2021-04-28, 23:23
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetinSthlm
Om spel vore så förutsägbart skulle det inte finnas någon som förlorade. Du har ju upplevt detta förut, om och om igen. Det spelar ingen roll hur mycket du vinner -du kommer ändå spela bort det igen, eftersom du är gravt spelberoende. Du kommer vinna, ja -men efter några veckor/månader/år kommer du ha ännu mer skulder, oavsett hur mycket du vinner.

Nej alla kan inte betting och för mångs förlorar de på flera matcher eller inte ens är nära. Så nära jag varit går det inte att komma närmre. Jag satt på pengarna. Jag blev rånad i slutminuter. Att jag inte vunnit när jag borde vinna med tanke på vad som hände är bara så enormt sjukt. Det är inte konstigt att jag fortsätter när jag är duktig i det jag gör

Det är inte sant, framförallt inte på en storbinst. Hade jag kunnat betala av dem skulderna och ha över så skulle jag nog spela för vad som var över, men sedan hade jag bett min morsa hålla i pengarna.
Citera
2021-04-28, 23:31
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cacktusz
Fan vad spelsugen man är nu. Tar varje fiber i kroppen att inte leta upp ny spelsida och spela bort pengar man inte har.

Det är vardagstristessen som är så lättbotad genom betting och den enorma adrenalinkick det ger som är jobbigast att kämpa emot.

Innerst inne vet jag ju att oavsett hur mycket pengar jag vinner slutar det alltid med förlust, men ändå blir man så lockad av att sätta in pengar för ett ”sista stort spel” som kan betala av skulderna.

3 dagar spelfri just nu, det är knappt något värt att nämna men åtminstone bättre än 0 dagar spelfri.

Säg en storvinst på 10, 20 miljoner? Det hade jag med säkerhet kunna medge jag inte hade spelat bort. Hade gett det till den jag litar på och som är ekonom, min mor. Det är bara in med en andel på aktier. Vad som driver att fortsätta spela på vinster under det som gör att man inte behöver arbeta igen är ju för att man vill komma till en vinst som resulterar i ekonomisk oberoendehet.....
Citera
2021-04-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Nej alla kan inte betting och för mångs förlorar de på flera matcher eller inte ens är nära. Så nära jag varit går det inte att komma närmre. Jag satt på pengarna. Jag blev rånad i slutminuter. Att jag inte vunnit när jag borde vinna med tanke på vad som hände är bara så enormt sjukt. Det är inte konstigt att jag fortsätter när jag är duktig i det jag gör

Det är inte sant, framförallt inte på en storbinst. Hade jag kunnat betala av dem skulderna och ha över så skulle jag nog spela för vad som var över, men sedan hade jag bett min morsa hålla i pengarna.

OK. Lycka till.

Men vad gör du då i spelberoendetråden och gnäller? Starta en egen ”vi proffsbettare som är så jävla bra att vi inte kan förlora”-tråd istället är min rekommendation. Då slipper du ju alla som ljuger för dig och säger dumheter som att extremt få personer går med vinst på spel i längden och att spelberoende i regel spelar bort storvinster och ökar på sina skulder ännu mer.
Citera
2021-04-28, 23:46
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
OK. Lycka till.

Men vad gör du då i spelberoendetråden och gnäller? Starta en egen ”vi proffsbettare som är så jävla bra att vi inte kan förlora”-tråd istället är min rekommendation. Då slipper du ju alla som ljuger för dig och säger dumheter som att extremt få personer går med vinst på spel i längden och att spelberoende i regel spelar bort storvinster och ökar på sina skulder ännu mer.

Jag är här för att jag är beroende av att försöka bli kvitt mina skulder med hög ränta, något jag varit sekunder ifrån att göra nu flera gånger på raken. Därmed sagt att jag kan och har förlorat, sa bara att det skiljer sig ifrån många som förlorar för att de är helt ute och cyklar och då lättare kan acceptera. Jag kan inte acceptera. Om du inte tror på att jag hade betalat av de skulderna nu när jag varit sekunder ifrån flera gånger på raken får du då inte tro på om du vill. Överskottet hade säkert använt till att fortsätta spela, men nya lån hade jag aldrig tagit igen.

