2009-10-10, 20:22
Medlem
Medianas avatar
Jag har en påse soltorkade tomater jag köpte i Italien tidigare. Hur tusan använder man dem? Det är ju saltade till tusan. La några i blöt .. bytte vatten ett par gånger men de är fortfarande för salta. Några tips?
Citera
2009-10-10, 20:25
Bannlyst
Dom brukar tappa lite av sältan när man kokar dom, exempelvis hackar upp dom och har i köttfärssås.
Citera
2009-10-10, 20:26
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediana
Jag har en påse soltorkade tomater jag köpte i Italien tidigare. Hur tusan använder man dem? Det är ju saltade till tusan. La några i blöt .. bytte vatten ett par gånger men de är fortfarande för salta. Några tips?
Riktigt gott att använda i Canneloni
Citera
2009-10-11, 00:08
Medlem
mongrels avatar
Vad fan, lägger du russin i blöt också?

Soltorkade tomater är salta, och enligt många inte särskilt goda i sig. Hacka ner några soltorkade tomater i tomatsåsen och skippa saltet, så nyttjar du produkten såsom den är tänkt att nyttjas. Kan även funka bra i finfördelad form i t.ex. sallader eller pajer.
Citera
2009-10-11, 00:30
Medlem
Luftiss avatar
Hacka upp och släng på en pizza, om du är lite lat...
Citera
2009-10-11, 07:13
Medlem
Medianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
Vad fan, lägger du russin i blöt också?

Soltorkade tomater är salta, och enligt många inte särskilt goda i sig. Hacka ner några soltorkade tomater i tomatsåsen och skippa saltet, så nyttjar du produkten såsom den är tänkt att nyttjas. Kan även funka bra i finfördelad form i t.ex. sallader eller pajer.

Min tanke var att lägga in en del i olja och för att göra det behöver man lägga dem i blöt först.
Citera
2009-10-12, 00:29
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediana
Min tanke var att lägga in en del i olja och för att göra det behöver man lägga dem i blöt först.

Jag misstänker att det var något sådant här du tänkte dig:http://krusmynta.jetshop.se/default.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in