• 1
  • 2
2009-10-11, 02:37
Bannlyst
Jag tänker numera, från och med den första helgen i november att starta en marknadsföring kring nattlivet i norrland. Många påstår att norrland är skit, men jag tänker bevisa motsaten att här finns brudar att knulla, här finns krogar, sovplatster och att människorna är trevliga. För att bevisa att jag är jag, kommer jag att med min resa bära att papper (A4) där alla får läsa mitt nickname och vad jag sysslar med under min resa.

Nu har jag bestämt mig, detta är seriöst till 110% där jag kommer att besöka Gävle i söder till Luleå i norr och besöka all dess krogar och köra racet.

Min undersökning kommer att gå till som så:

Kommer att handla några öl 3-8 öl, dricka hemma, lyssna på musik och sedan sätta mig på tåget från Sundsvall till Gävle, känna på nattlivet i Gävle, dess människor och krogar. När helgen är över åker jag hem och återgår till det normala och på Fredag drar jag till nästa stad vilket blir Söderhamn och testar på krogarna. Mitt mål är att finna alla krogar längs norrlandskusten till nyår.

Min plan är som så:

Gävle, Söderhamn, Hudiksvall, Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik, Umeå, Skelefteå, Piteå och sist mål är Luleå. Jag kommer att bokföra allting och skriva allting i denna tråd om min resa.

Eventuella frågor och funderingar postas i denna tråd.
Senast redigerad av Hyklopefeti 2009-10-11 kl. 02:50.
Citera
2009-10-11, 07:28
Medlem
Lycka till, Lule sist? ta med varma kläder o somna inte i en snödriva bara
Citera
2009-10-11, 07:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlarm
Lycka till, Lule sist? ta med varma kläder o somna inte i en snödriva bara

Luleå blir sist. Börjar i södra norrland och kör norrut, så Luleå blir sist.

Kram på dig
Citera
2009-10-11, 09:34
Medlem
du kan ju inte sluta i luleå om ska va seriös med ditt projekt, kom upp till kiruna en löningshelg så jävlar blir det drag. leta upp krogen arran. står jag inte å svär å hackar sten med bilmaskin på jobbet så har jag förfest.

mvh / mr-blue.
Senast redigerad av mr-blue 2009-10-11 kl. 09:36.
Citera
2009-10-11, 10:15
Medlem
Fanjunkarens avatar
Gävle - Gå ut på Heartbreak hotel, stort ställe som brukar vara grymt på lördagar och helt sjukt på löningshelger.
Citera
2009-10-11, 10:36
Medlem
Kul tråd, jag följer! Du ska alltså gå ut själv, inte ha nån kompis med dig?
Citera
2009-10-11, 14:41
Medlem
manskrafts avatar
Ser fram emot denna ambitiösa undersökning, keep it going!
Citera
2009-10-11, 15:15
Bannlyst
Hur fick du iden ?
Bor du i norrland ?
Har du någon kamera för att dokumentera det hela ?
Citera
2009-10-11, 15:24
Bannlyst
haha vilken sjuk grej, men gillar den! Hoppas det går bra
Citera
2009-10-11, 15:26
Bannlyst
kommer att följa denna tråden, hur ska det hela gå på krogen? ska du ragga tjejer eller ska du ta det lugnt?

ta gärna och lägg upp massa bilder också.

gärna på tjejerna du sätter på också, dom kan ju i alla fall inte veta vem du är.
Citera
2009-10-11, 18:07
Medlem
Slumlords avatar
Det här ska bli intressant att följa. Tycker dock att du borde ha med Östersund i din undersökning, det är ju en ganska stor stad med norrländska mått mätt.

Edit: ser nu att TS är avstängd. Hur ska vi då kunna följa projektet?
Senast redigerad av Slumlord 2009-10-11 kl. 18:09.
Citera
2009-10-11, 18:28
Bannlyst
Det är ju bara östra delen av Norrland, kuststäderna du besöker. Du missar "riktiga" Norrland, inlandet. Östersund, Arvidsjaur, Arjeplog, Kiruna, Jokkmokk, Jörn, Etc. Städerna längs kusten skiljer sig i klimat, täthet och avstånd till närmaste andra ort än de i inlandet. Isolationen som vi i södern förknippar med Norrland infinner sig inte riktigt i de städer du listar upp.

Tycker kuststäderna i Norrland är ganska exakt samma sak som kuststäderna i Svea- och Götaland. Inlandsstäderna är dock långt mer isolerade, fysiskt och psykiskt, i Norrland än motsvarande i södra Sverige.

Vad gör man en fredagkväll i Glommersträsk, om 240'n vägrar starta och plastdunken är tömd?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in