2019-12-11, 04:43
Medlem
Att ni spärrar er 1 månad eller 3 månader betyder att ni inte är beredda att hoppa av och sluta spela. Var bestämd. Spela upp dina sista stålar och känn.... känn vilken jävla besvikelse. Tänk efter hur många gånger du torskat och hur bra det gått senaste tiden. Är du inte redo att sluta?

Jag har spärrat mig på spelpaus 1 år. Efter en månad har jag pengar på kontot trots en ganska dålig lön. Och snart kommer lönen igen och jag kommer ha pengar kvar.

Känslan är.. Jag kan köpa en leksak till min son. Jag kan unna mig lite mer lyx i vardagen och samtidigt ha pengar kvar. Jag kan bjuda folk på mat, gåvor.. Eller vad som helst. Pengar som jag ändå spelade upp tidigare.

Jag tänker tillbaka hur bra det gått senaste tiden med spelandet. Varför slutade jag? Jo för jag har över 100k skulder som beror på spelandet.

Gör misär av skiten och lägg ner det en gång för alla. Det är viktigt att man känner sig redo att sluta. Så det är inte bra om man vinner för då kommer viljan att spela växa. Du ska känna dig klar. Redo att sluta. Du ska känna en hopplöshet. Ungefär som att du spillt ut all mjölk på golvet och du är redo att torka upp. Torka upp allt du ställt till med. Ställ det till rätta!

Tänk inte att du ska sluta en annan dag. Sätt en deadline bara. Säg sista spelet denna vecka på söndag. Bestäm dig för att spärra dig efter det. Gör det bara.

Vad händer annars? Om du inte redan har skulder kommer du få det. Och om du har skulder kommer du gräva djupare ner i träsket. Du kanske ser dina vänner med lite halvtaskiga löner lyckas bättre än dig. Inte för att dom verkligen lyckas. Utan för att du misslyckas.

Tänk 3 månader framåt. Vart vill du vara? Vill du vara kvar i din onda cirkel eller vill du klippa bandet? Vill du fortsätta ge rika ännu mer pengar. Eller vill du satsa på dig själv? Du väljer. Ingen annan kommer välja åt dig.

Jag kan bara dela min erfarenhet. Efter 1 månad mår jag mycket bättre. Oron har släppt. Kommer kunna betala tillbaka lånet. Även om det tar tid.

Gör upp en strategi. När vill du sluta? Sen blockar du dig ett år. Om du inte gör det så får du skylla dig själv. Du kommer komma tillbaka till tråden efter att ha tömt lönekontot. Gör något annorlunda och gör det nu innan det är försent!
Citera
2019-12-14, 16:12
Medlem
AlbusPercivals avatar
Någon som vet hur svåra Bethard är när det gäller refunds?
Citera
2019-12-15, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelV
Vet ej i vilken tråd jag ska fråga detta men jag undrar vad som händer när min 12månadersperiod på spelpaus gått ut.

Kan jag då även spela på de spelbolag jag blokerade mig på typ 2017?
Nej det går inte. Blocken suddas inte ut utan kvarstår.

Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Någon som vet hur svåra Bethard är när det gäller refunds?
Bethard är bland de svåraste när det gäller refunds tyvärr. Skriv gärna vad ditt ärende handlar om lite snabbt utan att nämna för många detaljer.
Citera
2019-12-15, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Har ni hört talas om +1 och -2?

Vinner ni går ni +1 i "känsla" och förlorar ni går ni -2 i "känsla". Förstår ni hur jag menar?
Tror jag förstår vad du menar. Jag grämer mig alltid mer över förlusterna och har svårt att släppa dem medan glädjen i vinsterna hela tiden minskar.
Citera
2019-12-15, 21:53
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digne
Nej det går inte. Blocken suddas inte ut utan kvarstår.

Bethard är bland de svåraste när det gäller refunds tyvärr. Skriv gärna vad ditt ärende handlar om lite snabbt utan att nämna för många detaljer.

Handlar väll om att han frågade konstant efter bonusar och visade tecken på spelberoende.

Svårast måste ändå vara bet365 va?
Citera
2019-12-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Handlar väll om att han frågade konstant efter bonusar och visade tecken på spelberoende.

Svårast måste ändå vara bet365 va?
Förstår inte det första du skrev.

Det är mycket möjligt men Bet365 har väl inga systerbolag? Varför ska man fråga efter en refund i så fall?
Citera
2019-12-16, 04:30
Medlem
Folk brukar säga att det är svårt att sluta.

"Första tiden kommer va jobbig. Tänk på det"

"Du kommer säkert tänka på spel under tiden du tar paus"

"Du kommer säkert må dåligt ett tag sen släpper det"

Vill ni höra sanningen?