Sade aldrig emot att det är svårt att gå med vinst i längden, sade bara att för många med mig hade en storvinst fått det att läggas på hyllan.

Vad definerar du som storvinst?
Senast redigerad av nomis.1 2021-04-28 kl. 23:48.
Citera
2021-04-29, 00:07
Medlem
Citat:
Jag är här för att jag är beroende av att försöka bli kvitt mina skulder med hög ränta, något jag varit sekunder ifrån att göra nu flera gånger på raken. Därmed sagt att jag kan och har förlorat, sa bara att det skiljer sig ifrån många som förlorar för att de är helt ute och cyklar och då lättare kan acceptera. Jag kan inte acceptera. Om du inte tror på att jag hade betalat av de skulderna nu när jag varit sekunder ifrån flera gånger på raken får du då inte tro på om du vill. Överskottet hade säkert använt till att fortsätta spela, men nya lån hade jag aldrig tagit igen.

Sade aldrig emot att det är svårt att gå med vinst i längden, sade bara att för många med mig hade en storvinst fått det att läggas på hyllan.

Vad definerar du som storvinst?

Jag har ingen aning om hur skicklig du är, men någon som lånar pengar av kriminella för att spela kommer aldrig ha ett sunt förhållande till spel -och risken är då överväldigande att du kommer sätta dig djupare och djupare i skiten, oavsett hur bra du är på betting.

Det finns många exempel på personer som vunnit tiotals, hundratals miljoner och efter x antal år spelat bort det. I denna tråd skulle jag gissa att åtminstone 50% vid minst ett tillfälle vunnit så mycket att de kunnat betala av alla sina skulder för tillfället, men några månader eller år senare har de spelat bort allt igen samt har ännu högre skulder. Storvinster är ofta vad som triggar igång ett spelmissbruk, eller eskalerar ett pågående.
Citera
2021-04-29, 01:03
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Jag har ingen aning om hur skicklig du är, men någon som lånar pengar av kriminella för att spela kommer aldrig ha ett sunt förhållande till spel -och risken är då överväldigande att du kommer sätta dig djupare och djupare i skiten, oavsett hur bra du är på betting.

Det finns många exempel på personer som vunnit tiotals, hundratals miljoner och efter x antal år spelat bort det. I denna tråd skulle jag gissa att åtminstone 50% vid minst ett tillfälle vunnit så mycket att de kunnat betala av alla sina skulder för tillfället, men några månader eller år senare har de spelat bort allt igen samt har ännu högre skulder. Storvinster är ofta vad som triggar igång ett spelmissbruk, eller eskalerar ett pågående.

Det har eskalerat, helt absurt att låna pengar av kriminella, det håller jag med om. Att däremot vinna miljoner hade däremot för egen del givit mig den ego boosten att jag verkligen vunnit över bettingbolagen och istället satsat en stor andel av pengerna i något som övertid fått det att växa. Snackar vi miljoner i proportion till att jag har 90.000 i skulder hade det varit fasansfullt mycket pengar med ”bara” en miljon. Att gå till jobbet då hade ju landat i att pengarna aldrig skulle ta slut så länge man inte köper massa lyx och den känslan är allt och lite till tycker jag..

