2019-11-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foo666
Bra självinsikt, du kommer aldrig bli nöjd.
Se till att klara dig ifrån spel nu tills uttaget gått igenom och spärra dig snabbt som ögat sen. Se sen till att glömma bort att det gick bra den här gången så du inte åker dit flerdubbelt om ett år.

Sjuka är det har gått bra hela året... och stängt mig 3 gånger 3 månader. Tidsfråga när det ska gå åt helvetet. Vill ej slänga bort detta jag har nu men ändå fortsätter jag.

Aa försöker investera så mycket det går så att det inte finns i kontot. Precis tack!
Citera
2019-11-21, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrskarn
Sjuka är det har gått bra hela året... och stängt mig 3 gånger 3 månader. Tidsfråga när det ska gå åt helvetet. Vill ej slänga bort detta jag har nu men ändå fortsätter jag.

Aa försöker investera så mycket det går så att det inte finns i kontot. Precis tack!

Det är fel att skriva här om dina lyckade spel. Här är ett forum för oss som har spelberoende inte som önskar att vinna en massa pengar.

Det enda är att sluta. Spärra dig 1 år. Annars kommer du snart va tillbaka här i tråden och skriva om hur dålig det gick. Du skriver ju själv att det är en tidsfråga innan det går åt helvete. Lyssna på din inre känsla.
Citera
2019-11-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Det är fel att skriva här om dina lyckade spel. Här är ett forum för oss som har spelberoende inte som önskar att vinna en massa pengar.

Det enda är att sluta. Spärra dig 1 år. Annars kommer du snart va tillbaka här i tråden och skriva om hur dålig det gick. Du skriver ju själv att det är en tidsfråga innan det går åt helvete. Lyssna på din inre känsla.

Har skrivit av mig allt om spel här, folk som besökt forumet länge vet vilken sits jag varit i. Varit i botten, gråtit flera gånger, allt möjligt. Spelat bort hela lönen samma dag flera gånger. Skulder på minst 200k och 0 i kontot.

Jag skriver pga att folk tror lösningen är ”vinna tillbaka” men man blir aldrig nöjd jag inser det nu.

Jag gjorde det! Detta beroendet verkar inte försvinna.
Citera
2019-11-22, 16:57
Medlem
Vet ej i vilken tråd jag ska fråga detta men jag undrar vad som händer när min 12månadersperiod på spelpaus gått ut.

Kan jag då även spela på de spelbolag jag blokerade mig på typ 2017?
Citera
2019-11-23, 21:59
Medlem
Många får väl lön på måndag om dom inte redan fått den?
Och många kommer att spela upp den.
Gå med i Spelpaus.se och spärra dig!
Antal avstängda just nu
45219.
Citera
2019-11-23, 23:10
Medlem
Riktigt skönt har inte spelat på över en månad nu! Känns som att jag kan andas lättare nu. Berättade för mina nära anhöriga om mitt spelberoende.
Och påbörjat en resa för att bli frisk från mitt spelberoende. Det blir en jävla uppförsbacke men ska fixa det.
Citera
2019-11-24, 00:12
Medlem
Den som fortsätter spela efter spelpaus kommit måste va riktigt jäkla dum! Sluta tänk att du ska vinna stort och betala tillbaka! Du är i en FUCKING OND CIRKEL!

LÄR DIG FÖRSTÅ att du är helt fångad i spelet om du inte klickar på spelpaus nu, och det kommer bara bli värre!

12 månader paus nu! Annars gräver du djupare ner!
Skit i skulderna! Ta tag i beroendet!

Sluta tänk "jag kan vinna 5000kr så jag blir skyldig 145.000kr istället för 150.000kr
Det är inte bara pengarna. Det är beroendet.

Sluta mata ondskan med mer pengar..
Citera
2019-11-24, 10:11
Medlem
Foo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Den som fortsätter spela efter spelpaus kommit måste va riktigt jäkla dum! Sluta tänk att du ska vinna stort och betala tillbaka! Du är i en FUCKING OND CIRKEL!

LÄR DIG FÖRSTÅ att du är helt fångad i spelet om du inte klickar på spelpaus nu, och det kommer bara bli värre!

12 månader paus nu! Annars gräver du djupare ner!
Skit i skulderna! Ta tag i beroendet!

Sluta tänk "jag kan vinna 5000kr så jag blir skyldig 145.000kr istället för 150.000kr
Det är inte bara pengarna. Det är beroendet.

Sluta mata ondskan med mer pengar..

Håller med dig i sak men att säga att den som fortsätter efter spelpaus är dum är att trivialisera problemet något. Att hålla sig borta från spel ett år tar inte bort beroendet.
Citera
2019-11-25, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelV
Vet ej i vilken tråd jag ska fråga detta men jag undrar vad som händer när min 12månadersperiod på spelpaus gått ut.

Kan jag då även spela på de spelbolag jag blokerade mig på typ 2017?

Ingen som vet något om ovanstående fråga?
Citera
2019-11-25, 19:43
Medlem
Hur många mail har ni fått idag om att låna pengar?
Har fått över 30 och än är inte dagen slut.
Märks att det är löningsdag och ockrarna har koll på min gamla spelmail.
Citera
2019-11-25, 22:57
Medlem
Den 6e december går min spelpaus ut. 6 månader, varav 4 helt spelfria. De första två månaderna körde jag igenom de oseriösa utan licens. 4 månader utan ett enda spel. Det har varit den bästa tiden på många, många år. Jag har enorma skulder, men klarar mig på lite. Ser en framtid. Ingen ångest, trots flera miljoner bortspelade.
Och ändå. Fantiserar om 6e december. Att jag ska tillåta mig spela lite. För nu kanske den kommer, vinsten som nollställer allt? För att jag varit så duktig?
Ge mig kraft att gå in den 6e december och välja ett år. Jag vill inte vara den här sjuka människan.
Citera
2019-11-26, 09:15
Medlem
Foo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetinSthlm
Den 6e december går min spelpaus ut. 6 månader, varav 4 helt spelfria. De första två månaderna körde jag igenom de oseriösa utan licens. 4 månader utan ett enda spel. Det har varit den bästa tiden på många, många år. Jag har enorma skulder, men klarar mig på lite. Ser en framtid. Ingen ångest, trots flera miljoner bortspelade.
Och ändå. Fantiserar om 6e december. Att jag ska tillåta mig spela lite. För nu kanske den kommer, vinsten som nollställer allt? För att jag varit så duktig?
Ge mig kraft att gå in den 6e december och välja ett år. Jag vill inte vara den här sjuka människan.

Tycker att du inte ska gå i fällan att tänka, ”bara en insättning sen är det spärr”.
Har många gånger hamnat i situationen de jag vill spärra mig från en sida men så har man ett uttag som ligger och väntar. Vad händer om jag spärrar mig innan uttaget gått igenom?

Försök logga in vid midnatt 6/12 och spärra dig direkt, utan att tänka. Bara gör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in