Det var jobbigare att spela. Ständigt kidnappad av spelet. Vart man än gick..... tänka "nu måste jag kolla mobilen för jag har en match inne" dra åt helvete!!
Det är enklare att släppa det helt och gå vidare. Ångesten...oron... må dåligt osv har bara existerat när spelandet fanns där. Man tog lån för att finansiera framåt.

Tänk såhär, kan du inte leva utan spel? Då är du ju den riktiga missbrukaren. Tryck på knappen och spärra dig ett år o mer och inse att du HADE ett beroende. Som du lämnade bakom dig. Och se din kommande lön vara på kontot tills du får nästa lön!
Citera
2019-12-16, 05:10
Medlem
Hej. Jag har spelat väldigt mkt också. Känner mig inte så spelberoende men bara tycker att det är så fruktansvät kul. Ibland är det enda man gör. Har tappat lite kontakt med kompisar som inte bor i samma stad. Förlorat mitt jobb( dock inte pga spel eller nåt) Har inte nån tjej. Spelade mkt fotboll förr men gör det ej nu. Håller på att söka jobb och så. Men har man inget jobb inte så många kompisar inte så mkt intressen överlag är det så JÄVLA lätt att man sätter sig framför datorn och bara lirar.

Ska börja träna lite nu men ändå jävligt mkt dötid. Nån som har samma sits som mig. Som nån sade innan. Egentligen spelar det ingen roll om man vinner eller förlorar. Visst förmodligen roligare att vinna men om man vinner 100 papp tex och mest använder dom till att spela och lägga tid på det så har man problem också.
Senast redigerad av Plural69 2019-12-16 kl. 05:19. Anledning: Ville ändra.
Citera
2019-12-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Hej. Jag har spelat väldigt mkt också. Känner mig inte så spelberoende men bara tycker att det är så fruktansvät kul. Ibland är det enda man gör. Har tappat lite kontakt med kompisar som inte bor i samma stad. Förlorat mitt jobb( dock inte pga spel eller nåt) Har inte nån tjej. Spelade mkt fotboll förr men gör det ej nu. Håller på att söka jobb och så. Men har man inget jobb inte så många kompisar inte så mkt intressen överlag är det så JÄVLA lätt att man sätter sig framför datorn och bara lirar.

Ska börja träna lite nu men ändå jävligt mkt dötid. Nån som har samma sits som mig. Som nån sade innan. Egentligen spelar det ingen roll om man vinner eller förlorar. Visst förmodligen roligare att vinna men om man vinner 100 papp tex och mest använder dom till att spela och lägga tid på det så har man problem också.

Det är helt klart så att spelberoende uppkommer när det inte finns andra aktiviteter. Eftersom du även är arbetslös så avråder jag dig från att spela.
Hur ser det ut nu för dig när det gäller spelandet? Lägger du in stora summor eller små summor? Och hur mycket tid lägger du ner på spelandet?

Fråga dig själv vad du vill ha för liv om 2 år? Ett liv fyllt med glädje där du kanske gymmat upp dig och äter sund kost. Hittat ett jobb. Flickvän. Kanske sparat ihop 40000kr och på god väg till en insatslägenhet.

Eller som i mitt fall nästan 200k skulder. Jag har ju iofs familj men jag hade gärna haft det ogjort. Skönt om man hade 0kr men inga skulder
Citera
2019-12-17, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Det är helt klart så att spelberoende uppkommer när det inte finns andra aktiviteter. Eftersom du även är arbetslös så avråder jag dig från att spela.
Hur ser det ut nu för dig när det gäller spelandet? Lägger du in stora summor eller små summor? Och hur mycket tid lägger du ner på spelandet?

Fråga dig själv vad du vill ha för liv om 2 år? Ett liv fyllt med glädje där du kanske gymmat upp dig och äter sund kost. Hittat ett jobb. Flickvän. Kanske sparat ihop 40000kr och på god väg till en insatslägenhet.

