2009-10-09, 17:36
Tjena!

Tänkte laga kycklingfilé med fetaostsås och undrar på ett bra recept på fetaostsås.

Detaljer: Bryner kycklingen och panerar den med parmesanost.
Lägger det i en ungsform.

Sen så gör jag en fetaost sås och häller över kycklingen och så in med allt i ugnen. Server ris till.

Någon som kan något enkelt recept? Har sökt men inte hittat någon bra fetaost sås.

Tänkte göra med matlagningsgrädde och smälta i fetaosten i den. Några mer förslag eller räcker det bara för en godsmak?

Tacksam för tips
Citera
2009-10-09, 17:53
Medlem
Snövits avatar
Jag skulle bara ta fetaost och smula eller köra i matberedaren med färkska örtkryddor och creme fraishe. Sen skulle jag bara ösa på den på kycklingen och låta det koka i ugnen.
Citera
2009-10-09, 18:18
Medlem
Stitch81s avatar
Varför måste såsen vara varm? Här är ett gott recept på kall sås med fetaost. Galet god!

http://ensmakavkarin.wordpress.com/2...s-fetaostrora/
Citera
2009-10-09, 19:10
Medlem
Hispers avatar
Koka upp grädde, smula ned fetaost, pressa i lite vitlök, toppa med persilja och lite delade körsbärstomater. Låt att småkoka en stund,
Citera
2009-10-09, 19:23
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Koka upp grädde, smula ned fetaost, pressa i lite vitlök, toppa med persilja och lite delade körsbärstomater. Låt att småkoka en stund,

Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag skulle bara ta fetaost och smula eller köra i matberedaren med färkska örtkryddor och creme fraishe. Sen skulle jag bara ösa på den på kycklingen och låta det koka i ugnen.

Tror det blir en blandning mellan era förslag, låter skit bra.

Tack!
Citera
2009-10-09, 19:29
Citat:
Ursprungligen postat av Stitch81
Varför måste såsen vara varm? Här är ett gott recept på kall sås med fetaost. Galet god!

http://ensmakavkarin.wordpress.com/2...s-fetaostrora/

Såg den innan, tycker det är godare med varm sås =)
Citera
2009-10-09, 19:58
Medlem
lariotones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phillan
Tjena!

Tänkte göra med matlagningsgrädde och smälta i fetaosten i den. Några mer förslag eller räcker det bara för en godsmak?

Tacksam för tips

Fetaost smälter inte så du får ta och bryta/mixa den om du inte vill ha en stor ost klump/klumpar
Citera
2009-10-11, 21:36
Citat:
Ursprungligen postat av lariotone
Fetaost smälter inte så du får ta och bryta/mixa den om du inte vill ha en stor ost klump/klumpar

Har massa små tärningar av fetaost.
Har ätit liknande saker och inte känt av osten iaf.
Ska ju vara 40 min i ugnen så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in