2009-10-11, 05:40
Medlem
Rapportera istället till berörd moderator.

Jag tänker på https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?username=fboy denne användaren.
Citera
2009-10-11, 05:48
Bannlyst
Hmm!

Var ju ingen direkt produktiv användare som du hänvisade till.
Citera
2009-10-11, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyklopefeti
Hmm!

Var ju ingen direkt produktiv användare som du hänvisade till.

Jodå.... han är visst produktiv... han kan producera skit...
Citera
2009-10-11, 06:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Jodå.... han är visst produktiv... han kan producera skit...

Skicka en RP på denna användare så får moderatorn dra det vidare till outlaw och se vad som kan göras där.
Citera
2009-10-11, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyklopefeti
Skicka en RP på denna användare så får moderatorn dra det vidare till outlaw och se vad som kan göras där.

Already done... :-)
Citera
2009-10-11, 09:37
Medlem
najass avatar
Både generellt och i detta specifika fallet är det precis som Thiessen säger. Kan man undvika att skriva kommentarer i tråden och istället rapporter så är det bäst på alla plan. Dels tröttnar ofta troll en smula om de inte får respons, och dels blir det mindre att radera för modsen.

Ibland har jag också varit nära, och en RP är inte samma sak som ett inlägg tyvärr...men som sagt försök behärska er. De små liven blir ju bara glada av svarsinlägg.
Citera
2009-10-11, 15:07
Medlem
epost72s avatar
RP är som sagt rätta vägen att gå, jag brukar ibland bifoga länken med posthistoriken, just för att uppmärksamma på att användaren postar mestadels skit.

Jag tror att detta kan vara uppskattat och vilket fall så är det ingen nackdel att göra så.
Sedan är det skillnad på troll och troll också.
Det finns troll som enbart producerar skittrådar, dessa är ganska lätt att komma åt.

Den andra typen av troll är de som har en "märklig" fråga eller en kontroversiell åsikt som postar ett inlägg och sedan inte diskuterar frågan utan låter andra göra det.

Den tredje typen är de som tillsammans med någon kommer överens med någon via tex PM att diskutera ett ämne som många deltar i. Ibland kan jag tänka mig att just 1.07 missbruk av multipla konton är inblandat i de fallen.

Så kort sagt det är nog inte helt lätt att hantera troll.
Citera
2009-10-11, 18:03
Medlem
lol, 7 av 13 av hans skapade trådar är i papperskorgen xD
Det var väl det du menade med "produktiv"? ;p
Citera
2009-10-11, 20:51
Medlem
Ellipsiss avatar
Säger bara Robin Shadows..Ber vänligen en mod att ta en titt igenom alla hans posts..Det är till 98% oneliners

EDITj oj avstängd hehe. Sorry my bad.
Citera
2009-10-11, 21:06
Medlem
Var och/eller vem det än är som sagt det till dig.. så måste jag tyvärr säga att troll endast finns i fantasin, oftast i sagor och liknande.

skämtåsido, du har rätt! Ge fan i att mata trolleN!
Citera
2009-10-11, 21:08
Medlem
jag gillar att trolla trollen.
Citera
2009-10-13, 10:50
Medlem
epost72s avatar
Förslag: Förhandsgranskning/förmoderering

Om man eventuellt vill komma åt tramsiga trådstarter, så kunde man kunna införa att personer som har mellan 50 - 100% av sina trådstarter låsta/papperskorgade, endast kan posta nya trådar efter förhandsgranskning tills att de har tillräcklig standard.

Nu menar jag inte dem som får sina trådar låsta/papperskorgade pga andras tramsande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in