Eller som i mitt fall nästan 200k skulder. Jag har ju iofs familj men jag hade gärna haft det ogjort. Skönt om man hade 0kr men inga skulder

Har ju idrottat hela liver typ och äter hyfsat sunt. Började lite med att man tyckte många var ganska dryga och tyckte helt enkelt det var roligare att vara själv.o lira poker. Pengarna kan svänga rätt rejät. Ibland plus 10 lax ibland back 10 på nån dag. Ibland mer. Som sagt är ju inte pengarna det.viktiga. Kan ibland lira 12 tim på en dag utan att ha tråkigt 1 sek. Men som sagt. Dom gångerna man hittar på nåt med nån så tänker jag inte på spel. Men sitter man hemma sj kollar lite på tv är det lätt att dra upp ett bord

Sen ör man i den åldern att vissa man umgåtts med skaffat barn och inte ens bor i samma stad. Man har kommit i sån jävla oskön sits så det finns inte. Skulle på ett sätt bara dra iväg några månader utomlands. Bara slippa skiten. Skulle man få ett jobb kommer hem till lgn är det så jävla lätt att man spelar på kvällarna. Om vi pratar om pengar är det förmodligen lättare att vinna på poker om man inte jobbar. Men jag vill ju jobba men finns inte så många jobb där jag bor. Har sökt på andra ställen men flytta dit man inte könner nån kanske bli ännu värre.

Man vill på ett sätt sluta spela. På ett sätt inte sluta. Blandning.av att man inte har så socialt liv, inte så många intressen osv. Poker kan vara jövligt.kul nån dag kväll i veckan. Men blir det för mkt av det goda blir det inte bra.
Citera
2019-12-17, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Har ju idrottat hela liver typ och äter hyfsat sunt. Började lite med att man tyckte många var ganska dryga och tyckte helt enkelt det var roligare att vara själv.o lira poker. Pengarna kan svänga rätt rejät. Ibland plus 10 lax ibland back 10 på nån dag. Ibland mer. Som sagt är ju inte pengarna det.viktiga. Kan ibland lira 12 tim på en dag utan att ha tråkigt 1 sek. Men som sagt. Dom gångerna man hittar på nåt med nån så tänker jag inte på spel. Men sitter man hemma sj kollar lite på tv är det lätt att dra upp ett bord

Sen ör man i den åldern att vissa man umgåtts med skaffat barn och inte ens bor i samma stad. Man har kommit i sån jävla oskön sits så det finns inte. Skulle på ett sätt bara dra iväg några månader utomlands. Bara slippa skiten. Skulle man få ett jobb kommer hem till lgn är det så jävla lätt att man spelar på kvällarna. Om vi pratar om pengar är det förmodligen lättare att vinna på poker om man inte jobbar. Men jag vill ju jobba men finns inte så många jobb där jag bor. Har sökt på andra ställen men flytta dit man inte könner nån kanske bli ännu värre.

Man vill på ett sätt sluta spela. På ett sätt inte sluta. Blandning.av att man inte har så socialt liv, inte så många intressen osv. Poker kan vara jövligt.kul nån dag kväll i veckan. Men blir det för mkt av det goda blir det inte bra.

När du pratar om att du går 10k plus nån dag och 10k minus en annan dag. Då låter det inte som du har 0kr på kontot utan att du kanske har pengar sparade?

Ja utomlands skulle jag rekommendera dig att åka. Träffa nån. Hade jag känt mig ensam eller på annat sätt känt att jag lägger mycket tid på nånting som är mindre bra så skulle jag dra hem en tjej från Filippinerna eller Sydamerika eller vart som helst. Bara för att få lite o göra
Citera
2019-12-17, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
När du pratar om att du går 10k plus nån dag och 10k minus en annan dag. Då låter det inte som du har 0kr på kontot utan att du kanske har pengar sparade?

Ja utomlands skulle jag rekommendera dig att åka. Träffa nån. Hade jag känt mig ensam eller på annat sätt känt att jag lägger mycket tid på nånting som är mindre bra så skulle jag dra hem en tjej från Filippinerna eller Sydamerika eller vart som helst. Bara för att få lite o göra

Lite har man kanske och har inga skulder. Fast det är också en sak som du och nog många vet. Man kanske har 500 spänn vinner 50 papp nån kväll eller mer men inte spelar man då på samma låga nivåer då som kvällen innan. Har man 100 papp på kontot tycker man inte det är så roligt att spela för 500 kr längre. Och då tycker man kanske inte trots allt det är så roligt överlag med spel. Man spelar lite för kicken på nåt sätt. Nu har jag inte 100 papp men man har ju haft det och mer x antal gånger. Känns som man måste spela konstant med livet som insats.

Sen ofta när man mår bra i livet så brukar det gå bra. Men har man lite ångest över livet som man har nu när det är vinter och arbetslös och skit så går det sällan bra. Överlag bryr man sig inte så otroligt hårt om pengarna men skulle man kanske vinna några hundra tusen nån kväll skulle man kunna ta det lugnt typ och ta reda på vad man vill göra. Har kollat upp lite utbildningar också. Känns som man bara skriver massa strunt och upprepar sig själv men ibland är det jävligt skönt at skriva av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in