2009-10-10, 23:11
Medlem
shariqduponts avatar
Hej!
Ska köpa en ny kamera imorgon, och jag undrar om ni har något förslag på någon bra?

Jag har kommer använda kameran i helt amatörsyfte. Jag har egentligen aldrig haft något intresse av fotografering men det skulle vara kul med en ny kamera så att jag får någon anledning att börja använda kameran och fotografera igen.

Jag är lite sugen på en systemkamera men jag vill inte heller lägga ut för mycket pengar om det skulle vara så att jag inte använder kameran.

Jag kan tänka mig att spendera högst 3500 kr. Det ska inte vara någon begangnad kamera, utan jag måste köpa en helt ny imorgon eftersom jag åker iväg på en resa nu på måndag.
Citera
2009-10-11, 11:04
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Ingen större koll på kompaktkameror då jag själv inte äger nån, men du får inte en systemkamera för 3500 såvida den inte är begagnad...tyvärr.
Citera
2009-10-11, 11:49
Medlem
kqrs avatar
Om du inte har fotografintresse (varken dokumenterande eller konst) så känns det väldigt overkill med en systemkamera. Börja med något mindre som du kan ha med dig överallt, och om behovet uppstår kan du alltid uppgradera dig till systemkamera senare.
Citera
2009-10-11, 23:24
Medlem
Ricoh GX200 verkar vara ett bra val. Med den kan du ställa in allt själv, även fast den är kompakt. Bra vidvinkel, zoomobjektiv, bra optik. Dessutom tycker jag att den är snygg. Finns på ebay för drygt 3000 spänn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in