2009-10-09, 22:30
Medlem
iwontheals avatar
Är detta ens möjligt? jag har läst ganska mycket om dom och för mig så låter det som om det skulle kunna gå om man fixar i ordning en stor.. Uhm pöl med vatten, grenar och leriga kanter..

Min fråga är då som följande.. Tror folk att det kommer gå att få tag på ett Näbbdjur? Gärna här i Sverige.. Men om det krävs så kanske man får ta och åka te Australien.. Det är det nästan värt med tanke på att dom är så söta..

(Jag har sökt men hittade ingen topic, Finns det en så ber jag om ursäkt)
Citera
2009-10-09, 22:34
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwontheal
Är detta ens möjligt? jag har läst ganska mycket om dom och för mig så låter det som om det skulle kunna gå om man fixar i ordning en stor.. Uhm pöl med vatten, grenar och leriga kanter..

Min fråga är då som följande.. Tror folk att det kommer gå att få tag på ett Näbbdjur? Gärna här i Sverige.. Men om det krävs så kanske man får ta och åka te Australien.. Det är det nästan värt med tanke på att dom är så söta..

(Jag har sökt men hittade ingen topic, Finns det en så ber jag om ursäkt)

Självklart, men du måste döpa ditt näbbdjur till Perry, sedan är saken biff.
Citera
2009-10-09, 22:36
Medlem
iwontheals avatar
Haha mjo det måste man ju nästan göra.. Dock så får det nog bli en hona i så fall.. Låter ju lite semibra att bli stucken av hanen -.-'
Citera
2009-10-09, 22:40
Medlem
Persepones avatar
Näbbdjuret är fridlyst, så ett sådant lär du nog inte få tillstånd till att importera.
Citera
2009-10-09, 22:41
Medlem
orvarens avatar
Aussierna,är typ Ganska hårda med vad som kommer IN i landet,hur de ter sig till utförsel,vill jag inte spekulera om..
Citera
2009-10-09, 22:58
Medlem
iwontheals avatar
Jag får la ta och smuggla ut honom med båt, eller något.. Ingen som har någon ide om det finns Näbbdjur på något Zoo i Sverige? Vore ju trevligt..
Citera
2009-10-09, 23:12
Medlem
Fenrers avatar
Börjar stinka troll om denna tråd.

Men lycka till och meddela gärna hur det går.
Citera
2009-10-09, 23:58
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrer
Börjar stinka troll om denna tråd.

Men lycka till och meddela gärna hur det går.
"Jag har en hamster som lever i vatten och är giftig! Ska du med hem och se den?"

Fan,det var ju knappt att folk ville komma hem till en när man hade iller!!
Citera
2009-10-10, 11:57
Medlem
Vanillababes avatar
Om man kan få tag i en känguru i Sverige så kan man nog få tag i ett näbbdjur oxå. (Ja jag känner en som ägt en sån där liten känguru. Wallaby?)

Men som nån skrev, det är nog typiskt obra att ha en hane om du nu får tag på ett näbbdjur.
Citera
2009-10-10, 13:38
Medlem
iwontheals avatar
Nej jag trollar inte, detta är något som jag har funderat på ett tag.. Så jag tänkte ta och fråga om det var någon som hade någon erfarenhet av detta.

Vilken ingen har, tydligen men det var värt ett försök iaf.. Får jag tag på ett ska jag uppdatera er om hur det går
Citera
2018-03-12, 12:44
Medlem
supermupps avatar
Hur gick det med smugglingen? Parveln måste väl vara i åttaårsåldern nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in