Tiden kommer och går i cykler, om 10 år är jag övertygad om att Ericsson har ett mkt högre aktie värde eller blivit uppköpta av ett storbolag, vem vet? Tiden
Hur ericsson går vet jag inte. personligen sålde jag mina 10 000 ericsson B i höstas för 75kr/st och gjorde en rätt vacker vinst men jag hade haft dom i flera år och väntat. köpte SAS för 2.50kr/st o hoppas på en omstruktuering alt att dom avskedar massa människor.
Sorry för OT men är relativt ny på detta. Såg detta i denna tråd, så skulle kolla vad SAS ligger på idag och hur kurvan ser ut de senaste åren. Enligt denna länk https://www.nordnet.se/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=13557&marketid=11
låg sas på ca 150 kr st hösten 2010. Har jag tolkat detta fel eller hur kan han köpa SAS för 2,5 kr st när det låg på 150 kr? Tacksam för någon som förklarar hur jag ska tänka!
Ericsson har en mörk period framför sig med hård konkurrens. Redan nu tappar de årligen marknadsandelar till Huawei. Fler storspelare tar sig dessutom in på området och konkurrensen kommer hårdna ytterliggare.
Ligga lång i Ericsson är en mycket dåligt idé
Senast redigerad av Liketed 2013-10-30 kl. 18:30.
Kan någon förklara för mig hur någon är villig att helt plötsligt sälja Ericsson A för 50kr? Hur kan det hända, är det någon som har gjort något misstag på något sätt?
Men, oj, vad underligt. Och det handlar om aktier till ett värde av nästan 1,5 miljoner också!
EDIT: Jag antar att likviditeten i A-aktien inte är superbra och det inte är jättelätt att göra sig av med 30.000 aktier på ett bräde, men att sälja 33% under kurs ser ganska extremt ut.
Senast redigerad av Nander 2013-11-14 kl. 20:52.