• 1
  • 2
2009-10-13, 12:11
Medlem
moderatswings avatar
Här får man nog skilja på trollande och tramsande. Trollande innebär på FB-språk att man bara hittar på vilket i sig inte behöver leda till en oseriös diskussion.
Citera
2009-10-13, 17:51
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
RP är som sagt rätta vägen att gå, jag brukar ibland bifoga länken med posthistoriken, just för att uppmärksamma på att användaren postar mestadels skit.

Jag tror att detta kan vara uppskattat och vilket fall så är det ingen nackdel att göra så.
Sedan är det skillnad på troll och troll också.
Det finns troll som enbart producerar skittrådar, dessa är ganska lätt att komma åt.

Den andra typen av troll är de som har en "märklig" fråga eller en kontroversiell åsikt som postar ett inlägg och sedan inte diskuterar frågan utan låter andra göra det.

Den tredje typen är de som tillsammans med någon kommer överens med någon via tex PM att diskutera ett ämne som många deltar i. Ibland kan jag tänka mig att just 1.07 missbruk av multipla konton är inblandat i de fallen.

Så kort sagt det är nog inte helt lätt att hantera troll.

Det finns fler typer av troll. Bland annat trollet som läser igenom en tråd och därefter börjar propagera för "minst populära åsikt"...*host* ewws.

Kanske kan vara svårt att fixa men om man har fått hälften av sina trådar och/eller inlägg slängda borde moderatorer göra någon automatgranskning för KFK.
Citera
2009-10-13, 18:19
Medlem
Huvudmannens avatar
100% av alla troll här på FB är invandrare.
Citera
2009-10-13, 21:09
Medlem
Vore ju bra om moderatorerna kunde göra något åt trollet Mikael.Jansson som härjar på I&I.
Citera
2009-10-14, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bangus
Vore ju bra om moderatorerna kunde göra något åt trollet Mikael.Jansson som härjar på I&I.
Det kan man säga två gånger!
Citera
2009-10-14, 01:44
Medlem
Vildsints avatar
inför ett rep system
alla användare kan ge + eller - till poster men måste vänta ett tag innan man kan ge det till samma person igen.
Citera
2009-10-14, 15:14
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangus

Jo han är rätt så pinsam..

Dock ska han ha eloge för att han är en sån envis jävel och inte ger sig...
Men troll är han onekligen...

Jag är villig att sätta en hundring på att det är någon från Ung-Vänster..
Citera
2009-10-14, 15:19
Medlem
Ge ett knippe moderatorer befogenheter att tillfälligt i väntan på omröstningar i Outlaw eller KFK-granskning stänga av spammare och liknande.

Just nu har vi en sådan i Filosofiforumet som helt förstör forumet.

https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=55

Givetvis hejar en del rikspuckon på och matar trollet.
Citera
2009-10-17, 15:11
Medlem
Huvudmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudmannen
100% av alla troll här på FB är invandrare.

Det stämmer!!
Citera
2009-10-17, 15:18
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildsint
inför ett rep system
alla användare kan ge + eller - till poster men måste vänta ett tag innan man kan ge det till samma person igen.
En till sån där som kommer direkt från Lunar eller annat valfritt community! Gå och göm dig igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in