2009-10-09, 20:26
Medlem
Ja, nu är de som så att jag har en pizzadeg med tomatsås (sådan man köper i paket), samt köttfärs på 800g.

Så min fråga blir nu, hur ska jag slå ihop dessa två på bästa sätt?

Ska jag steka färsen eller lägga den rå på pizzan? Om Stek; Skall jag steka med lök? Ost? Andra tips?

Ni som har lite erfarenhet i färspizza kan dela med er av den goda visdomen.

peace
//krix
2009-10-09, 20:28
Medlem
Disortions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallegren-krix
Ja, nu är de som så att jag har en pizzadeg med tomatsås (sådan man köper i paket), samt köttfärs på 800g.

Ska jag steka färsen eller lägga den rå på pizzan? Om Stek; Skall jag steka med lök? Ost? Andra tips?

peace
//krix

Du ska naturligtvis steka färsen, gärna med tacokrydda, gul lök och färska champinjoner.
2009-10-09, 20:30
Medlem
The Bears avatar
Det är fan inte gott!
2009-10-09, 20:33
Medlem
stilltons avatar
bryn den med lök, krydda efter tycke och smak, men spiskummin om du vill ha lite "tacosmak" och chili osv om du vill ha hetta. koka i fond/buljong så länge du orkar, gärna en timme, men minst 15 minuter. låt den koka nästan torr och sleva upp på pizzan innan tillagning.
2009-10-09, 20:37
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disortion
Du ska naturligtvis steka färsen, gärna med tacokrydda, gul lök och färska champinjoner.
Precis det jag också kör på och det är enda gången jag äter pizza med köttfärs på. Annars skippar jag det.
2009-10-09, 20:46
Bannlyst
Smaska på lite cayennepeppar och oregano på pizzan med så blir det gött
2009-10-09, 20:53
Bannlyst
Gör som man gör med taccos, köp den mix krydd påsen osv. Sen när köttfärsen är klar, lägg på pizzan.. Lägg på lite majs! Och sen på med massor av riven ost!
2009-10-09, 20:58
Bannlyst
Självklart, enligt mig!

Kavla ut degen - bryn köttfärsen - fördela såsen över degen - lägg på köttfärsen - sedan, efter eget tycke och smak, fördela ingredienser över HELA pizzan... Exempelvis, tomat, lök, svamp (helst champinjoner), paprika och sedan avslutar man ALLTID med ett lager av ost (vilken som helst)...

Köttfärsen skall, enligt mig, alltid kryddas med tacokrydda... Avsluta med att strö lite svartpeppar över härligheten och servera alltid med en sallad (vilken som helst egentligen) och självklart Coca Cola!

Lycka till!

YNWA
2009-10-09, 21:01
Medlem
EvilAnnanass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
bryn den med lök, krydda efter tycke och smak, men spiskummin om du vill ha lite "tacosmak" och chili osv om du vill ha hetta. koka i fond/buljong så länge du orkar, gärna en timme, men minst 15 minuter. låt den koka nästan torr och sleva upp på pizzan innan tillagning.

Tacofärs och rödlök är underbart på pizza!
2009-10-09, 21:27
Medlem
Él Resultato

Tack för tipsen, men körde lite basic. Stekte färsen i gul lök sen upp på pizzan och toppa med Mozz

http://www.imagehost.se/images/baxoaiie.jpg

Peace
//krix
2009-10-09, 21:39
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallegren-krix

peace
//krix

Använd sökfunktionen, den fungerar faktiskt, INNAN du postar en ny tråd.

Vi har en bra pizzatråd, den här tillför inte något nytt så låt oss hålla oss till den andra.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=520516

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in