2025-03-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Höll mig för spel i 8mån och sparade till en resa till USA..

Sparade ihop 85K ..

Var borta i ca 4 veckor ...Resan var sådär faktiskt..

Kom hem och så slog det mig en tanke som skar genom hjärtat ...

Var denna resa också onödig ..haha

Min kompis gjorde något liknade sparade ihop 350K och köpte en Lexus men efter 1,5år så sålde han den för 235K och köpte en Toyota istället..

Helt onödigt köp och tappade 115K

Ibland tänker jag att jag får mer dopamin för pengarna när jag spelar än köper fina saker...märkligt

Med det sagt så är det självklart ändå bättre lägga pengar på en resa eller dyrare bil än bara spela upp dom..

Menade att pengar går upp i rök på annat också och ibland blir det inte bättre känsla av det heller..

Jag förstår hur du menar och det brukar vara liknande argument jag använder mig av för att rättfärdiga när jag spelat. Att kompisar lägger pengar på kläder, resor, prylar etc som jag kanske inte tycker jag får ut nåt av. Grejen är ju att när spelberoendet verkligen kickat in så är det sällan roligt att spela ändå. När du ligger flera tusen back och hoppas på att bli räddad av en 1000x insatsen vinst på slots så blir du sällan glad om du väl vinner. Kanske lättad.

Och för mig är det absolut värsta de ytterst få gångerna jag faktiskt gått plus senaste åren så har jag oftast bara spelat bort det igen och i bästa fall tagit ut break even. Helgen var ett lysande exempel på det. Går från 7k minus till att faktiskt ta ut typ 12k och dagen efter spela bort 15k.

Spel är så otroligt korta lyckorus som sedan ändå slutar med förlust för att när du ligger plus är det en perfekt ursäkt att övertala sig själv att fortsätta spela. Önskar att jag hade mer kontroll och kunde spela hälsosamt men insett mer och mer att det nog är helt omöjligt när man väl trillat dit.
Citera
2025-03-25, 06:28
Medlem
Jo visst får man sköna kickar av att vinna. Casha ut några tusen för att sen dra och käka "gratis" och må som en kung. Men känslan av att förlora går inte att mäta med något annat. Känslan av att ha spelat bort flera tusen, kanske flera månadslöner på mindre än en timme.. Den känslan är inte värd besväret. Oavsett hur bra man kan må av en vinst så är känslan av att förlora så mycket mer påtaglig och det är fan inte värt att riskera att må sådär även om man vet att man mår bra på en vinst. Ångesten av att ha spelat bort pengar du kunde gjort något roligt med istället för att mata banditerna på malta är bland den värsta känslan någonsin..
Citera
2025-03-27, 06:18
Medlem
TheNightTrippers avatar
Jag har aldrig haft det, men jag hade kontratsvård och var på ett behandlingshem med blandat spelmissbrukare och knarkare, trots att jag var där för ett heroinmissbruk så är jag jätteglad att jag fick det missbruket och inte spelmissbruk.
Dom historierna man fick höra och vad dom hade gjort, är helt otroligt, hur mycket jag än vill så kan inte jag komma upp i dom summorna pengar som vissa spelmissbrukare håller på med.
Och sen är det så mycket jobbigare för dom sen när dom är ute i samhället, det ör ju inte så att langare har reklam i radion och på tven hela tiden eller bara man slår upp en tidning så är det reklam för spel🤮
Vi gick igenom skador och konsekvenser man fått av sitt missbruk och det ör väl lite mindre fysiska skador man fick som spelmissbrukare , annars var psykiska skador och alla konsekvenser man drar på sig lika.
Citera
2025-03-31, 00:36
Medlem
Fan då har man gjort de igen. Spelade bort 6000kr va nere som fan. Lyckades spela tillbaka de och en tusenlapp extra man mådde bra igen. Så blåser man allt och mår skit igen
Citera
2025-03-31, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Jag har aldrig haft det, men jag hade kontratsvård och var på ett behandlingshem med blandat spelmissbrukare och knarkare, trots att jag var där för ett heroinmissbruk så är jag jätteglad att jag fick det missbruket och inte spelmissbruk.
Dom historierna man fick höra och vad dom hade gjort, är helt otroligt, hur mycket jag än vill så kan inte jag komma upp i dom summorna pengar som vissa spelmissbrukare håller på med.
Och sen är det så mycket jobbigare för dom sen när dom är ute i samhället, det ör ju inte så att langare har reklam i radion och på tven hela tiden eller bara man slår upp en tidning så är det reklam för spel🤮
Vi gick igenom skador och konsekvenser man fått av sitt missbruk och det ör väl lite mindre fysiska skador man fick som spelmissbrukare , annars var psykiska skador och alla konsekvenser man drar på sig lika.
Ja, konsekvenserna kan bli enorma, många spelmissbrukare slutar tyvärr som en pinne i självmordsstatistiken.
Citera
2025-04-01, 19:59
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaspela
Fan då har man gjort de igen. Spelade bort 6000kr va nere som fan. Lyckades spela tillbaka de och en tusenlapp extra man mådde bra igen. Så blåser man allt och mår skit igen

