2025-04-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Viste inte ens man kunde göra det, men det har du fan rätt i lika gärna förlänga med ett år till så man hinner bygga upp någon form av en ekonomi innan spärren går ut igen. Tackar för upplysningen.

Det låter bra. Den funktionen fanns inte från början, den tillkom för ett par år sedan.
Citera
2025-04-02, 23:10
Medlem
Kom ihåg: de få gånger man vinner är ingen spelvinst, det är en framtida förlust, alltid!
Citera
2025-04-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsken1399
Gamblock hjälpte mig dock genom att spärra hela min dator från spel i 12 månader, men tyvärr hittade jag andra lösningar, t.ex genom iPaden som jag gjorde mig av med, mitt senaste återfall blev via mobilen då jag kunde avinstallera min spelspärr på något sätt..

Jag kommer berätta för vården om mina spelproblem, de känner redan till mina andra problem! Och sen se hur vi ska gå vidare, jag har även äntligen insett för mig själv att jag kan inte ha flera tusenlappar på kontot, då det räcker för mig att få en fel tanke i skallen så trillar jag tillbaka! Så nu i framtiden kommer jag skicka över hela lönen och alla sorts pengar som kommer in direkt till en anhörig!

Måste ta mig ur det här skiten en gång för alla nu, är så fruktansvärt trött på snesteg gång på gång!

För 2 dagar sen ville jag dö, bokstavligen men nu ser jag redan 2 dagar efter återfallet ett nytt ljus i tunneln!

Mvh Torsken!

Fungerade Gamblock bra på pc? Är sugen på och testa men de har ganska höga priser och man måste teckna minst 12 månader. Märkte du att datorn blev slöare eller något liknande?
Citera
2025-04-05, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torka
Fungerade Gamblock bra på pc? Är sugen på och testa men de har ganska höga priser och man måste teckna minst 12 månader. Märkte du att datorn blev slöare eller något liknande?

Tjenare, Gamblock funkar klockrent för PC, man blir totalspärrad, även på Tor browser! Jag köpte 12 månader, inte märkt av att något blivit sämre eller segare på datorn, kan fortfarande spela datorspel och allt utan problem!

Nu är jag på jakt efter något sätt att total spärra min IPhone.. Det verkar vara svårare!
Citera
2025-04-05, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsken1399
Tjenare, Gamblock funkar klockrent för PC, man blir totalspärrad, även på Tor browser! Jag köpte 12 månader, inte märkt av att något blivit sämre eller segare på datorn, kan fortfarande spela datorspel och allt utan problem!

Nu är jag på jakt efter något sätt att total spärra min IPhone.. Det verkar vara svårare!
Tack för svar! Vilken version körde du på? Såg att de fanns lite olika. Har inte Iphone så kan dessvärre inte ge något bra tips.
Citera
2025-04-06, 12:48
Medlem
Fan. Efter 1.5 år föll jag dit häromdagen. Spelade bort en femhundring.

Dagen började bra men så fick jag någon feltändning i hjärnan. Blev förbannad på min fru över en inbillad skitsak och "hämnades" på "oss" (?) genom att spela. Eller jag vet inte exakt vad som hände, allt kändes så surrealistiskt, som en dröm.

Känns inge vidare men blev "bara" en femhundring.
Citera
2025-04-08, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torka
Tack för svar! Vilken version körde du på? Såg att de fanns lite olika. Har inte Iphone så kan dessvärre inte ge något bra tips.

Windows versionen, Windows Personal Gold!

Tror det bara är att köpa den billigaste, verkar inte vara skillnad alls!

Nedladdningslänken verkar vara samma!
Citera
2025-04-09, 19:32
Medlem
Fyfan, råkade drämma iväg 2000:- inatt på min röv IPhone! Sen la jag in 2000:- till på rouletten, spelade upp mig 3500 och kände att jag måste dra nu, så 500 kr minus… Men höll mig så duktig länge! Är less på dessa äckliga återfall man får.. Ska snart börja gå på enskilda möten!

Besviken som fan ;(

Hela återbäringen och större delen av lönen är skickad redan till anhörig, är även spärrad från lån!

Ta hand om er MVH Torsken!
Senast redigerad av Torsken1399 2025-04-09 kl. 19:35.
Citera
2025-04-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Kom ihåg: de få gånger man vinner är ingen spelvinst, det är en framtida förlust, alltid!

Så är det.
Det är nästintill omöjligt att sluta på plus.
Man kan ta en längre paus och tänka "ska inte spela mer, jag vann ju så mycket så nu ligger jag plus sett över sista 5 åren" exempelvis, men förr eller senare kommer man tillbaka. Det enda sättet att sluta är att förlora så pass mycket att det gör ont.

Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Fan. Efter 1.5 år föll jag dit häromdagen. Spelade bort en femhundring.

Dagen började bra men så fick jag någon feltändning i hjärnan. Blev förbannad på min fru över en inbillad skitsak och "hämnades" på "oss" (?) genom att spela. Eller jag vet inte exakt vad som hände, allt kändes så surrealistiskt, som en dröm.

Känns inge vidare men blev "bara" en femhundring.