Det gör ont i själen att veta att jag hade pengarna i handen och blev totalrånad. En sådan otur är inte bara otur, det är en förbannelse. När det då varit såhär så extremt många gånger så är det väldigt, väldigt svårt att låta bli. Nu kan jag inte alls acceptera vad som hänt och inga pengar finns där att försöka igen. Försökte ta ett lån på de flesta sidor och jag blev totalnekad överallt då min kreditvärdighet är på botten. Nog likabra men det som plågar mig lika mycket som att förlora i 90e minuten och veta att hur annorlunda livet hade kunnat se ut nu är att mina fyra lån på 90000 utspritt har en effektiv ränta på 32%. Har i fem år nu arbetat enbart för att betala skulder. Vet inte hur jag ska ta mig ur det. Ett första steg att inte belåna mig mer är ju att jag inte kan ta ett lån till, men jag kan inte förmå mig att inte spela bort delar av lönen då jag är för besatt av idén av att vinna dessa pengarna som gör att jag kan börja på en ny kula.. är dessutom extremt sportintresserad så jag vet vad jag gör när jag bettar, och bara två lag åt gången. Hade du sett min bettinghistorik hade du förstått varför jag bara fortsätter och fortsätter, jag går in och kollar där varje dag och kollat highlightsen på matcherna och kan fortfarande inte förstå hur dem pengarna inte blivit mina...
Senast redigerad av nomis.1 2021-04-29 kl. 01:06.
Citera
2021-04-29, 08:36
Medlem
Citat:
Hade du sett min bettinghistorik hade du förstått varför jag bara fortsätter och fortsätter, jag går in och kollar där varje dag och kollat highlightsen på matcherna och kan fortfarande inte förstå hur dem pengarna inte blivit mina...

Din ”historik” är att du har stora skulder, ingen kreditvärdighet och har ”haft en osannolik otur extremt många gånger” som du själv säger. Du är uppenbarligen inte bra på det du gör.

Hoppas att du är ett troll, tragiskt med sådan total avsaknad av självinsikt annars.

Lycka till oavsett.
Citera
2021-04-29, 10:55
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Din ”historik” är att du har stora skulder, ingen kreditvärdighet och har ”haft en osannolik otur extremt många gånger” som du själv säger. Du är uppenbarligen inte bra på det du gör.

Hoppas att du är ett troll, tragiskt med sådan total avsaknad av självinsikt annars.

Lycka till oavsett.

Jag är bra på det jag gör! Det är ett radande mönster av skickligt ihopsatta lappar där det på ett totalt otroligt sätt lyckats förlora i slutsekunderna med stota potentiella summor i potten. Hur de lagen jag valt och hur de spelat, att de andra lagen på lappen gått in visar det, oavsett vad du säger. Att motståndarlagets målvakt räddade några kanonräddningar och att min målvakt släppte in är ju inte att vara dålig på det jag gör. Att vara dålig innebär flera förlorade lag på en lapp och att ta något lag som spelat genomdåligt rakt igenom i en match.

Ett exempel. Minnesota Wilds har vunnit sina senaste 14 matcher hemma. St Louise har förlorat sina senaste sju matcher. Jag hade Minnesota som sista match, minnesota förlorar. Det där tyder på att jag har en förbannelse över mig, jag lever i ett eget paralellt universum när det gäller betting.
Citera
2021-04-29, 10:57
Medlem
Jag har en idé för er spelberoende som kanske kan få er att spela mindre som jag undrar om någon av er skulle vilja prova. Det kostar inget och är absolut inte olagligt. Antingen så fungerar det eller så fungerar det inte. Ni kan prova omedelbart via datorn, men skicka mig ett pm om ni är intresserade då jag inte vill skriva det här, eftersom metoden kanske är lite kontroversiell
Citera
2021-04-29, 21:36
Medlem
Foo666s avatar
Citat:

Ett exempel. Minnesota Wilds har vunnit sina senaste 14 matcher hemma. St Louise har förlorat sina senaste sju matcher. Jag hade Minnesota som sista match, minnesota förlorar. Det där tyder på att jag har en förbannelse över mig, jag lever i ett eget paralellt universum när det gäller betting.

Klassiskt detta. För varje seger i rad kommer du närmare en förlust (och vice versa för förlust/vinst).

Finns ju en anledning till att det kallas National Hockey Lottery
Citera
2021-04-30, 22:47
Medlem
Ingen är bra på betting allt handlar om tur. Visst du kan vara påläst och ha en känsla men ingenting är säkert!! Och om du spelar på ett lag med 14 vinster mot et lag med sju raka förluster får du nog ett pissigt odds.
Citera
2021-05-01, 11:09
Medlem
Definition på vansinne
Albert Einstein noterade en gång att dumhet var att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat. Många av oss ler igenkännande när vi hör citatet. Sedan gör vi själva om våra misstag. Gång efter gång. Och ensamma om det är vi inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in