa löst nu för tiden, så grov portion finns alltid med.
Citera
2010-06-07, 09:11
Bannlyst
Jag kan inte snusa vita portioner längre. Smakar konstigt och kan få ont i skallen av en white prilla.

Fler än jag som lider av det?
Citera
2010-06-07, 14:36
Bannlyst
1: Lös
2: Original
3: White (smaklöst skit)
Citera
2010-06-11, 19:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sölve
Jag kan inte snusa vita portioner längre. Smakar konstigt och kan få ont i skallen av en white prilla.

Fler än jag som lider av det?

Nej, men däremot får jag lätt skavsår på tandköttet av white.
Citera
2010-06-11, 22:47
Medlem
ft.s avatar
Jag snusar General Portion. White-påsarna kändes så stela på något vis efter att jag hade fått några "vanliga", så bestämde mig för att börja med Original. Lär även påpeka att den rinner bättre än White, någon som håller med mig?

/ ft.
Citera
2010-06-12, 01:25
Medlem
zTeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ft.
Lär även påpeka att den rinner bättre än White, någon som håller med mig?

/ ft.
Alla vet att White är torrt som fan och inte rinner något.

Började min snuskarriär med White, men det skavde och sved som fan under läppen med white, och efter att bara ha snusat original och lös de senaste åren så tycker jag inte White smakar något öht om jag testar idag!
Citera
2010-06-12, 02:42
Medlem
estecos avatar
Som student måste jag faktiskt välja White trots dess uppenbara nackdelar, men att den inte rinner lika mycket som Orginal tycker jag är en fördel när man tvingas sitta inne större delen av dagen.
Citera
2010-06-12, 10:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esteco
Som student måste jag faktiskt välja White trots dess uppenbara nackdelar, men att den inte rinner lika mycket som Orginal tycker jag är en fördel när man tvingas sitta inne större delen av dagen.

Man sväljer ju snussaften.
Citera
2010-06-15, 19:00
Medlem
Colorblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Man sväljer ju snussaften.

+1

Satt just och tänkte starta en tråd om vad folk tror är värst för tänderna och tandköttet, white eller orginal. Här verkar ju alla tycka att white är den största boven. Grejen är att jag, eller rättare sagt min flickvän (som för övrigt blev väldigt äcklad då hon inte riktigt gillar att jag snusar), upptäckte att på min tand har det bildats en brun hinna. Men bara vid roten. Detta skulle kunna vara ett hudlager men gick inte att skrapa bort med nageln iaf.

Har snusat white i över ett år men gick för ungefär två månader sedan över till orginal så de smakar bättre. Kör grov för det mesta, det är absolut godast. Men ibland varvar jag med orginal.

Jag är för närvarande inne på 31 vakna timmar då jag suttit uppe och pluggat hela natten. Då blir det en del snusande. Igår köpte jag en dosa general portion orginal och den har jag suttit och sugit på hela natten. Nu svider det som fan under läppen och jag undrar om min långa vakenperiod kan ha något med denna bruna hinna att göra? Har inte märkt av den innan. Någon annan som upplevt liknande?
Citera
2010-06-15, 19:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorblind
Nu svider det som fan under läppen och jag undrar om min långa vakenperiod kan ha något med denna bruna hinna att göra? Har inte märkt av den innan. Någon annan som upplevt liknande?

Antar att de flesta snusare får denna typer utav "hinnor" om man snusar portionssnus. Jag får själv dessa hinnor efter ett par prillor men i de flesta fall går det att få bort med nageln eller en omgång med tandborsten. Låter däremot en aningen suspekt att du inte får bort hinnan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in