Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Tack för de fina och stödjande orden! Och jag känner igen mig i det du skriver. Tack och lov för att jag äter SNRI, annars hade jag nog gått under.
-500:- dag 1 blev -15.000:- dag 2. Försökte låna mer pengar (snabblån, öka befintliga krediter osv.) Tack och lov lyckades jag bara få tag i en på 5000:- på grund av min usla kreditvärdighet (en piss i havet i sammanhanget). Sedan vaknade jag upp dag 3 och insåg vad jag gjort, inte spelat sedan dess.
Och du har helt rätt: måste sluta "spela på låtsas" också, det kommer alltid leda till spel om riktiga pengar förr eller senare. Tack igen och vi kämpar på! Ha en fin, spelfri helg!
Fan. Hade hoppats på att det hade stannat vid 500 för dig men vi slutar först när vi nått vår egen botten. Den kan skilja sig mellan perioder också. Jag kommer ihåg att jag var totalt nedslagen efter en förlust på 7000kr. Idag hade det behövt vara 70 000 för att ge mig samma typ av ångest. Sen är ångesten alltid där ändå, över allt dumt man åsamkat sig själv och omgivning.
Jag har hållit mig fri

inte ens funderat kring spel. Har läst lite om (ekonomi)marknaden istället och har planer på att pytsa in mer i indexfonder. Det går trögt nedåt... Men om 10 år så kanske jag kan se det som en långsam fotbollsmatch med 2.00 i odds på mitt spel 🤪 Som vinner varje gång 😊
Den där jävla jakten är ett helvete...
Man påminner sig själv varje sekund om förlusten.
Man måste nog gå tillbaka och fråga sig själv, kommer saker rättas till direkt bara även om du vann 20 000 eller vad du nu spelat bort?
Eller om du förlorade det, vad gör det egentligen för skillnad för dig i långa loppet?
Att zooma ut och se helheten (samt då räknat till sannolikhet att faktiskt vinna 'stort') gör att jag helt tappar sugen på att ens försöka.
Jag har själv trappat ut SSRI. En riktigt tuff period mentalt upplever jag, men vill helst inte gå tillbaka till det efter flera månader. Men känner mig mer ångestfylld och nedstämd än vanligt. Så jo, fattar att det hjälper dig.