Citat:
Ursprungligen postat av
SweetinSthlm
Jag har ingen aning om hur skicklig du är, men någon som lånar pengar av kriminella för att spela kommer aldrig ha ett sunt förhållande till spel -och risken är då överväldigande att du kommer sätta dig djupare och djupare i skiten, oavsett hur bra du är på betting.
Det finns många exempel på personer som vunnit tiotals, hundratals miljoner och efter x antal år spelat bort det. I denna tråd skulle jag gissa att åtminstone 50% vid minst ett tillfälle vunnit så mycket att de kunnat betala av alla sina skulder för tillfället, men några månader eller år senare har de spelat bort allt igen samt har ännu högre skulder. Storvinster är ofta vad som triggar igång ett spelmissbruk, eller eskalerar ett pågående.
Det har eskalerat, helt absurt att låna pengar av kriminella, det håller jag med om. Att däremot vinna miljoner hade däremot för egen del givit mig den ego boosten att jag verkligen vunnit över bettingbolagen och istället satsat en stor andel av pengerna i något som övertid fått det att växa. Snackar vi miljoner i proportion till att jag har 90.000 i skulder hade det varit fasansfullt mycket pengar med ”bara” en miljon. Att gå till jobbet då hade ju landat i att pengarna aldrig skulle ta slut så länge man inte köper massa lyx och den känslan är allt och lite till tycker jag..
Det gör ont i själen att veta att jag hade pengarna i handen och blev totalrånad. En sådan otur är inte bara otur, det är en förbannelse. När det då varit såhär så extremt många gånger så är det väldigt, väldigt svårt att låta bli. Nu kan jag inte alls acceptera vad som hänt och inga pengar finns där att försöka igen. Försökte ta ett lån på de flesta sidor och jag blev totalnekad överallt då min kreditvärdighet är på botten. Nog likabra men det som plågar mig lika mycket som att förlora i 90e minuten och veta att hur annorlunda livet hade kunnat se ut nu är att mina fyra lån på 90000 utspritt har en effektiv ränta på 32%. Har i fem år nu arbetat enbart för att betala skulder. Vet inte hur jag ska ta mig ur det. Ett första steg att inte belåna mig mer är ju att jag inte kan ta ett lån till, men jag kan inte förmå mig att inte spela bort delar av lönen då jag är för besatt av idén av att vinna dessa pengarna som gör att jag kan börja på en ny kula.. är dessutom extremt sportintresserad så jag vet vad jag gör när jag bettar, och bara två lag åt gången. Hade du sett min bettinghistorik hade du förstått varför jag bara fortsätter och fortsätter, jag går in och kollar där varje dag och kollat highlightsen på matcherna och kan fortfarande inte förstå hur dem pengarna inte blivit mina...