• 1
  • 2
2009-10-09, 11:49
Medlem
pirogs avatar
Har sedan de la ner den äkta surt o blandat påsen svårt att hitta surt godis. Någon som kan tipsa om riktigt surt godis? Som tex sura "S"
Det ska vattnas i munnen innan man äns stoppat in den.
Citera
2009-10-09, 11:57
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirog
Har sedan de la ner den äkta surt o blandat påsen svårt att hitta surt godis. Någon som kan tipsa om riktigt surt godis? Som tex sura "S"
Det ska vattnas i munnen innan man äns stoppat in den.

Hallonshotsen brukar funka bra tycker jag, framförallt om dom är färska (ofta är det hårda små jäklar som finns i butiken, och dom brukar inte vara lika sura). Testade även dessa för ett tag sedan http://www.chocolatebuttons.co.uk/im...oxic_waste.jpg och blev glatt överraskad. Älskar surt godis och brukar inte röra en min, men dessa gjorde att det drogs lite i kinderna faktiskt. Iaf den första.
Citera
2009-10-09, 12:01
Medlem
pirogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Hallonshotsen brukar funka bra tycker jag, framförallt om dom är färska (ofta är det hårda små jäklar som finns i butiken, och dom brukar inte vara lika sura). Testade även dessa för ett tag sedan http://www.chocolatebuttons.co.uk/im...oxic_waste.jpg och blev glatt överraskad. Älskar surt godis och brukar inte röra en min, men dessa gjorde att det drogs lite i kinderna faktiskt. Iaf den första.

Vet du om de finns i Svenska butiker?
Citera
2009-10-09, 12:04
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirog
Vet du om de finns i Svenska butiker?

Hallonshotsen finns bland lösgodis. Inte säker gällande toxis waste..
Citera
2009-10-09, 14:39
Medlem
kebabmammans avatar
Hallonshotsen är kärlek!
Är stor fantast av surt godis, hallonshotsen finns bland lös godiset som tidigare postare sade. Bifogar en bild så du vet hur dom ser ut.

http://www.godisdirekt.se/virtupload...es/9220153.jpg
Citera
2009-10-09, 15:00
Medlem
Hawallts avatar
det finns ju salta dödskallar och sura dödskallar i nästan alla godisbutiker och matbutiker med godis i. och dem sura dödskallarna är verkligen SURA, dem borde funka, annars finns det ett halvgammalt tugggummi som finns på godismonstretbutikerna som kallas för typ "choock" eller nått sånt som är bland det suraste jag ätit.
men jag tycker fan dem nya surt och blandat påsarna är helt ok.
Senast redigerad av Hawallt 2009-10-09 kl. 15:03.
Citera
2009-10-09, 15:02
Medlem
aq10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawallt
det finns ju salta dödskallar och sura dödskallar i nästan alla godisbutiker och matbutiken med godis i. och dem sura dödskallarna är verkligen SURA, dem borde funka, annars finns det ett halvgammalt tugggummi som finns på godismonstretbutikerna som kallas för typ "choock" eller nått sånt som är bland det suraste jag ätit.
men jag tycker fan dem nya surt och blandat påsarna är helt ok.

SURA DÖDSKALLAR, med en iskall cola att skölja ner.. mhm-mm!
Citera
2009-10-09, 15:07
Medlem
mongrels avatar
Som redan har påpekats är det hallonshots som gäller. En färsk hallonshot är precis sådär sur att det är intensivt utan att bli jobbigt. Jag rekommenderar att man varvar med t.ex. malacofiskar eller choklad för att neutralisera, annars kan tungan bli lite öm i längden.
Citera
2009-10-09, 23:50
Medlem
JerryCottons avatar
Köp en påse citronsyra och doppa fingret i det, så stillar jag mitt sug efter sura karameller!
Citera
2009-10-10, 00:21
Medlem
quaertys avatar
Ett godis-, chips och ostbågeforum vore toppen... Men tråden passar väl bäst här antar jag.

Strax före hallonshotsen så fanns det gula sura skiftnycklar. De var sura på riktigt har jag för mig.
Citera
2009-10-10, 00:55
Medlem
Blä för surt. Jag hatar surt godis.
Någon som vet om det finns starka godisar?
Citera
2009-10-10, 02:58
Medlem
wonderlands avatar
Finns även Päronshots som är sura..tycker dock inte döskallarna är så jättesura, men sånt där vänjer man sig ju av med efter ett tag.
Tyvärr är det ju så att även om det står "jättesura XX" är de sällan så himla sura.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in