• 1
  • 2
2009-10-09, 03:52
Medlem
Hegamons avatar
Jag vet om att det inte anses se bra eller ok ut att bära en t-tröja under sin skjorta. Speciellt blev jag varse om det när jag läste "Snabba cash". I den boken nämns "tönt" i samma mening som "t-tröja under skjortan". Därav mina funderingar kring det detta.

Jag går nästan dagligen klädd i skjorta och jeans. Under skjortan har jag alltså en t-shirt. Främsta orsaken till det är att jag är tunt byggd med smal hals så jag tycker att det behövs något som döljer och kamouflerar smalheten lite. Känns psykologiskt mycket bättre så.

Kan också passa på att berätta att jag inte stoppar ner skjorta i byxorna. Har helt enkelt aldrig tyckt jag passar i skjortor om jag gör så.

Kan någon först och främst upplysa mig om vad som är så hemskt med en t-tröja under skjortan? Jag tycker faktiskt inte att det ser så fruktansvärt ut som många i den här forumdelen verkar tycka.
Citera
2009-10-09, 04:00
Medlem
Xayas avatar
Ta en bild och visa hur det ser ut med din t-shirt under skjortan
Citera
2009-10-09, 04:08
Medlem
Happymanwithcats avatar
Har aldrig tänkt på att ha T-Shirt under skjorta, ska nog prova att ha det någon dag, skulle inte se någon som "tönt" för att han har det på sig. Däremot skulle det nog bli ganska varmt att ha det.
Citera
2009-10-09, 06:52
Medlem
zimmyys avatar
Är det en diskret t-shirt, typ vit, gärna lite urringad/v-ring funkar det.
Citera
2009-10-09, 07:01
Medlem
Seraphiums avatar
Håller med föregående talare. Linnen brukar funka väldigt bra med en skjortor. Så fort jag ska arbeta ute kör jag alltid den stilen för att göra det hela lite varmare.
Citera
2009-10-09, 11:39
Medlem
Så länge det inte syns så tycker jag inte det gör något.
Citera
2009-10-09, 13:00
Medlem
Jag tycker bara det ser fult ut helt enkelt, men om du trivs med det och tycker det är snyggt ska du definitivt fortsätta med det
Citera
2009-10-09, 13:02
Medlem
herrgoermans avatar
Om jag klär mig formellt t.ex i kostym så använder jag inte t-shirt under för att det får skjortan att sitta fult och blir lite varmt men på en vardag eller till fest så har jag alltid t-shirt under skjortan har tom t-shirtar med tryck under och skjortan uppknäppt ibland. men som sagt mer formellt eller elegant så åker t-shirten av.
Citera
2009-10-09, 13:19
Medlem
Heinkels avatar
Djupt v-ringad t-shirt är det som gäller i så fall (så att den inte syns när man har översta två skjortknapparna knapparna uppknäppta), och i en sådan färg att den inte lyser igenom. Alt. ett linne.

Helt uppknäppt skjorta är inte snyggt.
Citera
2009-10-09, 15:40
Medlem
Skojares avatar
Nej, fy fan. Ha inte t-shirt under skjortan, det ser helt enkelt nördigt ut.
Citera
2009-10-09, 15:41
Medlem
skrudiss avatar
Jag tror att det har med att göra huruvida den syns eller inte. Prova ett linne, de brukar oftast vara djupare u-ringade, det använder jag.
Citera
2009-10-09, 16:40
Medlem
Det är riktigt smaklöst faktiskt, otroligt jävla fult.
Amerikanarna föredrar det. Hade en vikarie från USA under högstadiet.
1. Jogginskor
2. Blåa alldels för stora fula jeans
3. Någon barnslig t-shirt
4. Till sist en alldels för stor och ful skjorta

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem