Citat:
Ursprungligen postat av
TheSomeone93
Vill uppdatera lite snabbt för er som undrar hur det gick för mig.
Jag lyckades spela bort mer pengar efter detta inlägg men inget jättefarligt. Stängde ned mig på spelpaus i tre månader, kommer förlänga den till 12 månader så fort 3 månader gått ut.
En fråga:
Om man är 27 år, har ca 80.000kr på sitt konto, är det något att skämmas över? Finns det hopp om att man kan växa mer ekonomiskt om man precis fått ett jobb där lönen landar på 20 tusen i månaden efterskatt?
Tips: spela aldrig blackjack för huset vinner alltid.
Enkel matematik, huset har oändligt med pengar du som kund/spelare har begränsad antal med summa, förr eller senare i långa loppet tar huset allt du har, och dem går vidare skrattandes till banken, så är det med spelmissbruk, tuffa sanningen som jag själv inte ville bemöta när jag var en spelare, men nu ser man allt sånt, man hade ju tunnelseende förut, '' jag ska bara vinna sen sluta'' jo, så brukar det låta ''jag ska bara vinna sen regga på spelpaus'' sen väntar dem ut spelpaus, och så kör dem igång direkt spärren lyfts likt en tjur som suttit inburad. Eftersom dem aldrig tog bort roten av problemet som sitter i hjärnan, det vill säga spelmissbruket, det går inte att ta bort bara genom att spärra sig, man måste träna bort det, ändra tankegångarna osv, och det tar tid, antar det är därför flesta ger upp, det tar tid, dem väljer hellre kortsiktiga vägar än långsiktiga, det är i vår natur, man måste med andra ord tvinga sig till att göra det rätta och smartare valet och det mer disciplinerade valet.
Till din fråga, du nämner att du är 27 år och har 80.000 på sparkontot/kontot och du undrar om det är något att skämmas för, vem jämför du dig med är den stora frågan? Finns nog folk i din ålder som är miljardärer finns folk i din ålder som är inte bara bankrutta men har misär till liv, menar du ''vanliga'' 27-åringar i sverige? Det är nog väldigt varierande beroende på vad dem gör i sitt liv, min poäng är att du bara har dig själv att jämföra dig med, du är 27 nu och enligt dig har 80.000 det är vad du har att jobba med, jämför bara med dig själv och förbättra dig själv alltid, tänk inte och jämför inte med andra det mår man sällan bra av då man endast kollar uppåt medans man trycker ner sig själv.
Lycka till.