Gjorde samma misstag i lördags någon dag efter min spelpaus hade tagit slut, spela bort 8k och ett lån på 2500kr! Så hela denna månaden är ju åt helvetes totalförstörd och ångestfylld. Fy fan och nu får man behöva skämmas och fråga om pengar till mat.

Satte ett helt år rakt av på spärren, aldrig mer vill jag känna sån här misär igen usch.
Citera
2025-04-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Gjorde samma misstag i lördags någon dag efter min spelpaus hade tagit slut, spela bort 8k och ett lån på 2500kr! Så hela denna månaden är ju åt helvetes totalförstörd och ångestfylld. Fy fan och nu får man behöva skämmas och fråga om pengar till mat.

Satte ett helt år rakt av på spärren, aldrig mer vill jag känna sån här misär igen usch.
Bra där!

Tips: Gå in igen och lägg till ytterligare ett år redan nu (man ska kunna göra det). Då har du två års spärr.
Citera
2025-04-02, 03:30
Medlem
32 år, tjej. Så nere i skiten trots behandling och kontakt med beroendevården. Behöver ha kontakt med andra. Jag vet att ni alla kämpar här och är så fina men skulle behöva ett samlat forum för daglig kontakt. Hör gärna av dig. Och om fler känner samma, varför inte skapa ett sådant om det inte redan finns? 2 veckor fri nu. Heja.
Citera
2025-04-02, 03:31
Medlem
Citat:

Bra gjort, heja dig!!
Citera
2025-04-02, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eml874
32 år, tjej. Så nere i skiten trots behandling och kontakt med beroendevården. Behöver ha kontakt med andra. Jag vet att ni alla kämpar här och är så fina men skulle behöva ett samlat forum för daglig kontakt. Hör gärna av dig. Och om fler känner samma, varför inte skapa ett sådant om det inte redan finns? 2 veckor fri nu. Heja.
Det finns möten online (Exempelvis: https://spelberoende.se/ eller https://www.gamblersanonymous.se/m%C3%B6ten) men jag är med på hur du tänker.

Man hade behövt "sitt gäng" där man stöttar varandra. Typ en 'gruppchatt' man kan skriva i om det är akut och regelbundna möten, gärna i verkligheten också.
Citera
2025-04-02, 17:45
Medlem
Citat:

Du kan sätta in ett år till direkt om du vill, då kommer den förlängas automatiskt när den går ut, och du är avstängd till början av april 2027.
Citera
2025-04-02, 21:13
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Du kan sätta in ett år till direkt om du vill, då kommer den förlängas automatiskt när den går ut, och du är avstängd till början av april 2027.

Viste inte ens man kunde göra det, men det har du fan rätt i lika gärna förlänga med ett år till så man hinner bygga upp någon form av en ekonomi innan spärren går ut igen. Tackar för upplysningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in