Citat:
Höll mig för spel i 8mån och sparade till en resa till USA..
Sparade ihop 85K ..
Var borta i ca 4 veckor ...Resan var sådär faktiskt..
Kom hem och så slog det mig en tanke som skar genom hjärtat ...
Var denna resa också onödig ..haha
Min kompis gjorde något liknade sparade ihop 350K och köpte en Lexus men efter 1,5år så sålde han den för 235K och köpte en Toyota istället..
Helt onödigt köp och tappade 115K
Ibland tänker jag att jag får mer dopamin för pengarna när jag spelar än köper fina saker...märkligt
Med det sagt så är det självklart ändå bättre lägga pengar på en resa eller dyrare bil än bara spela upp dom..
Menade att pengar går upp i rök på annat också och ibland blir det inte bättre känsla av det heller..
Sparade ihop 85K ..
Var borta i ca 4 veckor ...Resan var sådär faktiskt..
Kom hem och så slog det mig en tanke som skar genom hjärtat ...
Var denna resa också onödig ..haha
Min kompis gjorde något liknade sparade ihop 350K och köpte en Lexus men efter 1,5år så sålde han den för 235K och köpte en Toyota istället..
Helt onödigt köp och tappade 115K
Ibland tänker jag att jag får mer dopamin för pengarna när jag spelar än köper fina saker...märkligt
Med det sagt så är det självklart ändå bättre lägga pengar på en resa eller dyrare bil än bara spela upp dom..
Menade att pengar går upp i rök på annat också och ibland blir det inte bättre känsla av det heller..
Jag förstår hur du menar och det brukar vara liknande argument jag använder mig av för att rättfärdiga när jag spelat. Att kompisar lägger pengar på kläder, resor, prylar etc som jag kanske inte tycker jag får ut nåt av. Grejen är ju att när spelberoendet verkligen kickat in så är det sällan roligt att spela ändå. När du ligger flera tusen back och hoppas på att bli räddad av en 1000x insatsen vinst på slots så blir du sällan glad om du väl vinner. Kanske lättad.
Och för mig är det absolut värsta de ytterst få gångerna jag faktiskt gått plus senaste åren så har jag oftast bara spelat bort det igen och i bästa fall tagit ut break even. Helgen var ett lysande exempel på det. Går från 7k minus till att faktiskt ta ut typ 12k och dagen efter spela bort 15k.
Spel är så otroligt korta lyckorus som sedan ändå slutar med förlust för att när du ligger plus är det en perfekt ursäkt att övertala sig själv att fortsätta spela. Önskar att jag hade mer kontroll och kunde spela hälsosamt men insett mer och mer att det nog är helt omöjligt när man väl trillat dit.