• 1
  • 2
2009-10-10, 15:25
Medlem
NollottAs avatar
Tja på er alla FBare
Jag behöver lite tips vad gäller om jag ska beställa delar från komplett eller köpa en färdig burk.
För att börja från början har jag råkat pajja min laptop och om jag har tur kostar försäkringen bara 1500 och då får jag en sprillans ny av samma model.

Har tänkt att jag kanske ska sälja den (är för tillfället värd ca 5000 kr) och köpa en bättre stationär.

Själv har man hört om 7000 kr:s hopplockade datorer som tar spel väldigt bra men har även hört att såna går sönder väldigt lätt.

Vad tycker ni?
Ska jag sälja min laptop? (Den tar på sämsta grafiken Cod 4 på 100-110 fps)
Isf ska jag köpa hopplock eller färdig?

Ska kanske tilläggas att jag mest ska använda datorn till spel och program.
Citera
2009-10-10, 15:28
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollottA
Tja på er alla FBare
Jag behöver lite tips vad gäller om jag ska beställa delar från komplett eller köpa en färdig burk.
För att börja från början har jag råkat pajja min laptop och om jag har tur kostar försäkringen bara 1500 och då får jag en sprillans ny av samma model.

Har tänkt att jag kanske ska sälja den (är för tillfället värd ca 5000 kr) och köpa en bättre stationär.

Själv har man hört om 7000 kr:s hopplockade datorer som tar spel väldigt bra men har även hört att såna går sönder väldigt lätt.

Vad tycker ni?

Om du läser på (googlar) innan du köper så köp lösa delar. Kan spara 500-1000 på det Sen e det kul att greja lite me
Citera
2009-10-10, 15:29
Medlem
AquaRegias avatar
Varför skulle en dator man bygger ihop själv gå sönder lättare?

Det är iaf att föredra att köpa en dator i delar (då det är billigare), om du eller någon du känner kan bygga ihop den vill säga.
Citera
2009-10-10, 15:30
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Tja på er alla FBare

Vad tycker ni?

Du får mycket mer dator för pengarna om du köper i delar och bygger själv (eller om nån kompis gör det åt dig). De går inte sönder lättare heller, det är klart att det beror ju på vad du köper, men en dålig komponent är en dålig komponent även om någon annan satt den i datorn

Om du ska köpa för runt 7000 så köp en i5-processor och ett 5850 grafikkort om du har råd. Annars är 4890 rätt bra också.
Citera
2009-10-10, 15:33
Medlem
NollottAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Varför skulle en dator man bygger ihop själv gå sönder lättare?

Det är iaf att föredra att köpa en dator i delar (då det är billigare), om du eller någon du känner kan bygga ihop den vill säga.

Har hört det från några kompisar
Citera
2009-10-10, 15:36
Medlem
Howl!s avatar
Har aldrig haft problem med mina egenbyggda datorer.
Citera
2009-10-10, 15:37
Medlem
NollottAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOmnipotent
Du får mycket mer dator för pengarna om du köper i delar och bygger själv (eller om nån kompis gör det åt dig). De går inte sönder lättare heller, det är klart att det beror ju på vad du köper, men en dålig komponent är en dålig komponent även om någon annan satt den i datorn

Om du ska köpa för runt 7000 så köp en i5-processor och ett 5850 grafikkort om du har råd. Annars är 4890 rätt bra också.

Då återstår frågan: Boulevard (stavning) eller Komplett?
Citera
2009-10-10, 15:39
Medlem
TraeHitlers avatar
Citat:

inet.se
Citera
2009-10-10, 15:41
Medlem
TuXIs avatar
Du slipper nog en massa problem om du köper en färdig dator.
Låter som om det är bästa lösningen för dig.
Citera
2009-10-10, 15:45
Medlem
Studsbolls avatar
Komplett bygger komplett fel. Kan inte rekommenderas. Köp en färdigbyggd dator. Någon annanstans.
Citera
2009-10-10, 15:45
Medlem
NollottAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Du slipper nog en massa problem om du köper en färdig dator.
Låter som om det är bästa lösningen för dig.

du slog just mitt rekord i sedda kommentarer av en användare... om du undrade.
Citera
2009-10-10, 15:46
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:

Det som är billigast

http://www.prisjakt.nu/optimize.php?...,420403,341504

Där har du ett snabbt ihopplock, kommer prestera KUNG. Plockade bara ihop det som hastigast så gör gärna ändringar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in