2009-10-10, 12:01
Medlem
Tjenare.
Har en bärbar dator, inköpt den 10nde maj 2008, garanti i 3 år. Köpt på inet.
Datorn är en Acer TravelMate 5510, tror den kosta 7000 kr eller 8000 kr.

Men nu är det så att jag kasta den i golvet för 3 veckor sen, och sen dess har cd läsaren varit dålig, den läser inga cd som jag stoppar in och den är lös, alltså, jag kan dra ut cd läsaren med den själva silvriga grejen..

Kollar ni på denna bilden, så fattar ni: http://www.intercontinentaltraders.c...CD_drive_1.jpg

Men jag kopplar ju inte in min med hjälp av ngn usb skit, utan den är ju inbyggd i datorn.

Jag orkar inte ringa de och lämna in den på lagning, kommer säkert få tbx den inom 2-6 veckor och inte heller säkert att jag får en utbytes dator till dess...Och detta är enda datorn i huset.

Tror ni jag kan prata med inet och lämna tbx den?
Eller ska jag öppna datorn och börja sätta ihop den själv?
Riktigt jävla less nu!
Citera
2009-10-10, 12:17
Medlem
C9h18o6s avatar
Hej... har själv en acer å det är ett helvete när man lämmnar in den, tar en jävla tid efter som att dom skickar den till estland elelr något pack land å det tar tid kan jag säga.. annars brukar dom vara rätt ok å stå för kosnaden... kommer du in i butiken å säger att du tappat den kommer dom garanterat INTE villja göra något utan att du får stå för det...

Kommer du in å skylelr på fabrikations fel komemr det nog lösa sej.. denna håller i 3 år, gäller hur du lägger fram det... hela mitt moderkortgick åt helvete å du hade jag haften strax under 3 år.. dom stod för kakan så att säga...

hoppas det löser sej...

mv h// c9
Citera
2009-10-10, 12:44
Medlem
Tack för ditt inlägg C9h18o6.
Jag har inte möjlighet att åka till Inet i sisjön idag, eftersom jag bor en bit utanför gbg men.

Jag tror jag skall in dit imorgon.
Vad ska jag säga till dom inne i inet då?
Att jag bara använt den normalt och helt plötsligt sluta den fungerar och en liten skruv ramla från den och den sitter hej vilt nu ? Eller? Snälla hjälp mig.
Citera
2009-10-10, 13:16
Medlem
core_s avatar
Övrigt > Hårdvara
/Mod
Citera
2009-10-10, 13:18
Bannlyst
dom lär väl se att du slänt den med vilje i golvet eller ....
Citera
2009-10-10, 15:31
Medlem
Seriösa svar uppskattas!
Citera
2009-10-10, 16:53
Medlem
crillecrilles avatar
Kan du inte bara skruva fast den?
Citera
2009-10-10, 17:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Men nu är det så att jag kasta den i golvet för 3 veckor sen

Varför?

Olyckshändelse eller av andra anledningar?

Citat:
Tror ni jag kan prata med inet och lämna tbx den?

Där har du mitt tips om du nu har garanti kvar.

Citat:
Eller ska jag öppna datorn och börja sätta ihop den själv?

Då lär din garanti ryka om man nu utför ett ingrepp. Hör med återförsäljaren då det finns speciella garantiavtal när det gäller dom bärbara datorerna.
Citera
2009-10-10, 23:44
Medlem
Jag slog den i golvet med vilje, men tur va det det fanns en madras på golvet iförsig, kan man säga att det var en olyckshändelse eller?
Citera
2009-10-11, 08:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Olyckshändelse kan uppges och den tekniska supporten får tar hand om hårdvaran. Utnyttja garantin och har is i magen för väntetiden.
Citera
2009-10-12, 14:31
Medlem
Hur långt kommer väntetiden på ? :P
Har man rätt till att fråga om en utbytes dator än så länge?

Har inte lämnat in den änn, inte haft tid btw!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in