Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Det du pratar om är alltså en länksamling/alt. en sida som lägger upp ett antal program på ett ställe?

På vad vis skulle detta vara något nytt och framförallt, varför skulle någon vara villig att betala för det istället för att ladda ner det från ex.vis skaparens hemsida?
Såvitt jag har förstått det, så kommer software center att sköta installationen och göra det möjligt för utvecklaren att ta betalt via software center på nåt vis...
En annan intressant funktion är att man kommer kunna recensera olika program
Program som är gratis, lär dom inte försöka ta betalt för, utan det är naturligtvis redan komersiella program som kommer att säljas.
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Vill bara höra hur ni FBare förhåller er till Ubuntus nya ide om "Software store"?
För så jag förstod det var att sakerna där skulle kosta pengar.
Är inte det emot själva iden och hela Ubuntus ideal?
Vad jag vet så kommer inte allt att kosta pengar utasn endast vissa program, software center är tänkt att på sikt ersätta både synaptic och add / remove software i ubuntu.
Hur jag ställer mig till det, beror helt på hur lätt man gör det att filtrera/sortera allt efter vad som är gratis och betalprogram, samt om dom börjar kapa bort användbara gratis-program till förmån för betal-program (gör dom det är det nog tack och adjö med Ubuntu för min del, men fortsätter dom att lägga till gratis-program så, ser jag inget problem).