2009-10-09, 00:14
Medlem
guess-whos avatar
Hallå!
Fick en lite oväntad räkning som jag inte kan betala innan 23 oktober, och den ska vara inne idag (9 oktober).. Ska man ringa och förklara läget (det är ett försäkringsbolag) eller bara vänta? Vad kan hända?
/Student
Citera
2009-10-09, 00:20
Medlem
skalizs avatar
Om det är en vanlig typ månadsavgift till ett försäkringsbolag så gör det ju inte jättemycket om du inte betalar, enda som händer är att du blir utan försäkring den tiden tills du betalat.
Citera
2009-10-09, 00:33
Medlem
guess-whos avatar
Bilförsäkring gäller det.. Läste i villkoren, 14 dagar utan betalning så försvinner försäkringen och man får teckna en ny. Funderar på att ringa imorgon och berätta hur det ligger till, i värsta fall får jag ringa mamma
Citera
2009-10-09, 01:17
Medlem
MEC62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guess-who
Bilförsäkring gäller det.. Läste i villkoren, 14 dagar utan betalning så försvinner försäkringen och man får teckna en ny. Funderar på att ringa imorgon och berätta hur det ligger till, i värsta fall får jag ringa mamma
Ring försäkringsbolaget och förklara din situation. Det är ingenting du ens behöver fundera på att göra!
Citera
2009-10-09, 13:28
Medlem
PumpCykels avatar
Japp - de brukar vara väldigt förstående, iallafall om man skött sina betalningar fram till dags datum
Citera
2009-10-09, 19:20
Medlem
Messerschmitts avatar
Nja, trafikförsäkringen är ju lagstadgad och du får nog rätt snart ett krav från Trafikförsäkringsföreningen om du inte betalar i tid. Fast det är ju ett rätt kort dröjsmål, så det är möjligt att det funkar ändå. Ett tips kan vara att du anmäler att du i fortsättningen vill betala via autogiro månadsvis. Det tar sin lilla tid innan det kommer igång och då har du ju pengar på kontot igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in