Känner igen mig rejält.. Jag har haft helt fantastiska perioder sen börjar man gräla om något, eller får en fortkörningsbot, eller något annat dumt så ska man i ren desperation bara stilla sinnet eller få tillbaka pengarna. Några gånger har det ju fungerat också...

Du har ju hållit dig ifrån spel så jäkla länge och fortsätt räkna dagarna. Se det som att du hållit dig X antal dagar med ett mindre återfall och 500kr. Det är ju ingenting procentuellt sätt sen tidigare och 500 är ju ändå kaffepengar. Du får 5 paket för det idag.

Jag tycker du ska släppa snuttefilten och inte spela för låtsaspengar mer. Spelen är ju inte roliga? Det blinkar till lite och plingar till och så sitter du med tankar som "tänk om jag hade spelat på riktigt nu och vunnit". Om du vill spela, installera en flygsimulator och nörda ner dig i?

Jag gjorde ett rejält snedsteg och drog iväg stora pengar på minuter. Det var en helt sjuk form av blackout. Det gjorde verkligen 'ont' mentalt och efter detta hamnade jag i en form av mini-depression. Jag känner inte igen mig själv längre riktigt efter, men börjar nu sakta men säkert finna lyckan i annat i livet. Och på sidan av det stoppar jag in pengar på indexfonder för att 'reparera' skadan, det får bli mitt sista sätt att försöka 'vinna tillbaka' pengarna, och om några år har jag nog gjort det.

Känslan av mina förlorade pengar äter upp mig inifrån, och jag får ångest av allt som påminner mig. Men jag vet att om några år kommer det här bara också vara ett 'hack i kurvan'. Mot spelfrihet!
Citera
2025-04-13, 00:08
Medlem
Tjo alla, jag lider av ett kraftigt spelmissbruk och spelar så fort det finns pengar på kortet. Hade behövt tips på vad man kan göra när socbidraget kommer, får in ca 9000:- och hyran måste betalas från mitt konto så swish till närstående o liknande är inget alternativ.
Har alltid tagit ut pengarna löst förut men hyran måste betalas från kortet och den 25e är en fredag vilket betyder att den inte dras förens sön natten, har nordea. Frågat banken om dom kan spärra insättningar men går inte, är blockad från spelpaus men kan fortfarande sätta in på utländska sidor och det finns 100 tals sidor så orka ej att blocka varenea en heller, har prövat gamban och detta funkade inte heller. Snälla, ge mig era bästa tips, detta sug är ett rent helvete.. ska man ge bankid te mor o be henne byta lösenord för att inte kunna sätta in eller hur ska man göra?
Citera
2025-04-13, 21:30
Medlem
Behöver tips grabbar hur jag ska gå tillväga att spärra min IPhone från spel, allt är blockat för mig utom mobilen, jag fick återfall i veckan för att dörren står öppen..

Ska snart börja gå till enskilda möten!

Mvh
Citera
2025-04-14, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropovic
Känner igen mig rejält.. Jag har haft helt fantastiska perioder sen börjar man gräla om något, eller får en fortkörningsbot, eller något annat dumt så ska man i ren desperation bara stilla sinnet eller få tillbaka pengarna. Några gånger har det ju fungerat också...

Du har ju hållit dig ifrån spel så jäkla länge och fortsätt räkna dagarna. Se det som att du hållit dig X antal dagar med ett mindre återfall och 500kr. Det är ju ingenting procentuellt sätt sen tidigare och 500 är ju ändå kaffepengar. Du får 5 paket för det idag.

Jag tycker du ska släppa snuttefilten och inte spela för låtsaspengar mer. Spelen är ju inte roliga? Det blinkar till lite och plingar till och så sitter du med tankar som "tänk om jag hade spelat på riktigt nu och vunnit". Om du vill spela, installera en flygsimulator och nörda ner dig i?

Jag gjorde ett rejält snedsteg och drog iväg stora pengar på minuter. Det var en helt sjuk form av blackout. Det gjorde verkligen 'ont' mentalt och efter detta hamnade jag i en form av mini-depression. Jag känner inte igen mig själv längre riktigt efter, men börjar nu sakta men säkert finna lyckan i annat i livet. Och på sidan av det stoppar jag in pengar på indexfonder för att 'reparera' skadan, det får bli mitt sista sätt att försöka 'vinna tillbaka' pengarna, och om några år har jag nog gjort det.

Känslan av mina förlorade pengar äter upp mig inifrån, och jag får ångest av allt som påminner mig. Men jag vet att om några år kommer det här bara också vara ett 'hack i kurvan'. Mot spelfrihet!
Tack för de fina och stödjande orden! Och jag känner igen mig i det du skriver. Tack och lov för att jag äter SNRI, annars hade jag nog gått under.

-500:- dag 1 blev -15.000:- dag 2. Försökte låna mer pengar (snabblån, öka befintliga krediter osv.) Tack och lov lyckades jag bara få tag i en på 5000:- på grund av min usla kreditvärdighet (en piss i havet i sammanhanget). Sedan vaknade jag upp dag 3 och insåg vad jag gjort, inte spelat sedan dess.

Och du har helt rätt: måste sluta "spela på låtsas" också, det kommer alltid leda till spel om riktiga pengar förr eller senare. Tack igen och vi kämpar på! Ha en fin, spelfri helg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in