• 1
  • 2
2009-10-09, 15:36
Bannlyst
Jag röker gärna på lite av varige när det kommer nya rökmixar då och då, men jag har ett problem, det vidrigaste jag vet är vanlig TOBAK, kan absolut inte blanda så jag röker oftast rent.. Så det är ofta svårt att hålla jointen glödande om man känner att man behöver vänta i 30 sec innan nästa bloss eller något sånt.. Det jävligaste som finns är ju när pappret tar eld och så sitter man och bara röker papper och förstör hela jointen istället..

Finns det något annat som man normalt kan använda för att setill att de brinner bättre? Tobak smakar och luktar så vidrigt så det måste finnas något annat som sätter fart på glöden.. Jag har bara provat att röka "med" tobak en gång och jag noterade även att "ruset" kom nästan direkt då också som värsta boosten.. Var det min första nikotinkick eller var det för att de helt enkelt brinner bättre med tobak?

Hur som hellst så vill jag har tips på bra alternativ som man kan använda som hjälpmedel för att få skiten att brinna bättre...

Tack på förhand för alla eventuella svar!
Citera
2009-10-09, 15:43
Medlem
magers avatar
köp en bong eller bit ihop, de smakar ju för fan inte så illa. du vänjer dig, tobak är överlägset att mixa
Citera
2009-10-09, 15:50
Medlem
_abous avatar
Som ovanstående, bong.
Eller så lägger du lite pengar på "herbal blends", nikotinfri smaksatt tobak som finns på diverse headshops. Funkar, men inte lika bra som tobak
Citera
2009-10-09, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mager
köp en bong eller bit ihop, de smakar ju för fan inte så illa. du vänjer dig, tobak är överlägset att mixa

Alltså.. Jag vill lixom undvika nikotinet.. Det jag vill inte bli beroende av äckliga illaluknande ciggaretter.. Dom är dyra som fan att vara beroende och jag lägger hellre pengarna på bra röka istället.

Bong..? Har aldrig provat, hur fungerar dom då?
Citera
2009-10-09, 15:52
Medlem
EnTrevligPoliss avatar
Brännässlor fungerar ganska bra
Citera
2009-10-09, 15:55
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterG
Bong..? Har aldrig provat, hur fungerar dom då?
Sök lite här på Flashback, finns flera bra guider hur du bygger egna till och med.
Men snabbt förklarat är det som en vattenpipa ungefär. Du lägger rökat i en kopp som går ner i vatten, suger från andra hållet och får stora, svala bloss. Typ

Edit: äh, vafan, känner mig lite hjälpsam, här har du en länk till en bong
http://www.smoketower.com/sv/product/629/Acrylbong-22cm

Och här lite guider på hur du kan bygga egna bongar och pipor
http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/bongoland/
Citera
2009-10-09, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Sök lite här på Flashback, finns flera bra guider hur du bygger egna till och med.
Men snabbt förklarat är det som en vattenpipa ungefär. Du lägger rökat i en kopp som går ner i vatten, suger från andra hållet och får stora, svala bloss. Typ

Edit: äh, vafan, känner mig lite hjälpsam, här har du en länk till en bong
http://www.smoketower.com/sv/product/629/Acrylbong-22cm

Och här lite guider på hur du kan bygga egna bongar och pipor
http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/bongoland/

Jaha där ser man.. Men vart lägger man sitt gräs då? Haha XD De kan jag faktist inte klura ut genom att bara titta.. Har alltid hållt mig till joints och samma med polarna faktist.. Bongar verkar trevliga dock..
Citera
2009-10-09, 16:29
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterG
Jaha där ser man.. Men vart lägger man sitt gräs då? Haha XD De kan jag faktist inte klura ut genom att bara titta.. Har alltid hållt mig till joints och samma med polarna faktist.. Bongar verkar trevliga dock..
Du ser pinnen som sticker ut från botten? Där sitter en liten skål med metalnät i botten
Citera
2009-10-09, 16:29
Medlem
magers avatar
i den lilla koppen, sen finns de ett annat litet hål du håller för.. så håller du i den o täcker för de lilla hålet med en handen, sätter munnen vid hålet, tänder på med andra handen och suger, sen släpper du de lilla hålet så flyger allt in i munnen
Citera
2009-10-09, 16:42
Medlem
gurrahhs avatar
haha du blir inte beroende av att mixa ditt röka med ciggtobak, speciellt inte med din inställning
Citera
2009-10-09, 16:48
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurrahh
haha du blir inte beroende av att mixa ditt röka med ciggtobak, speciellt inte med din inställning
Men det kan ju vara svårt att få tag på cigg ibland

Om du inte orkar bygga en bong eller inte vill lägga ut pengar på det eller knaster får du helt enkelt använda din fantasi. Finns mycket hemma som brinner långsamt, te och basilika är två exempel
Citera
2009-10-09, 17:03
Medlem
gurrahhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Men det kan ju vara svårt att få tag på cigg ibland

Om du inte orkar bygga en bong eller inte vill lägga ut pengar på det eller knaster får du helt enkelt använda din fantasi. Finns mycket hemma som brinner långsamt, te och basilika är två exempel
kan dock inte rekommendera teé (halsen gillar det inte!)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in