2009-10-08, 17:40
Medlem
SinXs avatar
Hejsan!

Av någon anledning har det sluta fungera att dela filer över nätverket efter uppdatering till SL på samtliga mina macar. Jag ser alla datorer i nätverket och kan använda skärmdelning, och när jag ansluter till dem ser jag vilka kataloger jag delar ut. Dock går det inte att gå in i dessa kataloger. Vad tusan kan vara fel? Kör med TC som router om det kan vara till någon hjälp.
Citera
2009-10-08, 18:01
Medlem
Hur delar du filerna? FTP? SSH? SAMBA? Vad?
Citera
2009-10-08, 18:03
Medlem
SNIFF2s avatar
Kollat vilka rättigheter du har? Om du bara har appledatorer i nätverket kan du dela dem smidigt via AFP
Citera
2009-10-08, 19:17
Medlem
SinXs avatar
Delar dem via AFP. Har ställ in min användare r/w rättigheter.
Citera
2009-10-08, 21:04
Medlem
SNIFF2s avatar
Får du logga in med något då?

tryck CMD + K och skriv : afp://IP/resource se om det hjälper , eller det kanske du redan har gjort så att säga.
Citera
2009-10-09, 17:00
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNIFF2
Får du logga in med något då?

tryck CMD + K och skriv : afp://IP/resource se om det hjälper , eller det kanske du redan har gjort så att säga.

Har testat. Funkar lika dåligt. Kommer ju åt de utdelade mapparna men kan helt enkelt inte gå in i dem. Hjulet bara snurrar.
Citera
2009-10-09, 17:06
Medlem
smurfehs avatar
Jag antar att du har gjort något så enkelt som att starta om TC?
Citera
2009-10-09, 19:20
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Jag antar att du har gjort något så enkelt som att starta om TC?

Japp.
Citera
2009-10-09, 23:24
Medlem
Har du tittat så att du har permissions för att se innehållet i mapparna på de andra datorerna, så att alla användare har Read&Write permissions?
Citera
2009-10-10, 16:53
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamanfox
Har du tittat så att du har permissions för att se innehållet i mapparna på de andra datorerna, så att alla användare har Read&Write permissions?

Jag har bara en användare och den jag lagt till.
Citera
2009-10-10, 17:17
Medlem
smurfehs avatar
Kör en reset på TCn, bör fixa biffen. Tar en sekund att ställa in, speciellt om du har en profil sparad.
Citera
2009-10-10, 23:21
Medlem
Kan även testa att dela ut nätverk från ena macen och ansluta till den med dem andra macarna,
eller testa koppla Ethernet-kabel mellan 2 macar och testa, för att utesluta att det är något fel med Time Capsulen.

Kommer det även något felmeddelande när du försöker gå in i mapparna, eller vad är det som händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in