2009-10-10, 23:59
Medlem
DocXs avatar
Är det någon som har sett dem säljas på nätet eller i något fint, apoteksliberalt land? Kambodja? Indien?

Observera att detta inte är en kranfiskningstråd, jag frågar bara om någon sett det, inte VAR de sett det. Men jag kan ju inte hindra om någon skriver in adresser i svaren...
Citera
2009-10-11, 00:00
Medlem
DocXs avatar
Och förresten, är det någon som har provat dem? Och hur var det?
Citera
2009-10-11, 17:19
Har inte testat de själv. Men de fanns förr i Sverige under namnet Mandrax.
Citera
2009-10-11, 18:20
Medlem
DocXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic

Så? Hur var de?
Citera
2009-10-11, 18:23
Citat:
Ursprungligen postat av DocX
Så? Hur var de?
Nej, jag har inte testat de själv.
Citera
2009-10-11, 20:19
Medlem
warriorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Ja till hälften rätt det där andra namnet stämmer inte med vad som står på en Mandraxburk! måste vara en analog eller nåt!
Citera
2009-10-11, 20:21
Medlem
warriorss avatar
mandrax

Citat:
Ursprungligen postat av warriors
Ja till hälften rätt det där andra namnet stämmer inte med vad som står på en Mandraxburk! måste vara en analog eller nåt!
Mandrax var det et djävla bett i det kommer jag i håg som i går!
Citera
2009-10-11, 20:22
Citat:
Ursprungligen postat av warriors
Methaqualone är engelska för Metakvalon, så jag tror det är samma. Quaaludes är väl nått lokalt namn.
Citera
2009-10-11, 20:27
Medlem
klotys avatar
Jag vill minnas att jag läste om Quaaludes i "The Dirt" (Mötley Crües biografi)...

Vad är det?
Citera
2009-10-11, 21:17
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloty
Jag vill minnas att jag läste om Quaaludes i "The Dirt" (Mötley Crües biografi)...

Vad är det?

Metakvalon såldes under namnet Quaaludes i U.S.A. Det var populärt att knarka på under 70-talet. Det är egentligen ett sömnmedel som är ungefär som ett mellanting mellan barbiturater och benso. Det sågs som såpass beroendeframkallande och toxiskt samt att missbrukspotentialen var så hög att det drogs in från marknaden.
Citera
2009-10-12, 03:35
Medlem
Cshoguns avatar
Om man skulle kunna fixa det utomlands vad tror du man skulle kunna ta för mandrax här?
Citera
2010-03-15, 15:32
Medlem
Tjelsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocX
Är det någon som har sett dem säljas på nätet eller i något fint, apoteksliberalt land? Kambodja? Indien?

Observera att detta inte är en kranfiskningstråd, jag frågar bara om någon sett det, inte VAR de sett det. Men jag kan ju inte hindra om någon skriver in adresser i svaren...

Med tanke på att de slutade tillverkas 1981 lär du antingen hitta nästan 30 år gamla piller eller något sjaskigt substitut.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in